مرتضی روشنی: قدس ویژه خراسان - با تلاش پلیس آگاهی خراسان رضوی 6 باند سرقت خودرو و زورگیری در مشهد متلاشی شدند.

دستگیری6 باند زورگیری و سرقت خودرو، برخورد قاطع با عاملان تظاهر به اسید پاشی

فرمانده انتظامی خراسان رضوی در حاشیه نمایشگاه کالاهای مکشوفه سرقتی دراین باره گفت: یکی از این گروه‌ها که 20 عضو داشت و به باند «ابرام سلاخ» مشهور است 25 فقره سرقت خودرو داشته است. این گروه البته جرایم دیگری همچون زورگیری، قاچاق مواد مخدر و تجاوز به عنف دارد و سایر گروه های زورگیر نیز به جرایم خود اعتراف کرده اند.

سردار بهمن امیری مقدم افزود: عمده سارقان خودرو در استان، قاچاقچیان مواد مخدر و یا کسانی هستند که مواد مصرف می کنند و اغلب در میان آنان اتباع بیگانه نیز حضور دارند.

وی اظهار داشت: هر کدام از اتباع خارجی که مرتکب جرم شوند پس از گذراندن دوران حبس دیگر نمی‌توانند در کشور و شهرمان حضور داشته باشند و به کشور خود فرستاده می‌شوند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: خوشبختانه پلیس با در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته و مدرن توانسته زمان شناسایی و دستگیری مجرمان را از لحظه وقوع جرم تا هنگام دستگیری بسیار کاهش دهد و می توانم بگویم اگر خودرویی در شهر اعلام سرقت شود، پلیس حتماً خودرو و سارق را با هم دستگیر خواهد کرد.

 

* 4 پاسگاه جدید در حاشیه شهر

سردار امیری مقدم افزود: در طرح توسعه هم بنا داریم در حاشیه شهر مشهد 4 پاسگاه جدید احداث کنیم. همچنین با توسعه طرح پلیس محله می کوشیم امنیت بیشتری را به شهروندان هدیه دهیم، هرچند مطابق آمار موجود در محله هایی که این طرح اجرایی شده آمار جرایم بشدت کاهش داشته و این نشان دهنده آن است که مردم اگر با پلیس همکاری لازم را داشته باشند به طور حتم از آرامش بیشتری برخوردار خواهند بود.

 

* برخورد قاطع با عاملان تظاهر به اسیدپاشی

وی درخصوص دستگیری افراد متهم به اسیدپاشی در مشهد نیز گفت: خوشبختانه در مشهد مورد اسیدپاشی نداشتیم و روزی که اعلام شد افرادی به صورت مردم اسیدپاشی کرده اند، در کمتر از 5 ساعت دستگیر شدند که با اعتراف متهمان و همچنین اظهارات شاکیان مشخص شد این افراد با تفنگ آبپاش، اقدام به آبپاشی به صورت مردم کرده اند و با این امر سبب احساس ناامنی در شهر شد که ما آنان را تحویل دستگاه قضایی داده ایم.

فرمانده انتظامی خراسان رضوي با بیان اینکه خط قرمز ما در بحث امنیت کسانی هستند که بخواهند به هر وسیله ایجاد ناامنی نمایند، اظهار داشت: مجرمان حادثه اسیدپاشی معترف شدند تنها به قصد شوخی اقدام به این کار کرده اند، در صورتی که این امر خود سبب ایجاد احساس ناامنی در جامعه می شود و اقدامی مجرمانه است و در یکی از این موارد خانمی به گمان اینکه اسید به صورت او پاشیده شده، از ترس غش کرده و راهی بیمارستان شده است.

 

* تکذیب شایعه دستگیری سوگواران مرتضی پاشایی

سردار امیری مقدم در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود در پی درگذشت مرتضی پاشایی و تجمع افراد چند نفر دستگیر شده اند، گفت: هیچ شخصی در این ارتباط دستگیر نشده است.

وی افزود:زنده یاد پاشایی جزو هنرمندان محبوب جامعه بود و ما به عنوان خادمان ملت هیچ گونه مخالفتی با ابراز همدردی با خانواده وی نداریم. اما در این بین همواره هستند افرادی که سوءاستفاده گر هستند و سبب ایجاد اختلال در امنیت می شوند و حضور همکاران ما در میان مردم برای ایجاد آرامش بوده است.

 

* در حاشیه

پلیس آگاهی بخشی از ابزارها و وسایلی که توسط مجرمان باندهای دستگیر شده به کار رفته است را به همراه وسایل کشف شده در معرض دید عموم قرار داده است. در میان این کالاها از قرقره و نخ سوزن تا انواع مدارک جعلی، دوربین و موبایل و در میان ابزار مجرمانه انواع اسلحه سرد و گرم دیده می شود.

خانمی که با دست بانداژ شده در محوطه نمایشگاه ایستاده و یکی از مالباختگان است در تشریح واقعه سرقت از وی به قدس می گوید: 19 آبان ماه مانند هر روز فرزندم را می خواستم به مدرسه اش برسانم. وقتی با خودرو از در منزل بیرون آمدم و برای بستن در پارکینگ پیاده شدم، فردی سوار خودرو شد و اقدام به سرقت کرد. در این بین من که می‌خواستم مانع او شوم به خاطر برخورد با خودرو به گوشه ای پرت شده و دستم شکست.

این خانم با تشکر از نیروی انتظامی می گوید: خوشبختانه پلیس 110 بلافاصله در محل حضور یافت و شنبه نیز با من تماس گرفتند که خودرو را پیدا کرده اند.

آقای جوانی هم که از مالباختگان است در توضیح ماجرا می گوید: 21 آبان ماه ساعت یازده صبح در حوالی سه راه فلسطین فردی را که مدعی بود همسرش بیمار است سوار کردم تا به منزل او که در همان نزدیکی قرار داشت، برسانم. اما همین که وارد کوچه پسکوچه ها شدیم و در محلی که او مدعی بود منزلش است رسیدیم، قمه ای را زیر گلویم گرفت و اقدام به سرقت خودرو کرد. همان روز موضوع را به پلیس اطلاع دادم که فردای آن روز به من اطلاع دادند خودروی من پیدا شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.