مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر اعلام کرد: در حال حاضر تنها یک فروند بویینگ 747 فعال در بخش مسافری وجود دارد که آن نیز در اختیار ایران ایر است.از این رو با همکاری یک شرکت آلمانی مقدمات یک پرواز گردشگری با این هواپیما را در اختیار گردشگران خارجی قرار داده‌ایم.

یک پرواز گردشگری برای تنها بوییینگ 747 باقیمانده/ به لغو تحریم‌ها امیدواریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرهاد پرورش در جمع خبرنگاران تصریح کرد:‌ با توجه به عمر طولانی این هواپیما تعداد بسیاری از آن در حال حاضر پرواز ندارند اما یک فروند بویینگ 747 که از ابتدا در اختیار ایران قرار بوده و تمام مراحل تعمیر و نگهداری آن از طریق این شرکت انجام شده هنوز در برخی مسیرها مانند کوآلالامپور، پکن و بمبئی فعال است که حتی همین پروازها نیز تعدادی گردشگر را به خود جذب کرده است.

وی ادامه داد:‌ با توجه به بالا بودن تعداد علاقه مندان برای پرواز با این هواپیمای بزرگ شرکت ایران ایر با یک شرکت آلمانی گردشگری هماهنگی های لازم را انجام داد تا یک گروه گردشگر از طریق پروازی در تهران حدود یک سال در آسمان کشور پرواز کرده و با این هواپیمای تاریخی خاطره ساز شود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر درباره چگونگی ادامه داشتن این فعالیت‌های گردشگری ایران ایر نیز گفت:‌هر چند بحث‌های گردشگری و توریستی جزو وظایف و برنامه‌های ایران ایر نیست اما در صورتی که درخواست‌ها ادامه دار باشد و هماهنگی‌های لازم از طریق تورها انجام شود ما آمادگی داریم امکانات لازم را برای گردشگران فراهم کنیم.

پرورش درباره نحوه ادامه داشتن مذاکرات این شرکت با کارخانجات بویینگ اظهار کرد: با توجه به لغو بعضی از تحریم ها در ماه های گذشته ما تلاش کردیم از فضای بوجود آمده برای انجام مذاکرات و بهره بردن از آن استفاده کنیم که خوشبختانه این گفت‌وگوها به قراردادهای نیز با برخی شرکت‌ها منجر شد که امیدواریم در آینده با تضمین شدن نحوه اجرای آن ادامه یافته و گسترش پیدا کند.

وی با بیان این‌که بسیار به لغو تحریم‌ها امیدواریم، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از تاخیرها و مشکلات خدمات ناوبری در ایران به طور مستقیم یا غیر مستقیم به تحریم‌ها مرتبط است.شرکت ایران ایر تعدادی هواپیما دارد که هر چند بعضی از آن‌ها برای تعمیر هزینه بسیاری مطالبه می کنند اما بخشی از آن‌ها تنها به قطعاتی خاص برای پرواز احتیاج دارند که این‌ها از طریق لغو تحریم‌ ممکن خواهد بود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر اضافه کرد: با توجه به ظرفیت بالای نهادهای هوایی ایران و امکانی که این کشور درمنطقه دارد در صورت لغو تحریم‌ها می‌توان بخش زیادی از کشورها و شرکت‌های بزرگ بین المللی را به کشور جذب کرد و خدمات ناوبری را با توجه به شرایط مطلوب به وجود آمده ارائه نمود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.