قدس آنلاین- تبریز:استاندار آذربایجان‌شرقی عملیات اجرایی این کار مهم در دو استان آذربایجان شرقی و غربی آغاز شده و طبیعی است در کنار آن، بحث تغییر الگوی کشت و حفظ کشاورزی نیز جزو اولویت‌های ماست، گفت: مشکلات زیست‌محیطی یک مساله بین‌المللی بوده و محدود به مرزها نیست و قطعا حضور سازمان‌های بین‌المللی در این زمینه موثر خواهد بود

از حضور کارشناسان فائو در بحث احیای دریاچه ارومیه استقبال می‌کنیم/ آغاز عملیات ابرسانی به دریاچه ارومیه

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده در دیدار با نماینده سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در ایران، با بیان این که احیای دریاچه ارومیه از اولویت‌های دولت یازدهم است، افزود: کار مطالعاتی این طرح با حضور بیش از 500 کارشناس انجام شده، با این حال از حضور کارشناسان فائو به ویژه در موضوعات جدیدی مانند بیابان‌زدایی و ایجاد کمربند سبز استقبال می‌کنیم.

وی افزود: حضور کارشناسان این سازمان موجب اطمینان خاطر نسبت به درست بودن تصمیمات می‌شود و ما همه امکانات را برای حضور کارشناسان فائو فراهم می‌کنیم.

جبارزاده با تاکید بر حضور عملی کارشناسان فائو در بحث احیای دریاچه ارومیه، خاطرنشان کرد: ما این دریاچه را احیا خواهیم کرد و دوست داریم فائو هم در این موفقیت همراه ما باشد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه گفت: خوشبختانه مسوولیت احیای دریاچه ارومیه به فردی سپرده شده است که ارتباط خوبی با فائو دارد و از زمان مسوولیت دکتر کلانتری، نگاه علمی بر این موضوع حاکم شده است.

وی با بیان این که رساندن آب به دریاچه ارومیه نیاز حیاتی و اورژانسی این دریاچه است، افزود: عملیات اجرایی این کار مهم در دو استان آذربایجان شرقی و غربی آغاز شده و طبیعی است در کنار آن، بحث تغییر الگوی کشت و حفظ کشاورزی نیز جزو اولویت‌های ماست.

جبارزاده با اشاره به این که بهبود معیشت کشاورزان منطقه و حفظ بافت کشاورزی در کنار احیای دریاچه ارومیه مورد توجه است، افزود: مطمئنا در این زمینه نیز می‌توانیم از تجربیات و سوابق علمی کارشناسان فائو بهره‌مند شویم.

نماینده فائو در ایران نیز با اشاره به تغییرات اقلیمی منطقه در اثر بحران دریاچه ارومیه، مداخله جدی و سریع در این زمینه را ضروری دانست و از آمادگی فائو برای همکاری در این خصوص خبر داد.

سرج ناکوزی گفت: فائو آماده است تا بهترین تجربه ها و تخصص ها را برای تکمیل طرح های مطالعاتی دراختیار تیم مطالعه کننده ایرانی قرار دهد تا در احیای این دریاچه سهم خود را ایفا کرده باشد.

وی خاطرنشان کرد: تهیه نقشه سرزمین شامل وضعیت آب و خاک و مدیریت پایدار آبی و خاکی از جمله اقداماتی است که جزو تخصص‌های فائو بوده و این سازمان در موضوعاتی شبیه به دریاچه ارومیه ماموریت ویژه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.