قدس آنلاین،الف.زمینی؛ واگذار شدن زمین های 99 ساله مسکن مهر، اعتراض نمایندگان مجلس به گران شدن 30درصدی قیمت نان، منحل شدن مجلس رژیم صهیونیستی، تکذیب شایعه زلزله در تهران و همچنین تکذیب منحل شدن یکی از بانک های خصوصی؛ از جمله مهمترین خبرهای امروز است.

از "زلزله در تهران" و "انحلال یک بانک خصوصی" تا "راحت شدن خیال مسکن مهری ها"

حکم «اعدام» در تعقیب اسیدپاشان

روزنامه "قدس" با بیان اینکه "کارشناسان از ضرورت شفافیت بیشتر قانون می گویند"، در تیتر یک خود نوشت: "حکم «اعدام» در تعقیب اسیدپاشان"

گفتنی است چند روز پیش سخنگوی قوه قضاییه گفته بود: "براساس نظر برخی از صاحب‌نظران تکرار اسیدپاشی به طوریکه باعث وحشت مردم بشود و اگر کسی عمداً با اسیدپاشی موجبات ترس مردم را فراهم کند محارب و حکمش اعدام است."

***

کابینه نتانیاهو فرو پاشید

روزنامه "همشهری" در تیتر یک خود نوشت: " 161 کشور خواستار نظارت هسته ای بر صهیونیست ها"؛ گفتنی است آمریکا، کانادا، میکرونزی و پالائو با قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی مخالفت کردند.

روزنامه "مردم سالاری" از قول "هاشمی رفسنجانی" نوشت: "آمریکا در مذاکرات به فکر رضایت اسرائیل باشد به نتیجه نمی رسد"

"جام جم" نیز خبر از فروپاشی دولت نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام داد. روزنامه "عصرایرانیان" در این خصوص نوشت: "مجلس رژیم صهیونیستی منحل شد، کابینه نتانیاهو فرو پاشید"

"رسالت" هم نوشت: "وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: بحران سیاسی در کابینه قابل حل و فصل نیست"

روزنامه "جوان" نیز با اشاره به اخراج 2وزیر و اعلام انتخابات زودهنگام در اسرائیل؛ نوشت: "سقوط کابینه نتانیاهو 99 روز پس از جنگ 51 روزه"

گفتنی است در پی اختلافات عمیق بین نتانیاهو با اعضای کابینه، اعضای کنست با برگزاری انتخابات اسرائیل در ۱۷ مارس (۲۶ اسفند) موافقت کردند.

***

خیال مسکن مهری ها راحت شد

طبق مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی مسکن مهر به مالکان آن به طور قطعی واگذار می‌شود.

در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی جزئیات طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، نمایندگان با تصویب یک ماده الحاقی به وزارت راه و شهرسازی اجازه دادند در صورت درخواست مالکان نسبت به واگذاری قطعی زمین‌های اجاره‌ای 99 ساله پروژه مسکن مهر به قیمت کارشناسی روز اقدام و درآمد حاصله را به حساب خزانه واریز کنند.

روزنامه "جام جم" از واگذار شدن زمین های 99 ساله مسکن مهر نوشت. این روزنامه می نویسد: "مجلس به دولت مجوز داد تا در صورت درخواست مالکان زمین های 99ساله به آنها فروخته شود"

"وطن امروز" هم نوشت: "تصویب اعطای سندقطعی برای مالکان مسکن 99 ساله؛ مجلس خیال مسکن مهری ها را راحت کرد"

***

اعتراض مجلس به گرانی نان

روزنامه "وطن امروز" در تیتر یک خود نوشت: "اعتراض مجلس به گرانی نان"؛ در این روزنامه از قول نمایندگان می خوانیم: "مگر دستمزدها 30درصد افزایش یافته که قوت غالب مردم 30 درصد گران شود؟"

این روزنامه در "یادداشت روز" خود نیز یادداشتی با تیتر "افزایش «گاز انبری» قیمت نان" دارد.

روزنامه "عصرایرانیان" هم از انتقاد نمایندگان مجلس از تعلل دولت در اجرای درست قانون هدفمندی نوشت. در این روزنامه می خوانیم: "بجای گران کردن نان؛ یارانه ثروتمندان را قطع کنید"

روزنامه "کار و کارگر" نیز در یکی از تیترهای فرعی خود نوشت: "بهای نان مبنای محاسبه هزینه زندگی مزدبگیران قرار گیرد"

***

شایعه زلزله تهران در شبکه های اجتماعی

روزنامه "شهروند" با بیان اینکه: "سازمان مدیریت بحران پایتخت هشدار برای زلزله را تکذیب کرد"؛ در تیتر یک خود نوشت: "شایعه زلزله تهران در شبکه های اجتماعی"

"هفت صبح" نیز در تیتر یک خود  نوشت: "زلزله؟ شایعه است"؛ این روزنامه از قول "رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران" نوشت: "هیچ زلزله ای تهران را تهدید نمی کند"

متاسفانه هر از چند گاهی شاهد شایعاتی جدید در فضای شبکه های اجتماعی و مخصوصا وایبر هستیم. متاسفانه برخی از استفاده کنندگان از این شبکه های اجتماعی مطلع نیستند که وایبر صرفا یک شبکه اجتماعی است و نه منبع خبری!!

پیش از این شایعات بسیاری از جمله نارنگی های کشنده و دستگیری اسیدپاشان اصفهان و ... در فضای وایبر منتشر شده بود.

***

انحلال یک بانک خصوصی/ تکذیب شد؟!

روزنامه "ابرار" با بیان اینکه "بانک مرکزی تکلیف مردم را روشن کند" در تیتر یک خود نوشت: "تشویش اذهان عمومی با کلی گویی درباره «انحلال یک بانک خصوصی»"

"هفت صبح" هم در این خصوص نوشت: "انحلال یک بانک اسمش را نبر"؛ این روزنامه در ادامه این سئوال را مطرح می کند: "چه اتفاقی برای سپرده گذاران بانک منحل شده خواهد افتاد؟"

البته سایت "عصرایران" دیشب از قول یک منبع آگاه نوشت: " خیال مردم راحت باشد، حتی یک بانک هم منحل نمی شود"

این سایت خبری تحلیلی از قول "منبع آگاه" می نویسد: "حتی یک بانک هم در مسیر انحلال قرار ندارد و معلوم نیست چرا این نماینده مجلس با اظهارات خود جامعه را ملتهب کرده است.

این منبع مطلع، گمانه زنی هایی که عمدتاً حول بانک های آینده، سرمایه و مهر اقتصاد می چرخد را کاملاً بی پایه و اساس دانست و صراحتاً اعلام کرد که نه این بانک ها و نه هیچ بانک دیگری منحل نمی شود و خیال مردم از این بابت راحت باشد.."

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.