معاون رییس اتاق بازرگانی صربستان روز جمعه در دیدار با محمود حیدری رییس اداره دوم شمال و شرق اروپا وزارت امور خارجه کشورمان گفت: امکان همکاری های اقتصادی با ایران در تمامی زمینه ها وجود دارد.

یک مقام صربستانی : امکان همکاری های اقتصادی با ایران در تمامی زمینه ها وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، میروسلاو میلتیچ در این دیدار بابیان اینکه همکاری های گسترده اقتصادی بین صربستان و جمهوری اسلامی ایران در زمان عضویت در جنبش غیر متعهدها و تا قبل از اعمال تحریم های بین المللی بر ایران وجود داشته است، افزود: پس از رفع مشکلات مربوط به چگونگی پرداخت، امکان تشدید همکاری های تجاری و اقتصادی با ایران در تمامی عرصه ها از جمله؛ کشاورزی، محصولات غذایی، ماشین سازی و ساختمان سازی وجود دارد.

محمود حیدری رییس اداره شمال و شرق اروپا وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این نشست که در اتاق بازرگانی صربستان برگزار شد، گفت: مذاکرات ایران در طی یک سال گذشته با گروه 1+5 افزایش یافته و در این زمان نیز تماس ها با تجار و مقامات اتحادیه اروپا نیز افزایش داشته است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه دیدارهای اقتصادی و تجاری درک بهتر، امنیت و ثبات بیشتر را موجب شد به برخی از کشورهای جنوب شرقی اروپا که امکانات و ظرفیت های اقتصادی خود را در ایران به نمایش گذاشتند، اشاره کرد و از اتاق بازرگانی صربستان برای سازماندهی چنین برنامه های مشابهی در کشور مان که بازار 77 میلیون نفری دارد و دروازه ورود به کل منطقه است، دعوت کرد.

نماینده وزارت امور خارجه کشورمان نیز در این نشست بسیار صمیمانه، همکاری اتاق های بازرگانی ایران و صربستان را در پیشبرد روابط دو کشور حائز اهمیت دانست.

دراین نشست همچنین ضمن فراهم کردن شرایط لازم برای همکاری بخش های خصوصی به مساله استفاده از منابع انرژی ایران که یک مساله سیاسی جهانی است، اشاره شد.

حیدری که روز پنجشنبه ( 6 آذر) از سارایوو وارد بلگراد شد با قائم مقام ، معاون وزیر خارجه در روابط دوجانبه، رییس اداره همکاری های فرهنگی، علمی، آموزشی و ورزشی و همچنین رییس اداره خاورمیانه در وزارت امور خارجه صربستان دیدار و در باره تقویت همکاری ها در زمینه های مختلف گفت و گو و تبادل نظر کرد.

وی همچنین روز شنبه با اعضای انجمن دوستی صربستان و ایرانیان مقیم این کشور از جمله پزشکان ایرانی دیدار و روز یکشنبه ( 9 آذر ) بلگراد را به مقصد تیرانا پایتخت آلبانی ترک می کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.