151 نماینده مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور خواستار اتمام عملیات جاده علی آباد کتول- ابرشاهرود شدند.

نامه151 نماینده به روحانی برای احداث جاده در جنگل ابر

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، 151 نماینده مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور خواستند تا نسبت به اتمام عملیات اجرایی جاده علی آباد کتول (شیرین آباد)- ابرشاهرود اقدام شود.

بر این اساس در نامه ای که از سوی این نمایندگان خطاب به حسن روحانی امضا شده  آمده است: این جاده از زمان جنگ جهانی دوم محل عبور و مرور بوده است و باعث رونق و تسهیل عبور و مرور و جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی و تسهیل روابط تجاری با آسیای میانه از مهمترین اثرات آن است که در دولت نهم و دهم سه بار در استان گلستان و سمنان مصوبه هیات وقت بوده است که 8 کیلومتر آن باقی مانده است. از این رو مستدعی است دستور فرمایید تا نسبت به عملیات اجرایی الباقی این جاده اقدام نمایند.

به گزارش مهر مصوبه دولت احمدی نژاد برای احداث جاده در جنگل ابر به عنوان بخشی از جاده شیرین اباد - ابر پیش از این با مخالفت جدی دوستداران و کارشناسان محیط زیست و منابع طبیعی و سازمان محیط زیست روبرو شده است، کارشناسان این جنگل را لایه حفاظتی زمین و سپری برای حفاظت از منطقه ابر می‌داند و معتقدند احداث این جاده به جنگل زیبای ابر و اکوسیستم منطقه آسیب جدی می‌رساند.

در روزهای اخیر استاندار سمنان نیز با منظور حفظ اکوسیستم طبیعی این جنگل با احداث جاده در آن مخالفت کرده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابري IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    با سلام اين موضوع چه ارتباطي به نمايندگان اون هم استانها و شهرهاي ديگه كه اصلاً نمي دونند ابر شاهرود در كجاي نقشه است دارد؟؟ انها اگر به فكر مملكت هستند ببينند منطقه ابر و پشت بسطام شاهرود چه مشكلاتي داردبيايند براي مديريت آب در اين منطقه نامه بنويسند اگر در منطقه بكري چون ابر جاده انهم با مشخصات خوب برود برق هم برود آن وقت دست آقا زاده هايي كه نفوذ دارند به بهانه هاي قانوني كه همين نمايندگان وضع مي كنند هكتارها زمين و جنگل و مرتع در تصرف شان در ميايد و خواستار هزاران امكانات توجيه نشده ديگر مي شوند لطفا نمايندگان محترم به كار خودشان برسند و قوانين درست وضع كنند و هي در كار دولت و دولتيان سرك نكشند انها كه اجرايي نيستند اين كار را بگذارند به عهده كارشناسان دولت در محيط زيست و راه و ترابري اگر مملكت رو دوست دارند از منطقه بسطام شاهرود كه كارشناس اين مسائل هم هستم.
  • شاهرودي IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    از شاهرود به گلستان سه تا راه است لطفا همونها را ارتقا دهيد اگر به فكر ارتباط ايران با آسياي ميانه ايد اگر هم كسي قراره اونجاها ويلا بسازه ودلش از سواحل خزر زده شده يا شمال ديگه شلوغ و كثيف شده ديگه بحثش جداست
  • جنگل IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    لطفا نمايندگان قوانين درست وضع كنند