رییس سازمان غذا و دارو در واکنش به مباحث مطرح شده در فضای مجازی در مورد داروی دیکلوفناک گفت: این یک کار روتین است و وظیفه نظارتی سازمان غذا و دارو ایجاب می کند که فراوردهایی را که مشکل دارند از بازار جمع‌آوری کند.

سالی 40 تا 50 فراورده دارویی از بازار جمع‌آوری می‌شود

رسول دیناروند در گفت و گو با  (ایسنا)، افزود: در صورتی که بنابر نظر کارشناسان سازمان یا گزارش های دریافتی و یا بر اساس نتایج آزمایش‌هایی که انجام می دهیم، ثابت شود فراورده ای مشکل دارد و ضوابط تولید و توزیع در آن رعایت نشده و یا شیوه نگهداری آن نامناسب بوده دستور جمع آوری این فراورده از بازار توسط سازمان غذا و دارو داده می شود.

وی با تاکید بر اینکه این مهم علامت و نشانه این است که سازمان غذا و دارو وظایف خود را انجام می دهد تصریح کرد:به جز دیکلوفناک موارد دیگری نیز وجود دارد. ما در سال معمولا بین 40 تا 50 قلم از اقلام دارویی را از بازار جمع آوری می کنیم و این یک کار روتین در همه دنیاست.

دیناروند در پاسخ به اینکه آیا قبل از ورود این اقلام به بازار نظارتی روی آنها صورت نمی گیرد؟اظهار کرد:قبل از ورود این اقلام به بازار نظارت وجود دارد.هر کارخانه مسئول فنی دارد و ضوابط کنترلی را طی می کند اما با این جود ممکن است به هر دلیلی در فراورده ای غفلت شده و یا حتی در انبار پخش و یا در داروخانه، دچار مشکل شده باشد که در این صورت جمع آوری می شود. چنین چیزی در تمام دنیا وجود دارد و فقط مختص به ایران نیست.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.