رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: خداوند انسان‌ها را آزمایش می‌کند همان‌طور که در هر برهه از انقلاب عده‌ای از مردم ریزش کردند بنابراین انقلابی ماندن مهم‌تر از انقلابی بودن است.

انقلابی ماندن مهم‌تر از انقلابی بودن است

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در مراسم سالروز شهادت حضرت علی‌بن‌حمزه(ع) و بزرگداشت سید محمد امام با اشاره به داستان طالوت و جالوت در قرآن خداوند را مظهر عدالت خواند و اظهار کرد: اگر کسی شعار دهد اما به شعار خود عمل نکند، ظالم است.

وی با بیان اینکه خدا در قرآن به مردم دستور داده برای حل مشکل خود باید با فرعون زمان خود بجنگید، افزود: خداوند در این راه مردم را به صبر و استقامت توصیه کرده و باید مردم تا رسیدن به پیروزی در مقابل ظالمان ایستادگی کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به جنگ خندق، بیان کرد: در جنگ خندق حکمت، حکومت و علم متعلق به حضرت علی(ع) است و براساس آیه قرآن تعیین فرمانده نظامی به دست انبیاست.

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه لطف خدا توسعه دارد و کم نیست، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید که انسان‌ها را آزمایش می‌کند و در هر برهه از مسائل عده‌ای از مردم ریزش کردند و برخی در امتحان سیاسی رفوزه شده، وقتی فرمان جنگ آمد عده‌ای دیگر ریزش کردند و این نشان می‌دهد که انقلابی بودن مهم نیست و انقلابی ماندن مهم است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به انواع مختلف امتحان الهی، عنوان کرد: بعضی‌ها در مسائل نقشه‌ای، سیاسی و اقتصادی و برخی دیگر در مسائل روحی و روانی ریزش دارند.

در این مراسم احد ده بزرگی، شاعر اهل بیت (ع) به قرائت شعر در مدح حضرت سید علی بن حمزه (ع) و مرحوم آیت الله امام (ره) و کاظم محمدی، مداح اهل بیت (ع) به روضه خوانی پرداختند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.