چین و آمریکا اعلام کردند که دو کشور در زمینه اجرای قوانین مربوط به ارتباطات و اینترنت دارای منافع مشترکی هستند و کنار گذاشتن اختلافات می تواند در بهتر شدن همکاری ها موثر باشد.

چین و آمریکا به دنبال کنار گذاشتن اختلافات مربوط به اینترنت هستند

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا هفتمین مجمع اینترنتی چین و آمریکا با موضوع «گفت وگو و همکاری» از روز سه شنبه (11 آذر) در واشنگتن در حال برگزاری است.

معاون وزارت امور خارجه چین که شب گذشته در دوازدهمین نشست این مجمع سخن می گفت، اظهار کرد: دو کشور در زمینه اجرای قوانین از منافع مشترک فراوانی برخوردار هستند و همکاری آنها در این خصوص پایه محکمی دارد؛ بنابر این دو طرف باید ضمن داشتن تفاهم کافی در این باره نگرانی های طرف مقابل را مد نظر قرار دهند.

«لیو چن مینگ» همچنین به منظور اجرای درست قوانین، نقش مثبت گروه ارتباطاتی مشترک دو کشور را برای حفظ هماهنگی و ارتباطات و حل اختلافات و مسایل حساس بین دو کشور موثر و سازنده دانست.

وی با بیان اینکه همکاری درست ضامن تبادلات دو کشور در زمینه نیروی انسانی و تجارت است، پیشنهاد کرد که دو طرف در آینده از این نهاد استفاده بهتری کنند.

به گزارش رادیو چین، «چن مینگ» یادآور شد که پکن به دنبال تعمیق همکاری با دیگر کشورها در زمینه اجرای قوانین است، به همین خاطر مایل است با همه کشورها از جمله آمریکا در خصوص اجرای قوانین همکاری خود را تقویت بخشد.

« رابرت وانگ » معاون سفیر آمریکا در چین نیز گروه یادشده را نهاد مناسبی برای همکاری های دوجانبه در زمینه اجرای قوانین خواند و تاکید کرد که این سازوکار حتی می تواند برای ایجاد نوعی روابط سالم تر و مداوم بین دو کشور نقش مهمی ایفا کند.

وی ابراز امیدواری کرد دو طرف در مورد تبادل اطلاعات برای اجرای قوانین، همکاری ها را افزایش دهند.

گروه ارتباطاتی مشترک چین و آمریکا برای اجرای قوانین بر اساس بیانیه مشترک دو کشور در سال 1997 به منظور کمک به رسیدگی به جرایم فرامرزی، ایجاد شده است.

حدود 50 موسسه اینترنتی چین در آمریکا با سرمایه حدود 500 میلیارد دلار وجود دارد و سود سهام توسعه بازار اینترنتی چین از آن سرمایه گذاران آمریکایی است.

حمله هکرها به شبکه های اینترنتی، یکی از موارد اختلافی دو کشور طی سال های اخیر است که هر از گاهی یکدیگر را به انجام آن متهم می کنند.

رئیس اداره ملی اطلاعات اینترنتی چین پیشتر اعلام کرده بود که 80 درصد پایگاه های اینترنتی دولتی چین هدف حملات هکرها قرار گرفته اند و بیشتر این حملات نیز از آمریکا صورت گرفته است.

اقدام سال جاری وزارت دادگستری آمریکا در متهم کردن پنج نفر از کارکنان ارتش چین به هک کردن سایت شرکت های آمریکایی با هدف سرقت اسرار تجاری آنها باعث شد بحث همکاری واشنگتن و پکن در زمینه مبارزه با جرایم اینترنتی متوقف شود.

بعد از اظهارات ادوار اسنودن پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا درباره دسترسی آمریکا به شبکه ها و سرورهای اینترنتی در چین و هنگ کنگ، مقامات پکن اتهامات خود درباره حملات اینترنتی دولت آمریکا علیه خود را افزایش داده اند.

پلیس آمریکا (اف.بی.آی) نیز پیشتر گزارشی منتشر کرده که در آن چین از میان کشورهایی که در عملیات سرقت شبکه اینترنتی علیه آمریکا دست داشتند، رتبه نخست را داراست.

در حالیکه دولت چین همواره از سوی منابع غربی به منظور حملات سایبری متعدد به مراکز حساس نظامی و علمی جهان جهت کسب و جمع آوری اطلاعات مورد انتقاد قرار دارد خود را یکی از بزرگترین قربانیان حملات سایبری می داند و به گفته پکن بیشترین حجم حملات علیه چین را آمریکا بر عهده گرفته است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.