محمدحسن قدیری‌ ابیانه گفت: در هر صورت برد در مذاکرات هسته‌ای با ایران است.

قدیری‌ ابیانه: برد در مذاکرات هسته‌ای با ایران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، محمدحسن قدیری‌ابیانه، دیپلمات پیشین ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جریان مذاکرات هسته‌ای اگر به نتیجه دلخواه برسیم که چه بهتر، چنان چه به نتیجه دلخواه هم نرسیدیم برد با ما است، زیرا آن‌هایی که گمان می‌کردند با مذاکره و صحبت و لبخند می‌شود با آمریکا وارد مذاکره شد و آمریکا دست از دشمنی با ملت ایران برمی‌دارد به اشتباه خود پی می‌برند.

او افزود: این آگاهی به دست آمده می‌تواند انسجام ملی ما را تقویت کند که این مولفه در حال حاضر و برای موفقیت در برابر توطئه و تحریم‌های دشمن نیاز ضروری کشور است.

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: هر چند در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات، آمریکا با توجه به نیازی که در سطح بین‌المللی دارد، ایران را متهم جلوه خواهد داد، ولی ما نیز با حفظ اتحاد و پرهیز از مقصر نشان دادن یکدیگر نباید سعی کنیم که فرصت بهره‌برداری به دشمن بدهیم.

وی با بیان این که جهان از تک‌قطبی شدن خارج شده است، گفت: جهان امروز به سمت چندقطبی شدن پیش می‌رود که یکی از این قطب‌ها بیداری اسلامی است که منجر به تمدن اسلامی می‌شود.

قدیری‌ابیانه خاطرنشان کرد: اگر مسلمانان جهان با یکدیگر متحد بودند الان شاهد شکل‌گیری اسراییل نبودیم، هر چند طبق اعلام سازمان CIA و پنتاگون و هم‌چنین اعلام کسینجر تا سال 2025 اسراییل مضمحل خواهد شد، ولی اتحاد و یکپارچگی مسلمانان امری ضروری است.

او درباره علت این امر گفت: جمعیت کم صهیونیست‌ها و این که 800 هزار مهاجر به دلیل جنایات این رژیم ترجیح داده‌اند به سرزمین‌های اولیه خود بازگردند و در حال حاضر 30 درصد جوانان اسراییلی نیز متمایل به ترک آن هستند از دلایل این اضمحلال است هرچند اسراییل با جنایات خود سعی می‌کند این وضع را دگرگون کند، در حالی که با این اقدامات روند اضمحلال خود را تسریع می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.