قدس آنلاین: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شاهین‌شهر و میمه از افتتاح سومین سینمای شاهین‌شهر و میمه تا پایان امسال در شهر گز خبر داد.

سومین سینما در شهر گز افتتاح می شود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، حسینعلی آقاییان‌زاده گفت: سیاست ما در اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی شاهین‌شهر و میمه بر این مبنا است که اگر حرکت‌های فرهنگی را به دست خود مردم بسپاریم، یعنی زمینه‌سازی برای حضور گسترده مردم را فراهم کنیم بدون شک به اهداف فرهنگی که مد نظر مقام معظم رهبری است، دست پیدا خواهیم کرد.

وی افزود: در این راستا یکی از مباحثی که به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته، بحث مسجدمحوری است بدین صورت که امور فرهنگی و هنری را تحویل بچه‌های مسجد در محله‌ها داده‌ایم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه تاکنون در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه 47 کانون فرهنگی و هنری تأسیس شده است، تصریح کرد: این در حالی‌ است که تأسیس پنج کانون دیگر در دست اقدام این اداره تا پایان سال قرار گرفته و در نظر داریم که تمام مساجد شهرستان از نعمت کانون‌های فرهنگی و هنری برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: فعالیت این کانون‌ها می‌تواند در حوزه فرهنگ دینی و فرهنگ عامه مردم نقش مهمی را ایفا کند، ضمن اینکه اگر فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد اتفاق بیفتد بدون شک برکات فراوانی را به همراه خواهد داشت که یکی از آنها مصون‌سازی جامعه ما در مقابل تهاجمات فرهنگی دشمنان هست.

آقاییان‌زاده گفت: مسئله دیگری که با فرهنگ ارتباط پیدا می‌کند مقوله‌ اقتصاد فرهنگ است و مسائل اقتصادی به نوعی برگرفته از فرهنگی است که یک جامعه دارد.

رئیس اداره ارشاد شاهین‌شهر و میمه تصریح کرد: اگر فرهنگ یک جامعه فرهنگ کار و تلاش و توسعه پایدار باشد قطعاً اقتصاد جامعه هم یک اقتصادی پویایی خواهد بود در حالی‌ که برعکس این موضع نیز وجود دارد.

وی بیان اینکه در حوزه "اقتصاد فرهنگ" در سطح شهرستان گام‌هایی خوبی برداشته‌ شده خاطر نشان کرد: از سیاست‌های اصلی ما تأسیس مؤسسات فرهنگی با توجه به کمبود آنها در سطح شهرستان بوده و از ابتدای سال تاکنون صدور مجوز هشت موسسه فرهنگی در دستور کار قرار گرفته و دو مورد دیگر نیز در حال پیگیری است و در نظر داریم تا پایان سال 10 موسسه فرهنگی در سطح شهرستان راه‌اندازی کنیم که در واقع این فعالیت حرکتی در راستای موضوع اقتصاد فرهنگ است.

آقاییان‌زاده با بیان اینکه وظیفه دولت از حوزه هنر باید تنها نظارتی و حمایتی باشد، اظهار کرد: حضور بخش خصوصی می‌تواند کمک شایانی در پویایی و توسعه حوزه فرهنگ کند.

وی با بیان اینکه امسال خانه فرهنگ و هنر میمه در این شهر افتتاح شد، اضافه کرد: افتتاح خانه فرهنگ و هنر در میمه تاکنون به خوبی توانسته نقش خود را در ارتقا رشد و آگاهی جوانان میمه‌ای ایفا کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.