۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۱
کد خبر: 24746

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در جلسه شناسایی و بررسی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی در اجرای ماده ۷۵ قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اظهار داشت: صندوق توسعه ملی متعلق به بخش خصوصی است و دولت نمی‌تواند و نباید به این صندوق دست بزند.

دولت نباید به صندوق توسعه ملی دست بزند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تابناک، علی‌اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که منابع مهمی در این صندوق وجود دارد که می‌تواند شرایط بهتری برای صنعت، معدن و کشاورزی با همکاری اتاق‌های بازرگانی شرایط بهتری به‌وجود آورد، یادآور شد: طبق برآورد ما، 14 تا 16 میلیارد دلار در این صندوق پول وجود دارد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برخی از مسائل و مشکلات بخش خصوصی، محلی و منطقه‌ای است که با دخالت و مدیریت استان و تعامل دستگاه‌ها و مسئولان حل شده و نیازی به تصمیم‌گیری ملی ندارد.

وی با اشاره به این‌که تشکل‌های تخصصی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مسائل مربوط به واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی و باغی را پیگیری کنند، افزود: واردات بی‌رویه میوه، کشاورزان را ناامید کرده است.

این نماینده مجلس با اشاره به این‌که در برنامه پنجم توسعه اتاق بازرگانی به‌عنوان نماینده بخش خصوصی، هویت پیدا می‌کند، بیان داشت: اتاق بازرگانی مسئولیت خطیری در قبال قانونگذاران دارد و به‌عنوان مشاور 3 قوه عمل می‌کند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی خواستار تشکیل اتاق بازرگانی شمال کشور با ترکیب 3 استان شمالی شد و افزود: بسیاری از موضوعات کلانی که به‌دنبال آن هستیم در 3 استان شمالی مشابه است درصورتی که در سایر استان‌ها ممکن است موضوعیت نداشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.