داریوش ارجمند،کیانیان،داریوش فرهنگ، ایرج راد، فردوسی‌پور، مرضیه برومند،رویا تیموریان، مسعود رایگان، احسان حدادی، حمید قدکچیان، بهرام عزیزی، آتیلاحجازی،والدین مرحوم پاشایی و آتیلا حجازی در نشست پیشگیری از سرطان نظراتشان را ارائه کردند.

هنرمندان و ورزشکاران در نشست پیشگیری از سرطان چه گفتند؟

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، در نشست هنرمندان و ورزشکاران کشور در نشست هم اندیشی با وزیر بهداشت در خصوص پیشگیری و کنترل سرطان که با حضور داریوش ارجمند، رضا کیانیان، داریوش فرهنگ، ایرج راد، عادل فردوسی پور، مرضیه برومند، رویا تیموریان، مسعود رایگان، احسان حدادی، حمید قدکچیان و بهرام عزیزی و همچنین والدین مرحوم مرتضی پاشایی، پرویز مظلومی برادر مرحوم غلامحسین مظلومی، آتیلا حجازی فرزند مرحوم ناصر حجازی، همسر مرحوم معدنی که عزیزانشان را به دلیل بیماری سرطان از دست دادند، برگزار شد که هر یک از هنرمندان و ورزشکاران کشور به بیان نقطه نظرات خود در خصوص پیشگیری از بیماری سرطان پرداختند.

داریوش ارجمند: تعلیمات کودکان از آموزش و پرورش

بنابر این گزارش، داریوش ارجمند در این نشست یکی از مهم ترین دلایل ابتلا به بیماری سرطان را گسترش کمیت گرایی در جامعه عنوان کرد و گفت: برای ایجاد کیفیت گرایی باید ریشه ای به موضوع پرداخته شود و تعلیمات کودکان از آموزش و پرورش شروع شود و جامعه را به سمتی برد که از هر نظر سرآمد باشد.

همچنین عادل فردوسی پور تهیه کننده و مجری برنامه نود شبکه سه سیما اعلام کرد: برای کاهش بیماری‌ها و کاهش مصرف سیگار و قلیان در جامعه هر کاری که از دستمان برآید انجام می‌دهیم و خوشحال خواهیم بود که در آموزش و ارتقاء بهداشت جامعه نقشی داشته باشیم.

فردوسی پور: تشکیل سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری از سرطان

وی بر تشکیل سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری از سرطان تاکید کرد و گفت: همگی باید دست به دست هم دهیم تا میزان بالای بروز سرطان در کشور را کاهش دهیم.

رضا کیانیان نیز در این نشست تشکیل یک کمیته اجرایی را برای فرهنگسازی و پیشگیری از سرطان پیشنهاد داد.

کیانیان: تمام وزارتخانه‌ها در پیشگیری از سرطان مسئول هستند

وی با تاکید بر اینکه موضوع کنترل و پیشگیری از سرطان فقط به عهده وزارت بهداشت نیست، تصریح کرد: تمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط در پیشگیری از بیماری سرطان سهیم و مسئول هستند.

احسان حدادی: بسیاری از بیماران توان پرداخت هزینه‌های درمانی را ندارند

همچنین احسان حدادی قهرمان المپیک پرتاب دیسک کشور نقش سازمان‌های مردم نهاد و نیز کمک مالی برای درمان بیماران مبتلا به سرطان را مهم عنوان کرد و گفت: کمک‌های مردمی برای تاسیس بیمارستان‌های مربوط به سرطان مهم است چرا که بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان از نظر مالی توان پرداخت هزینه‌های درمانی این بیماری را ندارند.

رویا تیموریان نیز در این نشست اظهار داشت: پیوستگی و هماهنگی بین وزارتخانه‌ها، نهادها و همکاری‌های دولت با ورزشکاران و هنرمندان می‌تواند جلوی بسیاری از مسائل از جمله بیماری‌ها را بگیرد.

رویا تیموریان: هماهنگی وزارتخانه‌ها با ورزشکاران و هنرمندان برای پیشگیری بیماری‌ها

وی بر ضرورت آگاه سازی مردم از بیماری‌های غیرواگیر که بر اثر عوامل محیطی ایجاد می‌شود، تاکید کرد.

مسعود رایگان: آموزش و فرهنگسازی را در ارتقاء سلامت جامعه

مسعود رایگان همسر رویا تیموریان نیز در این نشست نقش آموزش و فرهنگسازی را در ارتقاء سلامت جامعه موثر عنوان کرد و گفت: نهادینه شدن بستن کمربند ایمنی نمونه شاخص و موفقی از فرهنگسازی در سلامت است.

داریوش فرهنگ: بیمه‌ها باید هزینه‌ درمانی خانواده‌های بیماران سرطانی را حمایت کنند

همچنین داریوش فرهنگ در این نشست گفت: حرکت وزیر بهداشت در حوزه سلامت، نتایج مثبت و ملموسی را در رفع مشکلات بهداشتی و درمانی مردم داشته است.

وی گفت: دولت و بیمه‌ها باید از نظر هزینه‌های درمانی خانواده‌های بیماران سرطانی را حمایت کند.

فرهنگ همچنین تشکیل کمیته اجرایی برای پیشگیری از سرطان را مهم عنوان کرد.

مرضیه برومند: آمادگی جامعه هنری برای مقابله و پیشگیری از سرطان

مرضیه برومند نیز در این نشست صمیمانه از وزیر بهداشت خواست مشخصاً وظایف و کمک‌هایی که جامعه هنری کشور می‌توانند در پیشگیری از سرطان داشته باشند، اعلام شود.

ایرج راد: همه در برابر بیماری سرطان مسئول هستند

همچنین ایرج راد ضمن دعوت از وزیر بهداشت برای حضور در خانه تئاتر گفت: همه در برابر بیماری سرطان مسئول هستند و بهتر است نشستی با حضور مسئولان تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی ذیربط در خصوص سرطان تشکیل شود.

به گزارش وزارت بهداشت، جلسه هم اندیشی منتخبین جامعه هنری و ورزشی کشور با حضور وزیر بهداشت، معاونین این وزارتخانه، مدیران و روسای انجمن‌های علمی و سازمان‌های مردم نهاد مربوط به سرطان و چهره‌های منتخب جامعه هنری و ورزشی کشور در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد صادق قدرتی IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    شما به آهنگ های مرحوم پاشائی و نغمه های دلخراش و روان آزار خیلی از موسیقی سازان کشور(زیرزمینی و روزمینی) ازجمله آقای شجریان عزیز گوش کنید. می بینید از آنها جز بوی مرگ و سکته و سرطان و افسردگی چیز دیگری نمی آید و اگر این همه طرفدار دارند وای به حال آن ملت و مردم!! وای به حال ما که از فرهنگ شاد ایرانی و اسلامی دور افتاده ایم و با مشتی اوهام سنتی و مثلا هنری!! خود را به ته اقیانوس تیره بختی مدفون کرده ایم و حال می گردیم تا پیدا کنیم پرتقال فروش را درود باید فرستاد بر مهران مدیری و مهران غفوریان و رضا صادقی و مرحوم منوچهر نوذری و منوچهر آذری و ده ها هنرمند این مرز و بوم که سریالهای شاد آنها داروهای پیشگیری و ضد سرطان و سکته و افسردگی است.هزاران درود بر هر آنکس که خنده بر دل و لبخند بر لب مردم اورد.