معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: پیش‌بینی می‌شود که در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی، 100 میلیون دلار صادرات داشته باشیم.

فعالیت 27 شرکت دانش بنیان در حوزه صنایع هوایی/صادرات 100 میلیون دلار تجهیزات هوایی

به گزارش (ایسنا)، دکتر سورنا ستاری در نشست خبری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی که بیست و هفتم تا سی‌ام آبان ماه در جزیره کیش برگزار می‌شود، افزود: صادرات فناوری یکی از تاکیدات معاونت به شمار می‌رود که در این راستا پیش‌بینی می‌شود در نمایشگاه امسال صد میلیون دلار صادرات داشته باشیم اما در سالهای آینده در بحث صادرات در این حوزه رشد قابل توجهی خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در بحث صادرات در حال حاضر بیشتر در حوزه خدمات و قطعات فعال هستیم که امیدواریم در حوزه بالگرد و پهپاد نیز بتوانیم صادرات خود را توسعه دهیم.

ستاری، مشکلات موجود در بحث صنایع هوایی و هوانوردی را ناشی از تحریم‌ها عنوان کرد و گفت: این مشکلات با تکیه بر دانش و شرکت‌های دانش بنیان قابل رفع است و معاونت علمی به صورت جدی از تمام فناوری‌های موجود در این حوزه حمایت می‌کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به ستاد هوانوردی که در معاونت علمی شکل گرفته است، گفت:‌ راهبرد جدی معاونت، توسعه این ستاد با تاکید بر توسعه شرکتهای خصوصی و شرکتهای دانش بنیان است و امیدواریم هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی پل ارتباطی میان شرکتهای داخلی و خارجی باشد.

وی تعداد شرکتهای دانش بنیانی را که تا کنون مجوز لازم را کسب کرده‌اند بالغ برهزار شرکت عنوان کرد و گفت: 27 شرکت از این تعداد مربوط به حوزه صنایع هوایی و هوانوردی هستند.

وی استقبال از هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی را قابل توجه عنوان کرد و گفت: بیش از 20 شرکت خارجی در این نمایشگاه حضور یافته‌اند و شرکتهای داخلی ما می‌توانند با آشنایی و لحاظ استانداردهای بین‌المللی در بازارهای بین‌المللی حضور یابند که وظیفه معاونت نیز در این بخش کمک کردن به این دسته از شرکتها می‌باشد.

ستاری با تاکید بر این که در بحث صنعت هوایی این توانمندی وجود دارد که کشور ایران نیز بتواند در حوزه صادرات فعال عمل کند، تصریح کرد: پروژه‌ای به تازگی استارت خورده است که مربوط به توربین‌های هوایی است که امیدواریم بتوانیم در حوزه صنعت هوایی روز به روز توانمندی‌های خود را ارتقاء دهیم.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.