۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 249843

پزشکان هشدار دادند خشک کردن لباس‌های شسته شده در فضای داخل منزل خطرات جدی را متوجه سلامت فرد می‌سازد.

از خشک کردن لباس در داخل اتاق بپرهیزید

به گزارش (ایسنا)،‌ پزشکان معتقدند خشک کردن لباس‌های شسته شده در فضای بسته می‌تواند برای مبتلایان به آسم یا افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند خطرات جدی داشته باشد. خشک کردن لباس‌های خیس داخل اتاق یا قرار دادن آن‌ها روی دستگاه‌های گرمایشی مثل شوفاژ می‌تواند سطح رطوبت را تا 30 درصد افزایش دهد و فضای مناسبی را برای رشد هاگ‌ها فراهم سازد که برخی از این هاگ‌ها عامل بروز عفونت ریوی در افراد به حساب می‌آیند.

پرفسور «دیوید دنینگ» از مرکز ملی «آسپرژیلوزیس» در منچستر گفت: لباس‌های خیس حاوی مقدار قابل توجهی آب است که در صورت خشک کردن آن‌ها در فضای اتاق، این آب بخار شده و در فضای اطراف منتشر می‌شود. بیشتر افراد در برابر قارچ‌های تولید شده در این فضای رطوبتی ایمن هستند اما در مبتلایان به آسم این وضعیت موجب سرفه و خس خس سینه می‌شود. همچنین در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند همچون مبتلایان به سرطان و ایدز، این نوع قارچ می‌تواند به سلامت ریه‌ها و سینوس‌ها آسیب وارد کند و موجب آسپرژیلوزیس ریوی شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی‌میل، آسپرژیلوزیس به گروهی از بیماری‌ها اطلاق می‌شود که توسط هاگ‌ها ایجاد می‌شوند. بسته به تعدادی از فاکتورها، علائم به لحاظ شدت متفاوت است و می‌تواند از خس خس کردن معمولی تا سرفه همراه با خلط خونی متغیر باشد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.