قدس آنلاین - هنگامه طاهری: شاخص آلودگی هوای مشهد که امروز صبح 111 اعلام شده بود تا ظهر به 115 رسید. لذا شاخص کیفیت هوای امروز مشهد ناسالم و وضعیت در حالت هشدار قرار گرفت.

 وضعیت هوای امروز مشهد در حالت هشدار قرار گرفت

مدیر اجرایی مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی مشهد ضمن اظهار مطلب فوق گفت: با توجه به گزارش هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع بارش انتظار می رود در ساعات آینده به تدریج از غلظت آلاینده ها کاسته و کیفیت هوا بهبود یابد.

دکتر رضا اسماعیلی  همچنین  اطهار داشت:  آلوده ترین  شاخص های امروز مربوط به  شهرک صنعتی توس  با شاخص 158 و منطقه ویلا در  آب و برق مشهد با شاخص  152 می باشد.

وی در ادامه  سایر نواحی  آلوده مشهد را  منطقه خیام با شاخص 137, منطقه تقی آباد با شاخص  117 و شهرک صدف با شاخص 113 عنوان کرد.

به گفته او  تشدید پایداری هوا باعث  افزایش غلظت  ذرات معلق  شده است اما پیش بینی می گردد کیفیت هوا فردا صبح  احتمالاً در شرایط سالم قرار گیرد.

دکتر اسماعیلی همچنین خاطر نشان کرد: آلاینده های اصلی ذرات معلق کوچکتر از 2 و نیم میکرون  می باشد.

او  همچنین توصیه کرد: در شرایط فعلی هوا ,گروه های حساس چون  بیماران  قلبی -  تنفسی, کودکان  و زنان  فعالیت های  خود را در  محیط خارج از منزل کاهش دهند.

مدیر اجرایی مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی مشهد  همچنین به کل شهروندان  تاکید کرد که با استفاده از  وسایل حمل و نقل عمومی  و حذف سفرهای غیر ضروری درون شهری  در برنامه کنترل و کاهش آلودگی هوا مشارکت نمایند.

وی تصریح نمود: با توجه به این که بخش عمده آلاینده های شهر مربوط به  بحث حمل و نقل است  لازم است راهنمایی و رانندگی در  مدیریت و ممانعت از آمد و رفت خودروهای فرسوده موثر تر عمل کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.