اسقف سابق کانتربوری در انگلستان از روبنده زنان مسلمان در مدارس ابتدایی حمایت کرده و گفته است وحشتی که از روبنده در جامعه انگلیس ایجاد شده بی‌معنی است.

حمایت از زنان محجبه در مدارس ابتدایی انگلیس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از جمهوری اسلامی اسقف سابق کانتربوری در انگلستان از روبنده زنان مسلمان در مدارس ابتدایی حمایت کرده و گفته است وحشتی که از روبنده در جامعه انگلیس ایجاد شده بی‌معنی است.

به گزارش پایگاه خبریonislam، لرد روان ویلیامیز اسقف سابق کانتربوری گفته است من یاد گرفته‌ام به قیافه آدم‌ها و تلاش برای شناسایی هویت آنها کاری نداشته باشم و فقط به چیزی که می‌گویند توجه کنم؛ من می‌دانم وقتی مردم از یک سنت یا یک آئین چیزی نمی‌دانند، موضع منفی و مخالف اتخاذ می‌کنند، به همین خاطر باید آنها را توجیه کرد؛ حرف من این است که وحشت از روبنده چیز غیرطبیعی و اغراق شده‌ای است که بسیاری از مردم به آن مبتلا هستند.

سال گذشته وزیر کشور انگلیس خواستار ممنوعیت روبنده در مدارس این کشور شده بود اما دیویدکامرون با آن مخالفت کرد ولی از درخواست در مورد برداشتن روبنده زنان مسلمان توسط مدیران مدارس حمایت نمود.

لرد ویلیامز قبلاً نیز با هرگونه موضع خشن و سلبی در قضیه روبنده و پوشیه زنان مسلمان مخالفت کرده بود. وی حتی زمانی خواستار گنجاندن قوانین اسلامی در متون قانونی انگلیس نیز شده بود چرا که می‌گفت دولت باید قبول کند برخی از اقلیت‌ها در انگلستان حقیقتاً این قوانین را دوست ندارند. در انگلیس 7/2 میلیون مسلمان زندگی می‌کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.