قدس آنلاین: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از کارخانجات و واحدهای تولیدی به علت نداشتن تسهیلات تعطیل شده‌اند که تعطیلی این واحدها به یک بیماری مزمن در کشور تبدیل شده است.

تعطیلی واحدهای تولیدی بیماری مزمن کشور است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، عباسعلی منصوری آرانی افزود: مادامی که کشور دچار این بیماری باشد نمی‌تواند تولیداتش را بر مبنای رهنمودهای رهبری انجام دهد، الا اینکه ذی‌نفوذان از بخش واردات به بخش‌های دیگر بیایند.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منطقه کاشان دارای ظرفیت استانی است، گفت: علی‌رغم اینکه کاشان دارای فرمانداری ویژه است، به علت نداشتن بودجه مستقل از شرایط خوبی در ابعاد مختلف عمرانی و صنعتی برخوردار نیست و این فرمانداری ویژه هیچ کمکی به منطقه نکرده و با خلأهای زیادی روبرو هستیم.
وی تصریح کرد: به‌عنوان مثال منطقه سیلک که یک میراث جهانی و ملی است به علت نبود بودجه، مشکلات بسیاری دارد.

منصوری آرانی اظهارداشت: علی‌رغم اینکه کاشان قطب نساجی کشور است و تاریخ نساجی در کاشان رقم خورده، این صنعت به علت مشکلات بسیار دچار رکود شده و بسیاری از کارخانجات به علت نداشتن تسهیلات تعطیل شده‌اند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل بیمه کارگران یک مشکل همیشگی است و سال گذشته تلاش کردیم تا مشکل گروهی از کارگران را حل کنیم، گفت: به دولت تذکر می‌دهیم و امیدواریم هر چه زودتر مشکلات بیمه کارگران، این قشر ضعیف جامعه را حل کنند.
وی تصریح کرد: از وزارت صنعت، درخواست داریم بحث منطقه ویژه اقتصادی کاشان را با سرعت بیشتری پیگیری کند و همچنین وزارت نفت در بحث ذخیره‌سازی بیشتر تلاش کند.
منصوری آرانی با تاکید بر تدبیری ویژه برای حل مشکل جوانان ادامه داد: جوانان از بیکاری رنج می‌برند و ازدواج، ادامه تحصیل، ورزش و... در رأس مشکلات آنها قرار دارد، تاکنون نتوانسته‌ایم کار جدی برای مشکلات جوانان انجام دهیم و آینده آنها از دغدغه‌های جدی پدر و مادران است.
وی گفت: با توجه به اینکه نیروهای مسلح در منطقه ثبات و امنیت در سطح ملی و بین‌المللی را فراهم کرده‌اند، استدعا داریم بحث سرباز حرفه‌ای به جای سرباز اجباری به صورت جدی در دستور کار مسئولان قرار گیرد که مرکز پژوهش‌های مجلس هم در این زمینه تلاش‌هایی انجام داده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.