قدس آنلاین - قزوینی غرابی: سخنرانی تازه منتشر شده رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره علل ظهور داعش بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان عرب داشت.

بازتاب بین المللی سخنرانی اخیر هاشمی رفسنجانی درباره داعش

به گزارش قدس آنلاین تنها یک روز پس از انتشار سخنرانی هاشمی رفسنجانی درباره انتقاد از برخی رفتارهای افراطی که منجر به ظهور داعش شد، رسانه های برجسته جهان عرب این سخنان را پوشش دادند و نوشتند هاشمی، ظهور داعش را نتیجه لعن و سب صحابه دانسته است.

رئیس مجمع مصلحت نظام در یک سخنرانی منتشر نشده در میان جمعی از مسؤولین وزارت ورزش و جوانان در نیمه مهرماه جاری گفته بود قرآن کریم توصیه به " لا تنازعوا فتفشلوا " می کند اما ما لا تنازعوا را ندیده گرفتیم و هی دامن زدیم به - اختلافات- سنی و شیعه و عمرکشون و لعنت به صحابه، از این کارهایی که خیلی عادی است و بعضی ها هم - انجامش را- عبادت می دانند.

هاشمی رفسنجانی در ادامه افزود: همین - کارهایی مثل عمرکشون و لعنت به صحابه- و اختلاف انداختن بین مسلمانان نتیجه اش این می شود -که- ما به این القاعده و داعش و طالبان و این چیزها می رسیم.

بسیاری از نشریات و رسانه های منطقه، امروز، این سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به طور ویژه منتشر کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لاله IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    2 0
    راست میگه
  • عالیجناب IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    2 2
    بله تنها عمرکشون نبود حسین کشون روز عاشورا ، مباح دانستن خون شیعه ،فتوهای مضحک .... دیگر عواملی بود که افراطی گری بر تارک جوامع مسلمانان حک کرد سی درصد از مسلمین جهان شیعه می باشند. وزیر جنگ آمریکا از قول یکی از سران عربستان سعودی (بن بندر)گفت روزی فرارسد که بگوییم خداوند به دادشیعه برسدو این مقام آمریکایی اذعان می کند که از این سخن تن من به لرزه آمد
  • علي IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    شك نكنيم كه هم در گذشته دور و هم در حال حاضر كشور هاي سلطه جو ، با انواع ترفند ها از ساده لوحي و بي خردي مردم كشور هاي عقب مانده براي پيش برد اهداف و اغراض سياسي ،فرهنگي و صد البته اقتصادي خود كمال استفاده را مي برند و سعي وافر دارند هرچه بيشتر مردم را در عقب ماندگي فكري غوطه ور سازند ، تا بتوانند به منافع خود برسند و در راه نيل به اين منافع از هيچ جنايتي ابا ندارند(از جمله قتل عام و تجاوز گروهي و وحشيانه به زنان و كودكان ايزدي و مسيحي توسط گروه ددمنش و سبع داعش به نام اسلام و برده داري جنسي و خريد و فروش اسرا )چه قدرت هاي اقتصادي و نظامي اين جريانات منحط را رهبري ميكنند؟بايد آگاهي ودرك مردم كشور هاي عقب مانده تكامل يابد و اين وظيفه نيرو هاي صادق و با وجدان وميهن پرست ميباشد و به عوض انديشدن به منافع نامشروع خود به مصالح مردم و كشور خود بيانديشند و الاسرنوشت همه نابودي است
  • آستارا IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    خب راست میفرمایند .درود بر شرف هاشمی رفسنجانی.
  • اهل سنت IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    5 0
    عالیجناب بخدا من اهل سنتم تو عمرن حسین کشون نشنیدم و ندیدم. هر سنی هم که به حسین و اهل بیت پیامبر اکرم (ص) اهانت کنه سنی که هیچ اصلا آدم حسابش نمیکنیم. بخدا همش دروغه همش بخاطر اختلاف انداختن بین شیعه و سنی از این حرفا واسمون درمیارن. برادر من وقتی ندیدی توروخدا حرف نزن.
  • 20 IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    اگه توهمون عمرکشون وهابی کشون راه مینداختیم هیچکس نمیتونست به شیعه بگه بالاچشت ابرو
  • اکبر IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 2
    درود بر هاشمی رفسنجانی . خیلی ها قدر هاشمی را نمی دانستند حالا فهمیده اند که او چقدر خوبی با خود داشت .
  • اکبر IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    1 1
    باید بریم دوباره هاشمی رفسنجانیو با سلام وصلوات بیاریم سرکار . این همه بدبختی که به سر ما اومده اینو می گه .