قدس آنلاین یزد - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: عزم فراگیر و مشارکت همه مسئولین و آحاد جامعه در پیشگیری از وقوع جرم نیاز است.

پیشگیری از وقوع جرم نیازمند عزم فرا قوه ای است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سید علی اصغر رفاهی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد اظهار داشت : برابر موازین جرم شناسی و سیاست جنایی باید بر برمبنای سیاست جنایی مشارکتی و با هم فکری هر سه قوه و مشارکت همه آحاد جامعه و همراهی می توان در این زمینه موفق عمل کرد و به نتایج مورد نظر دست یافت.

وی گفت : تلاش شده تمامی گام هایی که در مسیر پیشگیری از وقوع جرم برداشته می شود ، عملیاتی و منتج به نتیجه باشد و در این زمینه از هر گونه فعالیت شعاری و نمایشی اجتناب شود.

این مقام قضائی از شناسایی کامل سیمای جرائم استان و تدوین راهکارهای علمی پیشگیری از وقوع جرم خبر داد و بیان کرد: اما اجرای به موقع و اثر گذار طرح ها نیازمند همکاری بیشتر در این زمینه است و افزایش احساس مسئولیت آحاد جامعه نسبت به این موضوع و مشارکت بیشتر آنان مورد انتظار است.

وی خاطر نشان کرد: بحث پیشگیری از وقوع جرم از تأکیدات مقام عظمای ولایت است و با تصریح معظم له در حکم انتصاب ریاست قوه قضائیه در دوره پنج سال دوم ، در یکی از بند های شش گانه مورد تصریح و تأکید خاص قرار گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ادامه داد: تغییر در رویکرد اساسی امور جامعه با محوریت پیشگیری از وقوع جرم بصورتی مطرح می شود که چنانچه یک پروژه عمرانی نیز در حال ساخت است باید آن پروژه عمرانی نیز از بُعد اجتماعی مورد دقت قرار گرفته و مسائل پیشگیری از وقوع جرم در آن مد نظر قرار گیرد.

رفاهی با اشاره به علمی شدن پیشگیری از وقوع جرم ، اذعان داشت: اکنون تمامی مسائل و اتفاقات جامعه و همچنین جرائم و آسیب های اجتماعی به دقت مورد بررسی علمی قرار می گیرد و برنامه های پیشگیرانه نیز طی یک فرایند کاملاً علمی طراحی و اجرا می گردد.

وی تشکیل کارگروهای ویژه پیشگیری از وقوع جرم در ادارات را خواستار شد و ابراز داشت: پیشنهاد می گردد در ادارات نیز کارگروهای ویژه پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شده و یک نفر نیز به عنوان رابط به دادگستری جهت هماهنگی و تعامل دو طرف معرفی می گردد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به پژوهش اخیر این حوزه و معرفی برخی از جرائم و آسیب های اجتماعی استان تصریح کرد: اکنون یکسری از آسیب های ا جتماعی شناسائی و کار خواسته هایی تهیه شده است که انتظار است این آسیب ها در کار گروههای مجزا بررسی و بهترین روش ها به صورت هم فکری شناسایی و به این معاونت ارسال گردد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.