وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طراحی سبدی از بیمه‌های اجتماعی برای اقشار مختلف خبر داد و به بیان جزئیات آن پرداخت.

تلاش برای خروج مددجویان از چرخه‌ حمایتی/طراحی سبدی از بیمه‌های اجتماعی برای اقشار مختلف
به گزارش (ایسنا)، علی ربیعی در حاشیه اولین جلسه دبیرخانه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی افزود: قرار شده است برای بیمه‌های اجتماعی مختلف سبدی را طراحی کنیم که اقشار مختلف با توجه به وسع خود از آن بهره مند شوند. در حال حاضر افرادی که اشتغال دارند به شکل مناسبی از خدمات تامین اجتماعی استفاده می‌کنند. با طراحی این برنامه سایر اقشار نیز می‌توانند سبدهای مختلفی از تامین اجتماعی را دریافت کنند.

وی ادامه داد: ممکن است همه افراد به اندازه‌ای که در تامین اجتماعی خدمات می‌دهیم وسع لازم را نداشته باشند اما تلاش می‌کنیم برای افراد با دریافت‌های کمتر نیز بتوانیم برنامه ریزی انجام و نوع حمایت دولت را مشخص کنیم. در این برنامه مشارکت افراد به اشکال مختلف نیز برنامه ریزی خواهد شد.

اطلاعات رفاهی ایرانیان ساماندهی می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال برنامه ریزی هستیم تا شکل صندوق‌های بیمه‌ای را نیز تغییر داده و افراد توانمند در آن مشارکت‌های مکمل داشته باشند، گفت: شورای عالی رفاه پس از سالها، ماه گذشته با حضور رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و اولین تصمیم این شورا سامان دادن به اطلاعات رفاهی ایرانیان بود.

وی با بیان اینکه خروجی سیاست‌های رفاهی دولت در برنامه ششم توسعه نیز مورد استفاده قرار می گیرد، عنوان کرد: نظام چند لایه تامین اجتماعی که مدنظر ماست از بیمه‌های بازنشستگی تا درمان، حمایت‌های اجتماعی، توانمندسازی گروه‌های ناتوان اجتماعی، مبارزه با فقر آموزشی، فقر غذایی، تامین امنیت زندگی، مبارزه با فقر مسکن را در بر می گیرد و طراحی این نظام چند لایه در دستور کار شورای عالی رفاه قرار دارد.

تلاش برای خروج مددجویان از چرخه‌ حمایتی بهزیستی و کمیته امداد

ربیعی افزود: اولین اقدام ما در راستای تحقق خواسته‌های رئیس جمهور در جلسه شورای عالی رفاه، راه اندازی این دبیرخانه بود که نمایندگان دستگاه‌های مختلف در آن عضویت دارند. در برنامه‌های آتی خود بنا داریم گروه‌های پایین جامعه را که مورد حمایت نهادهای حمایتی چون بهزیستی و کمیته امداد هستند را دسته بندی کرده و خدماتی که به آنها ارائه می‌دهیم را عمق ببخشیم همچنین توانمندسازی و خروج این اقشار از چرخه‌های حمایتی را به طور جدی مدنظر داریم.

ابلاغ آیین نامه جدید مشاغل سخت و زیان آور، فردا

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به پرسشی درباره جزئیات جدید مشاغل سخت و زیان آور اظهار کرد:‌ این آیین نامه را امروز یا فردا ابلاغ می‌کنم و درباره جزئیات آن در آینده توضیحاتی ارائه خواهم داد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.