۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
کد خبر: 247884

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، از کاهش 25 درصدی قیمت دارو در کشور خبر داد و گفت: امیدواریم کاهش قیمت دارو در سال های آینده نیز ادامه داشته باشد.

کاهش ٢٥ درصدی قیمت دارو در کشور

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 'سیدحسن قاضی زاده هاشمی' در همایش معاونین غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی کشور، افزود: تحولات صورت گرفته در حوزه سلامت در طی چند ماه اخیر کم نظیر است.

وی گفت: در مرحله سوم طرح تحول سلامت، می توانیم از مردم و مشارکت های اجتماعی مردم به نحو احسن برای بهتر اجرایی شدن این گام استفاده کنیم.

وزیر بهداشت به ضرورت عدم تقاضای القایی در مصرف دارو در بیمارستان ها و مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: کمیته های نظارتی در بیمارستان ها و در سطح دانشگاه های علوم پزشکی باید در مصرف دارو و تجهیزات، نظارت های سختگیرانه خود را دنبال کنند تا از مصرف بیش از حد دارو و تجهیزات جلوگیری شود.

هاشمی به لزوم اطلاع رسانی برای استفاده از مکمل ها تاکید کرد و گفت: سازمان غذا و دارو، برخی دستگاه های دولتی و مردم نهاد باید از ورود مکمل های بی کیفیت و آسیب رسان جلوگیری کنند.

وی، راه اندازی پورتال دارویی را راهی برای نظارت بهتر در امر واردات، توزیع و زمان ساخت دارو عنوان کرد و با اشاره به ارتقای کیفیت داروهای ایرانی، گفت: در حال حاضر کاستی هایی در تولید دارو وجود دارد که باید اصلاح شود.

هاشمی با تاکید بر نظارت هر چه بیشتر در استفاده از مواد اولیه در تولید دارو، گفت: تولیدکنندگان داروهای داخلی ، می توانند با هدف ارتقای کیفیت دارو و رعایت استاندارد جهانی وارد بازار بین المللی دارو شوند و حفظ کیفیت در دارو نیز باید استمرار داشته باشد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بسیاری از داروهای خارجی نیز ممکن است از کیفیت نامناسبی برخوردار باشند، افزود: نباید دارویی برای بیمار تجویز شود که اثر بخش نباشد.

هاشمی به تشکیل جلسات و فعالیت های مناسب صورت گرفته در شورای عالی سلامت و امنیت غذا اشاره کرد و گفت: در مورد روغن پالم و محصولات لبنی اقدامات خوب و ارزنده ای صورت گرفت و مردم متوجه نظارت های جدی و مناسب از سوی وزارت بهداشت شدند.

وی همچنین از توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل سموم و میزان مصرفی سموم تشکر و قدردانی کرد.

هاشمی با تاکید بر اصلاح زیر ساخت ها گفت: مدیریت ها در حوزه سلامت نیاز به بازنگری دارد و باید در تعاریف مدیریتی خود نیز تغییراتی ایجاد کنیم.

وزیر بهداشت همچنین، کاهش مالکیت و نیروی انسانی و هیات امنایی شدن دانشگاه های علوم پزشکی را فرصتی مناسب برای بازنگری در مدیریت دانست و اظهار امیدواری کرد که با کاهش تصدی گری و وابستگی ها، زمینه برای انجام خصوصی سازی ایجاد شود و بتوانیم از مشارکت های مردمی در بخش نظارتی استفاده کنیم.

وی اجرایی شدن کتاب تعرفه سلامت را سخت ترین بخش طرح تحول نظام سلامت بیان کرد و گفت: اجرای این کتاب با کمک جامعه پزشکی ضمن احترام به جامعه پزشکی موجب جلوگیری از تضییع حقوق بیماران خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.