معاون وزیر اقتصاد و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری های خارجی ایران گفت: دولت هم اکنون به طور میانگین روزانه 1500 میلیارد ریال یارانه نقدی در بخش های مختلف پرداخت می کند.

دولت هر روز 1500 میلیارد ریال یارانه نقدی می دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، میرسعید نیکزاد لاریجانی در نشست چشم انداز آینده اقتصاد ایران در سیاست های دولت تدبیر و امید که چهارشنبه شب به همت شورای هماهنگی اصلاح طلبان آمل برگزار شد، افزود: این در حالی است که سهم راه از بخش بودجه کشور روزانه 160 میلیارد ریال و آب 115 میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: انتظار بود که مردم در برابر خواهش های دولت از افرادی که توان مالی بهتری دارند از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند تا پرداخت یارانه در مسیر درست آن هزینه شود، متاسفانه به این درخواست پاسخ منفی داده شد.

معاون وزیر اقتصاد ودارایی ، با بیان اینکه دولت برای افزایش سهم بری بیشتر مردم از بودجه های عمومی کشور به دنبال راهکارهایی برای جایگزین کردن اتکا به بودجه های نفتی است، تصریح کرد: حمایت های دولتی باید مشروط، مقید، محدود و نزولی باشد و چون این فضا را در صنعت کشور ایجاد نکردیم همچنان در این بخش با مشکلات جدی مواجه هستیم.

نیکزاد لاریجانی اضافه کرد: متاسفانه اکنون بخش زیادی از پتانسیل و انرژی جامعه رها شده است که باید از آن به شکل اصولی استفاده شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه کشور ما به اندازه کافی سیاست زده بوده و سیاست ورزی از در و دیوار شهرها می بارد، گفت: در شرایطی که رشد اقتصادی پایین و تورم بالا است به مصلحت ملی بوده که به افزایش ظرفیت های تولیدی کشور توجه و حمایت جدی شود.

معاون وزیر اقتصاد و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری های خارجی ایران، طولانی شدن روند توسعه در کشور را یکی از نگرانی های برخی دلسوزان نظام ومردم دانست و با تاکید براینکه باید با کمک همه ملت این مشکلات برطرف شود، افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار باید برنامه ریزی درستی کرد و از روند مشارکت جویانه استفاده کرد.

نیکزاد لاریجانی ادامه داد: اداره و هماهنگی باید در درون کشور حاصل شود تا به توسعه برسم، و زمانی که توسعه ایجاد شد، تعادل و توازن همراه آن خواهد بود.

وی اضافه کرد: رشد اقتصادی مهم ترین اصل در توسعه بوده که در عرصه فعالیت های اقتصادی نقش ثروت در جامعه ما کمرنگ شده است و در جامعه ای که لقب سرمایه داری تهمت تلقی شود نمی توانیم به جایی برسیم که باید بدانیم اگر می خواهیم در خاورمیانه حرفی برای گفتن داشته باشیم به ثروت نیاز داریم.

نیکزاد لاریجانی یادآورشد: در منطقه ای قرار داریم که همسایگان ما در حل مسائل کشور اخلال ایجاد می کنند، و به خاطر این مشکلات خودمان باید به فکر خود بوده و با استفاده از ظرفیت های موجود اختلاف سلیقه ها را کنار بگذاریم.

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر این که در داخل کشور باید احساس امنیت برای سرمایه گذاری وجود داشته باشد، افزود: اعتماد یکی از مهم ترین اموری است که می تواند در حل مسائل موثر باشد و یکی از وظایف دولت ایجاد اعتماد است

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.