سرویس ورزش : مصطفی دنیزلی با اعلام این موضوع که برای مدت 18 ماه سرمربیگری پرسپولیس را قبول کرده گفت: این بار با همسرم به ایران می روم. برنامه تلویزیونی "لیگ تی وی" که مختص آنالیز مسابقات باشگاهی ترکیه است با حضور مصطفی دنیزلی، به عنوان کارشناس ارشد و مارکوس مرک، به عنوان کارشناس ارشد داوری برگزار شد. <BR>

دنیزلی: قراردادم با پرسپولیس 5/1 ساله است


در بخش اصلی این برنامه که بیشتر به خداحافظی دنیزلی از این شبکه مربوط می شد، مجری برنامه، اعلام کرد این مربی ترکیه ای به مدت یک سال ونیم (18 ماه) ترکیه را به مقصد ایران ترک خواهد کرد تا در جمع پرسپولیسی ها به فعالیتش ادامه دهد.
مجری برنامه در جریان این برنامه خطاب به دنیزلی گفت: اطمینان دارم ایران می تواند از تجارب بالای شما بهره های زیادی را ببرد و این نقل و انتقال به سود فوتبال ایران و پرسپولیس است.
مارکس مرک، داور بازنشسته آلمانی نیز یکی از حاضران در استودیو بود که درباره این نقل و انتقال رو به دنیزلی کرد و گفت: در مدتی که ما در این استودیو در کنار هم فوتبال ترکیه را آنالیز می کردیم مانند یک خانواده بودیم و از دست دادن دنیزلی دردناک است. در این استودیو گروه خوبی را تشکیل داده بودیم.
مرک در ادامه به چهره مربی ترکیه ای نگاه کرد و افزود: شما انسان بی نظیری هستید و همه در حوزه فوتبالی و در خارج از فوتبال شخصیت شما را دوست دارند. شما الگوی خوبی برای ما بودی که حالا نصیب ایرانی ها شده ای. خوش به حال ایرانی ها که حالا از وجود شما استفاده خواهند کرد. داور شناخته شده فوتبال آلمان تأکید کرد: پیش از این من فوتبال ایران را جدی نمی گرفتم، اما بعد از انتقال شما به پرسپولیس از این به بعد لیگ فوتبال ایران را پیگیری خواهم کرد چون دنیزلی در پرسپولیس است.
در ادامه این برنامه زنده تلویزیونی، مصطفی دنیزلی خبر انتقالش به پرسپولیس را تائید کرد و گفت: از لطفی که به بنده دارید نهایت تشکر را دارم، اما با وجود جدایی هنوز هم دلم با شما است. فوتبال یک علم و تغییر مکان در آن نیز نیاز است. من به این گروه در این شبکه تلویزیونی عادت کرده بودم.
وی عنوان کرد: به مدت یک سال و نیم از جمع شما جدا می شوم و به پرسپولیس می روم. قبلا هم در ایران بودم، اما آن زمان تنها رفته بودم تهران و این بار با همسرم به ایران می روم.
سرمربی ترکیه ای گفت: من خاطرات خوبی در این کشور داشته ام و ایران را دوست دارم، اما تنها نگرانی ام از بازگشت دوباره ام به تهران این است که آیا همسرم از زندگی در تهران رضایت خواهد داشت یا نه؟ امیدوارم همسرم نیز از زندگی در ایران راضی باشد.

دنیزلی امروز مقابل خبرنگاران
آخرین اخبار حاکی از آن است که مصطفی دنیزلی با پرواز شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین در تهران حاضر خواهد شد. مسؤولان باشگاه پرسپولیس نیز درنظر دارند تا در صورت عدم خستگی و موافقت این مربی ترک 61 ساله ،نشست خبری را بعدازظهر شنبه( امروز) با حضور اهالی رسانه برگزار کنند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دنیزلی: حضور قدرتمند در لیگ قهرمانان آسیا هدف ماست


مصطفی دنیزلی مربی سرشناس ترکیه ای با تأیید پذیرش سرمربیگری تیم فوتبال پرسپولیس گفت : هدف از حضورم در پرسپولیس ،حضور قدرتمند در مسابقات لیگ قهرمانان آسیاست. دنیزلی افزود : برای من امضای این قرارداد چندان اهمیت ندارد ، بلکه قول هایی که مسؤولان این باشگاه به من داده اند ، مهم است. پس از امضای قرارداد با باشگاه پرسپولیس به ترکیه بازخواهم گشت تا وسایل زندگی خود را جمع کرده و به تهران بازگردم تا کار با تیم پرسپولیس را آغاز کنم .دنیزلی با اشاره به جایگاه نامناسب تیم پرسپولیس تهران در جدول رده بندی لیگ برتر ایران اظهارداشت : تیم پرسپولیس در حال حاضر جایگاه مناسبی در لیگ فوتبال باشگاه های برتر ایران ندارد ، در نخستین گام قصد دارم شرایط این تیم را در لیگ بهتر کنم ولی هدف اصلی من حضور قدرتمند تیم پرسپولیس درمسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه های آسیاست.
سرمربی اسبق تیم های فوتبال پاس و پرسپولیس تهران تصریح کرد : پرسپولیس در حال حاضر دوران سختی را پشت سر می گذارد و من انتظار دارم هواداران این تیم بسان گذشته مرا یاری دهند تا بتوانم تیم پرسپولیس را به روزهای اوج خود بازگردانم . افزون بر آن انتظار من از پیشکسوتان پرسپولیس نیز این است که کادر فنی جدید تیم پرسپولیس را مورد حمایت قرار دهند.وی با اشاره به اینکه با تیم پرسپولیس و هواداران بیشمار این تیم بیگانه نیست ، گفت : به رغم این که چند سالی از تیم پرسپولیس دور بودم ، ولی همیشه اخبار این تیم را دنبال می کردم ، چرا که خود را یک پرسپولیسی می دانم و از این امر خرسندم .این مربی ترکیه ای فعالیت در تیم پرسپولیس را لذت بخش دانست و گفت : همیشه برای من کار کردن با تیم های بزرگ لذت بخش بوده است ، تیم پرسپولیس محبوب ترین تیم در ایران به شمار می رود و من از این که یک بار دیگر هدایت این تیم را برعهده گرفته ام ، خرسندم .دنیزلی در باره مقبولیتش نزد هواداران تیم پرسپولیس گفت : به این نکته واقف هستم که هواداران تیم پرسپولیس مرا دوست دارند و اخباری که در چند روز اخیر به من انتقال داده شده است ، حاکی از این ادعاست ، این محبت دو سویه است چرا که من نیز هواداران تیم پرسپولیس را دوست دارم و امیدوارم دوران خوبی را با یکدیگر سپری کنیم .
دنیزلی درباره مبلغ قراردادش و دستیارانش در تیم پرسپولیس تهران اظهارداشت : این موضوع ها در دیدارم با مسؤولان باشگاه در تهران مشخص خواهد شد.


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
انتقاد شدید رئیس کمیته استیناف از علیپور و تاج


رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال می گوید صحبت های علیپور و تاج خود نوعی بی قانونی و تخلف است. علیرضا صالحی درباره انتقادهایی که در چند روز گذشته نسبت به صدور رأی این کمیته پیرامون 2 بازیکن خاطی پرسپولیس به وجود آمده بود، اظهار کرد: همان طور که قبلا هم گفته ام ما در فدراسیون فوتبال مرجعی بالاتر از کمیته استیناف نداریم و کسانی که در کمیته اخلاق یا هیأت رسیدگی به تخلفات حرفه ای فوتبال مشغول هستند، وظایف شان مشخص است.
صالحی در ادامه با انتقاد شدید از دبیر هیأت رسیدگی به تخلفات حرفه ای و همچنین نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: چه طور است که آقای علیپور رأی کمیته استیناف را زیر سؤال می برد و آن را غیرقانونی می خواند؟ اعلام بی اعتباری یک رأی که از سوی بالاترین مرجع قضایی فدراسیون فوتبال صادر شده، خودش یک نوع بی قانونی است و توسل به بی قانونی هم خودش یک نوع تخلف است. آیا علیپور به تخلفات خودش هم رسیدگی می کند و آیا اصلا او صلاحیت دارد که درباره رأی کمیته استیناف این گونه صحبت کند؟
رئیس کمیته استیناف افزود: من در روزنامه ها هم خواندم که تاج، نایب رئیس فدراسیون گفته بود حرکت بازیکنان پرسپولیس برای کمیته استیناف طبیعی بوده است. مفهوم این حرف یک نوع بی ادبی است. یعنی این که عمل غیراخلاقی بازیکنان پرسپولیس از دید مردم قبیح و زشت است، اما از نظر کمیته استیناف طبیعی است و اشکالی ندارد. خود این حرف، یک زشتی دیگر است. آیا شنیدن این صحبت ها از نایب رئیس فدراسیون فوتبال زشت نیست؟ پس دیگر چرا به بازیکنان می گویید که مراقب کارهای خود باشند. ما مسؤولان نباید مراقب صحبت های خود باشیم؟

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
کفاشیان:اگر مجمع به اساسنامه اصلاحی رأی ندهد، نامزد ریاست نمی شوم


موضوع اساسنامه و اصلاحات آن و صف بندی برخی از اعضای هیأت رئیسه در مقابل علی کفاشیان ، مهمترین چالش این روزهای مدیریت فوتبال ایران است.پیش از برگزاری مجمع روز یکشنبه، صف بندی ها مشخص شده و عزیزمحمدی وتاج در مقابل کفاشیان و نبی قرار گرفته اند.اساسنامه اصلاحی به عینه سازمان لیگ و عزیزمحمدی را حذف کرده و حالا یارغار عزیزمحمدی یعنی علیپور علیه فدراسیون فوتبال و کمیته استیناف مصاحبه کرده تا همه چیز را نشان دهد. به نظر می رسد مجمع روز یکشنبه که فوق العاده است تاریخی ترین مجمع فدراسیون فوتبال باشد.از حرف های کفاشیان هم این برداشت را می توان داشت که منافقانی را که به فیفا نامه نوشته اند را شناسایی کرده اما نامی از آنها نمی آورد.
*آقای کفاشیان ، این روزها خبرهای زیادی درباره انتخابات فدراسیون فوتبال و اساسنامه فدراسیون و اصلاحات آن شنیده می شود. مثلا گفته می شود وزیر ورزش با تعویق انتخابات مخالف است.آیا این مخالفت ها صحت دارد؟
** نه اصلا این طور نیست. ما در مجمع قبلی تصمیم بر اصلاح اساسنامه گرفتیم و اصلاح اساسنامه هم زمان خاص خودش را می برد. ما اصلاحات را انجام دادیم و آن را به مجمع ارائه خواهیم کرد. بر اساس زمانبندی که انجام شده مجمع می تواند تصمیم بگیرد که کی انتخابات انجام شود.
* گفته می شود فشارهایی از مجلس و وزارت ورزش برای برگزاری به موقع انتخابات وجود دارد.
** فشار به آن صورت که می گویند نیست ما با مجلسی ها به صورت مستقیم ارتباط نداریم اما با وزارت ورزش که در تماس هستیم آنها می خواهند انتخابات عادلانه برگزار شود و فرصت برای حضور همه فراهم شود.آنها از لحاظ زمان برگزاری مشکلی با فدراسیون ندارند و ما تغییرات اساسنامه ای و همچنین ملزومات آن را به وزیر گفته ایم.
* درباره اصلاحات اساسنامه هم مثل این که اختلاف نظرهایی در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال وجود دارد.
** بله ، وجود دارد و چیز تازه ای نیست.البته باید بگویم اصلاحاتی که در ما در اساسنامه توسط کمیته 13 نفره داده ایم به این ترتیب است که برای یک دست بودن هیأت رئیسه و پیش نیامدن برخی مشکلات گفته ایم که رئیس پس از انتخاب، نوابش را برای رأی آوردن و حضور در هیأت رئیسه به مجمع معرفی کند.اگر مجمع رأی داد وارد هیأت رئیسه شوند و اگر ندادند هم رئیس اشخاص دیگری را معرفی کند.این کجایش انتصابی است؟ تازه اگر این روش در مجمع رأی بیاورد در هیأت های استانی هم این مدل پیاده شود.یعنی این که رئیس هیأت دیگر اعضای هیأت را خودش انتخاب و به مجمع استانی معرفی کند. یک دست شدن به پیش رفتن کارها کمک می کند.
* اگر اصلاحات اساسنامه رأی نیاورد آن وقت شما کاندیدا می شوید؟
** اگر اساسنامه اصلاحی رأی نیاورد و مجمع رأی نداد من کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال نخواهم شد و دوستانی که با روش و اساسنامه قبلی موافقند کاندیدا می شوند و با همان اساسنامه کار می کنند
*درباره کسانی که از داخل به فیفا نامه نوشته اند تا فوتبال ایران تعلیق شود و ازسوی شما به منافق معرفی شده اند به سرنخ هایی رسیده اید؟
** در این باره فعلا هیچ صحبتی نمی کنم اما رسانه ها هم باید در شناسایی کسانی که می خواستند به فوتبال ایران خیانت کنند کمک کنند.همه می دانیم که در فوتبال چیزی پنهان نمی ماند و این افراد هم به زودی دستشان رو می شود.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاج:هنر کمیته داوران اعلام اشتباهات است


رئیس کمیته داوران گفت: هنر ما این بوده که اگر هر اشتباهی از سوی داوری رخ داده باشد آن را در سایت فدراسیون اعلام و علنی می کنیم. مهدی تاج رئیس کمیته داوران در خصوص اشتباهات داوری در نیم فصل اول گفت: کاری که از دست مان بر می آید این است که بهترین امکانات را در اختیار داوران قرار دهیم اما همه می دانند فیفا با بیشترین امکانات رفاهی که در اختیار داوران قرار می دهند باز هم با اشتباهات آنها در مسابقات بین المللی مواجه می شود.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نامه پرسپولیس و راه آهن برای جذب هادی شکوری


2 باشگاه پرسپولیس و راه آهن با ارسال پیشنهاد کتبی به باشگاه شاهین، خواهان جذب مدافع این تیم شدند.
فیروز کریمی سرمربی شاهین بوشهر در گفتگو با فارس این خبر را تایید کرد و گفت: درخواست این 2 باشگاه رسیده ولی هر بازیکنی که بخواهد از شاهین جدا شود بعد از دیدار با مس کرمان در جام حذفی این اتفاق می افتد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تماس دایی با بازیکنان لیگ برتری از آمریکا


علی دایی با تعطیلی رقابت های لیگ برتر راهی آمریکا شد تا چند روزی را در آنجا سپری کند. البته دایی با وجود این که در ایران نیست به فکر تقویت تیمش است و می خواهد چند بازیکن جدید را به راه آهن اضافه کند.او از آمریکا در طول 2، 3 روز گذشته با چند بازیکن تماس گرفت و از آنها خواسته که به راه آهن بیایند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مدافع فجر به صبا پیوست


مدافع تیم فوتبال فجر سپاسی شیراز به صبای قم پیوست. "مجید حیدری" با ثبت قراردادی، برای نیم فصل دوم به تیم فوتبال صبای قم پیوست. این مدافع فصل گذشته هم در صبای قم بود. او برای لیگ یازدهم به تیم فوتبال فجر سپاسی شیراز پیوست اما پس از نیم فصل حضور در این تیم، قراردادش را فسخ تا دوباره به جمع قمی ها بپیوندد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
چند خبر از سپاهان


* تمرینات تیم سپاهان از سه شنبه هفته جاری در جزیره کیش آغاز می شود.این تیم روز سه شنبه در حالی به کیش می رود که کرانچار، سرمربی این تیم دوشنبه از کرواسی به اصفهان باز می گردد.
* سید جلال حسینی در بیمارستان سپاهان مچ دست خود را تحت عمل جراحی قرار داد. این بازیکن فعلا باید استراحت کند.
* احمد جمشیدیان که به دلیل عمل جراحی در ناحیه کمر 2 ماه از فوتبال دور است، این روزها فقط باید استراحت کند. این بازیکن 5 ساعت تحت عمل جراحی قرار گرفته تا مشکل دیسک کمرش برطرف شود.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تراکتورسازی به ترکیه رفت


تیم فوتبال تراکتورسازی با حل مشکلات مالی به ترکیه رفت. تیم تراکتورسازی درحالی راهی ترکیه شد که تا آخرین ساعت اداری روز پنجشنبه به دلیل مشکلات مالی حضورشان در ترکیه ابهام داشت. با رفع مشکل مالی و کمک فردی که هزینه این سفر را تقبل کرده، شاگردان امیر قلعه نویی راهی آنتالیا شدند. تراکتورسازی در یک هفته ای که در این اردو حضور دارد 2 بازی تدارکاتی برگزار می کند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مهدوی کیا: دوست دارم فوتبالم را با پرسپولیس تمام کنم


مهدوی کیا گفت: چند روز پیش آقای رویانیان با من تماس گرفت و من گفتم باید با باشگاه داماش در این باره صحبت شود. همچنین به وی گفتم که پس از فکر کردن تصمیمم را اعلام می کنم. وی ادامه داد: موافقت خودم را برای حضور در پرسپولیس به عابدینی و رویانیان اعلام کردم. دوست دارم به پرسپولیس برگردم و با پیراهن پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کنم. وی افزود: مسأله حضورم در پرسپولیس را به 2 باشگاه پرسپولیس و داماش واگذار کردم و اگر 2 باشگاه به توافق برسند دوست دارم در پرسپولیس بازی کنم

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
3 شرط برای ابطال قرارداد« شیث »با پرسپولیس


سازمان لیگ برای ابطال قرارداد بازیکن اخراجی پرسپولیس 3 شرط اعلام کرد.
بر این اساس باشگاه باید ابتدا صورت کلیه مبالغ پرداختی به شیث رضایی را در لیگ یازدهم ارایه کند. در مرحله دوم رسید کلیه وجوه برگشتی شیث رضایی به حساب باشگاه پرسپولیس به سازمان لیگ ارایه شود و آخرین مورد، پرداخت جرایم قطعی انضباطی است که فدراسیون برای این بازیکن در نظر گرفته است. پس از این 3 اقدام باشگاه پرسپولیس می تواند به جای رضایی بازیکن جدیدی جذب کند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مسؤول جدید شاهین بوشهر معرفی شد


با حکم جدید رئیس هیأت مدیره باشگاه شاهین بوشهر یک مسؤول جدید برای این باشگاه انتخاب شد.علی افراشته در حکمی "خدابخش پولادی" را به عنوان مسؤولی که در غیاب مدیرعامل وظایف مدیرعاملی را انجام دهد منصوب کرد.
احمد گزی رئیس هیأت مؤسسین باشگاه شاهین با تأیید این خبر در مورد این که پولادی سرپرست جدید باشگاه است یا نه گفت: ایشان سرپرست باشگاه نیست و فقط در غیاب مدیرعامل وظایف مدیرعاملی را انجام می دهد!

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

واقعیت یک جدایی ؛ کاهش چشمگیر محبوبیت «فرهاد» میان هواداران!


حمید رضا عرب: فرهاد مجیدی سرانجام از استقلال جدا شد و برای 4 ماه به تیم الغرافه قطر پیوست. جدایی قطعی فرهاد از استقلال با توجه به اخباری که از صبح شنبه هفته قبل در رسانه ها منتشر می شد، دور از ذهن نبود. فارغ از این که چند تیم برای مجیدی پیغام فرستاده بودند از الجزیره والوحده و عجمان گرفته تا تیم های قطری، این موضوع اهمیت داشت که فرهاد به طورقطع از استقلال جدا می شود.
در واقع خبری که در جدایی قطعی او منتشر شد یک بازی رسانه ای از سوی فرهاد نبود. شاید برخی تصور می کردند آقای شماره 7 در آستانه نیم فصل دوم می خواهد ته دل مدیران استقلال را خالی کند یا از این راه به دستمزد بیشتر برسد اما این گمانه زنی ها غلط بود چون مجیدی برای رفتن مصر بود. بعد از انتشار این خبر که فرهاد می رود تحلیل های گوناگونی نسبت به این ماجراشد. برخی معتقد بودند مجیدی به خاطر استفاده از مواد پروتئینی نیروزا- ازنوع غیرمجاز- استقلال را ترک خواهد کرد! ادعایی که هرگز به فرهاد نمی چسبد. برخی نیز براین باورند که مجیدی برای تصاحب پول بیشتر راهی قطر شده است. عده ای هم ماجرای تحصیل دختر مجیدی در مدارس آمریکایی را بهانه می دانستند. هر کسی سعی می کرد از منظر خود رفتن مجیدی را ارزیابی کند. درحالی که اصل موضوع از ذهن خیلی ها پنهان ماند.
این که فرهاد به چه دلیل استقلال را ترک کرده از اهمیت آن چنانی برخوردار نیست چون آن قدر در این باره شایعه شنیده شده که نمی توان به هیچ یک از آن ها به عنوان تحلیلی برخاسته از انصاف و منطق نگاه کرد. اما آن چه امروز به عنوان یک تحلیل درست در این جدایی برجا خواهد ماند این است؛ فرهاد مجیدی بی شک جایگاه خود را میان هواداران استقلال از دست خواهد داد. واقعیت را نمی توان کتمان کرد. شماره 7 زحمات فراوانی برای استقلال کشید، بردهای شیرین داربی ، حاصل هنرنمایی او بود. فرهاد را بی شک می توان یکی از برترین بازیکنان فوتبال ایران طی 3 سال اخیر هم دانست. مردی که با گل هایش هر روز میان هواداران استقلال محبوب و محبوب تر شد.
اما چگونه می توان جدایی او را هضم کرد؟ این که استقلال از بازیکنانش ولو اگر فرهاد مجیدی باشد ،بزرگتراست برهیچ کس پوشیده نیست. اما جدایی مجیدی از استقلال اکنون چالشی بزرگ برای پرویز مظلومی ایجاد کرده و نگرانی عمیقی را به سکوهای آبی کشانده است. طی روزهای اخیر هزاران پیامک به باشگاه استقلال رسیده است. بسیاری از هواداران استقلال از جدایی مجیدی ناراحتند و حتی برخی او را بی تعصب می دانند. شاید در فوتبال حرفه ای نتوان برای تعصب جایی را گشود اما به واقع همواره جدایی ستاره ها چنین واکنش هایی را همراه خواهد داشت.
فرهاد مجیدی میان هواداران استقلال بسیار محبوب بود؛ حتی برخی آینده فرهاد را با ناصرحجازی - البته از نظر محبوبیت- قیاس می کردند درحالی که این جدایی از شانس های کاپیتان استقلال برای نزدیک شدن به محبوبیت ناصر حجازی کاسته است. اگر چه فرهاد بعد از عقد قرارداد با تیم الغرافه قطر به هواداران استقلال پیغام داد که 4 ماه دیگر به استقلال برمی گردم اما این جدایی آن قدر تلخ و غیر منتظره بود که شاید مجیدی دربازگشت خود به استقلال هم نتواند آن دسته از هوادارانی که اکون به شدت ازاو ناراحتند را باردیگر به صف حامیانش ملحق کند. البته ممکن است گذرزمان اندکی هواداران ناراحت و ناراضی استقلال را متقاعد کند که این جدایی برای کاپیتان تیم شان دلایلی همراه داشته است. شاید اگرمجیدی ابتدای این فصل از استقلال جدا می شد و به پیشنهاد فوق العاده باشگاه الجزیره، جواب مثبت می داد امروز او همچنان میان هواداران استقلال محبوب بود...

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آخرین وضعیت استقلال از زبان فتح ا... زاده؛ احتمال جذب «خلعتبری»


علی فتح ا... زاده در خصوص آخرین دلایل و صحبت های فرهاد مجیدی پیش از این که وی با باشگاه الغرافه قرارداد ببندد، آخرین وضعیت باشگاه استقلال در جذب بازیکن وهمچنین پرداخت اقساط قرارداد کادر فنی و بازیکنان در نیم فصل گفت: با توجه به این که در این فصل شرایط به گونه ای مهیا شده که تیم استقلال در 2 جام حذفی و لیگ برتر مدعی کسب عنوان قهرمانی است نه من و نه مظلومی به هیچ وجه دوست نداشتیم فرهاد مجیدی در چنین شرایطی از استقلال جدا شود.
فتح ا... زاده در خصوص آخرین تماس تلفنی خود با مجیدی پیش از آنکه وی با باشگاه الغرافه قرارداد ببندد، گفت: من در آخرین تماس تلفنی که با مجیدی داشتم سعی کردم او را متقاعد به بازگشت به استقلال کنم که وی به من گفت: "تیام در حال حاضر پیش من ایستاده و با حضور من شرایط روحیش بهتر شده است اما همچنان مضطرب است که مبادا به ایران برگردم".
مدیرعامل باشگاه استقلال با اشاره به این که آبی پوشان در فهرست خود 3 جای خالی برای جذب بازیکن و 2 جا برای جابه جایی بازیکن دارند، گفت: تا به امروز یک مهاجم سوریه ای که در لیگ هلند بازی می کرده، یک مهاجم ارمنستانی و همچنین "جی لوید ساموئل"، مدافع پیشین تیم های بولتون و آستون ویلا را مدنظر داریم که قرار است مظلومی نظر نهایی خود را از نظر فنی در خصوص آنها بدهد تا اگر مورد تأیید سرمربی قرار گرفتند با آنها قرارداد ببندیم. ضمن این که قصد داریم تا در صورت دریافت پیشنهادات خوب از سایر باشگاه ها 2 بازیکن خود را معاوضه کنیم.
وی در خصوص خبر سایت باشگاه الغرافه مبنی برجایگزینی مجیدی به جای خلعتبری نیز تأکید کرد: به نظر من خلعتبری بازیکن خوب و بزرگی است که کمک زیادی می تواند به هرتیمی از جمله استقلال بکند. این بازیکن با توجه به تجربیاتی که دارد می تواند علاوه بر لیگ و جام حذفی در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا نیز برای استقلال یک بازیکن تأثیر گذارباشد. پیگیری می کنم تا اگر خبر جدایی وی از باشگاه الغرافه صحت داشته باشد، این موضوع را با مظلومی درمیان گذاشته تا در صورت موافقت وی نسبت به جذب خلعتبری اقدام کنیم.
فتح ا... زاده در خصوص پرداخت مطالبات مالی کادر فنی و بازیکنان در نیم فصل و اقداماتی که در این خصوص انجام داده، اظهار داشت: در 3 جلسه اخیر هیأت مدیره باشگاه استقلال اکثر صحبت های ما در خصوص حل مشکلات مالی تیم بوده است. من قرار است این هفته دیداری با وزیر ورزش و جوانان داشته باشم و در خصوص مسائل مالی نیز با وی صحبت کنم.
وی با تأکید بر این که در حال حاضر برای پرداخت بخشی از مطالبات کادر فنی، بازیکنان و جذب بازیکنان جدید در نیم فصل و همچنین هزینه های جاری باشگاه نیاز به 4 میلیارد تومان داریم، خاطر نشان کرد: قرار است این هفته با بازیکنان در خصوص نحوه پرداخت مطالبات مالی آنها صحبت کنم . مطمئن باشید از زیر سنگ هم شده پول فراهم می کنم!

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پس از انتشار خبر جایگزینی با مجیدی؛ خلعتبری: بازیکنی نیستم که بدون تیم بمانم


مهاجم ایرانی تیم فوتبال الغرافه گفت: اگر خبر سایت باشگاه الغرافه صحت داشته و فرهاد مجیدی به جای من به این تیم آمده باشد، بازیکنی نیستم که بدون تیم بمانم، چراکه پیشنهادات خوبی از باشگاه های ایرانی و حتی 2 باشگاه خارجی دارم.
محمدرضا خلعتبری در خصوص جایگزینی فرهاد مجیدی به جای او در تیم فوتبال الغرافه قطر گفت: من این خبر را بعدازظهر چهارشنبه از طریق رسانه ها شنیدم که سایت باشگاه الغرافه خبری را مبنی بر جایگزینی فرهاد مجیدی به جای من در این تیم منتشر کرده است.
وی در ادامه افزود: فرهاد مجیدی با باشگاه الغرافه قرارداد بسته و من برای وی در این تیم آرزوی موفقیت می کنم. در حال حاضر با توجه به قوانین لیگ قطر مبنی بر این که هر باشگاه نمی تواند بیش از 4 بازیکن خارجی داشته باشد، نمی دانم مجیدی جایگزین کدام بازیکن خارجی الغرافه شده است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بررسی نیم فصل لالیگا؛ 424گل در 160 بازی!


سرویس ورزش

تعطیلات زمستانی 3 هفته ای ماتادورها 3 هفته زودتر از پایان نیم فصل آغاز شد. مادریدی ها علی رغم شکست در اولین ال کلاسیکوی فصل، جشن آخرین کریسمس مایاها را با طعم صدرنشینی تجربه خواهند کرد.
424 گل در 160 بازی مثل همیشه آمار خارق العاده گلزنی در لیگا را تایید می کند. آماری که 25 درصد آن متعلق به 2 تیم صدرنشین و 75 درصد دیگر متعلق به 18 تیم باقی مانده است. پیروزی های 6 بر صفر رئال برابر ساراگوسا در آگوست، 6 بر2 برابر وایوکانو در سپتامبر، 7 بر یک برابر اوساسونا در نوامبر و 6 بر2 برابر سویا در دسامبر و برتری 8 بر صفر بارسا برابر اوساسونا در سپتامبر، بخش اعظمی از این آمار را تشکیل می دهند.
رئال بتیس که در شروع فصل با پیروزی های متوالی خود رئال و بارسا را پشت سر گذاشته بود خیلی سریع به بزرگ ترین ناکام لیگ بدل شد. 10 بازی متوالی بدون پیروزی و 6 شکست متوالی از صدرنشین ابتدای لیگ، یک تیم انتهای جدولی ساخت. هر چند که 2 پیروزی متوالی برابر والنسیا و اتلتیکومادرید در «بنیتو ویلامارین» و «ویسنته کالدرون» به آن ها کمک کرد تا با رتبه یازدهم به استقبال تعطیلات بروند.
خط دفاعی بارسا با تنها 8 گل خورده و 7 گل کمتر از رقیب دیرینه رئال، این شانس را به ویکتور والدس داده است تا برای چهارمین بار پیاپی و در مجموع برای پنجمین بار برنده عنوان «ریکاردو زامورا»، جایزه هر ساله مارکا به دروازبانی که کم ترین میانگین گل خورده را در اختیار دارد، را کسب کند. نکته جالب توجه این است که ایکر کاسیاس که احتمالا بهترین دروازبان تاریخ اسپانیا به شمار می آید، تنها یک بار موفق به کسب این عنوان شده است.
در فهرست ترین های پاییز لیگا جواد نکونام، لژیونر ایرانی اوساسونا، یک رکورد جالب را در اختیار دارد. گل پیروزی بخش دقیقه 4+90 "نکو" برابر بتیس در هفته پانزدهم رقابت ها در «رینو دی ناوارا»، دیرترین گل 16 هفته ابتدایی لیگ بوده است. در سوی مقابل گل ثانیه چهاردهم "میچو" هافبک وایوکانو در هفته ششم در برنابئو سریع ترین گل لیگ به شمار می آید.
هت تریک های پرشمار مهاجمین مادرید، رونالدو و ایگواین، نیز از دیگر نکات شاخص نیم فصل نخست لیگا محسوب می شود، 7 هت تریک از جمع 12 هت تریک لیگ که سهم رونالدو 5 و سهم ایگواین 2 بوده است. 3 هت تریک مسی برابر اوساسونا، اتلتیکو مادرید و مایورکا نیز بخش دیگری از این آمار را تشکیل می دهند. 2 هت تریک دیگر متعلق به روبرتو سولدادو، مهاجم سرشناس والنسیا و رادامل فالکائو، خرید گران قیمت اتلتیکو، می باشد.
رقابت برای «پی چی چی» (بهترین گلزن لیگ) نیز همچون سال های بسیار پر هیجان دنبال می شود. حضور 5 بازیکن از بارسا و رئال در جمع 12 گلزن برتر لیگ بار دیگر سلطه بی بدیل 2 رقیب را نشان می دهد. رقابت اصلی همچون سال گذشته بین کریستیانو رونالدو 20 گله و لیونل مسی 17 گله دنبال می شود. ایگواین با 12، سولدادو با 11، فالکائو با 9 و کریم بنزما و سسک فابرگاس با 8 گل در رده های بعدی قرار دارند. اختلاف فاحش 6 پاس گل دی ماریا و مسی در جدول پاسور گل های لیگ نیز قابل توجه است. نکته قابل ذکر در مورد جدول پاس گل ها حضور 9 بازیکن از رئال و بارسا در جمع 13 پاسور برتر است. بعد از دی ماریا و مسی آرژانتینی، کریس رونالدو، دنی آلوز، سسک فابرگاس، چابی هرناندث، مسوت اوزیل، رائول گارسیا، آردا توران، ژوزه باکرو، گابی، کریم بنزما و آندرس اینیستا قرار دارند.
دومین بازگشت «هکتور کوپر» به لیگا نیز از دیگر نکات جالب نیم فصل نخست به شمار می رفت که همچون مرتبه گذشته کاملا ناموفق بود. کوپر که در سال 2007 در پاییز از بتیس اخراج شده بود و برای مدت 4 سال خارج از اسپانیا مربیگری می کرد، این بار نیز پیش از شروع کریسمس و در حالی که راسینگ را در پایین ترین خانه جدول جا داده بود از این تیم کنار گذاشته شد.
تضارب صدرنشینی در 16 هفته لیگ، دیگر نکته قابل ذکر تابستان و پاییز 2011 اسپانیا است. 2 هفته صدرنشینی رئال، یک هفته والنسیا، 2 هفته بتیس، 2 هفته بارسا، 2 هفته لوانته و در نهایت 7 هفته رئال مادرید ،ترتیب تغییر تیم نخست جدول است. به وضوح پیداست که مورینیو در دومین فصل حضورش در برنابئو حداقل به لحاظ آماری بسیاری از فاصله های تیمش با تیم رؤیایی گواردیولا را کم کرده است و از بسیاری جهات هم از حریف پیش افتاده است، هرچند که شکست خانگی در ال کلاسیکو تمامی برتری های مادرید را کمرنگ کرد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نگاه ویاس بوآس به پنجره زمستانی؛ جانشین لمپارد از لیورپول می آید؟


روشنی

«آندره ویاس بوآس» سرمربی چلسی برای بازسازی تیم خود به دنبال ستاره های جوان و آینده دار می گردد و به نظر می رسد او جانشین «فرانک لمپارد» را در بندر لیورپول شکار کرده است. «جک رادول» هافبک 20ساله و خوش آتیه تیم اورتون که چندی پیش اولین بازی ملی خود را نیز به انجام رسانده برطبق گزارش ساندی میل، احتمالا در فرصت نقل و انتقال های ژانویه به جمع شیرهای آبی لندن اضافه خواهد شد.
البته سران اورتون قیمت او را 20میلیون پوند اعلام کرده اند درحالی که مسؤولان چلسی می گویند این بازیکن 12میلیون پوند بیشتر نمی ارزد و شاید همین موضوع اولین سنگ راه انتقال این بازیکن از اورتون به چلسی باشد.
مسؤولان چلسی می گویند «رادول» به دلیل مصدومیتی که مدتی است با آن گریبانگیر است بیشتر از 12میلیون پوند نمی ارزد، ادعایی که البته چندان بی ربط هم نیست. «رادول» در جریان دیدار دوستانه انگلیس- اسپانیا تنها 27دقیقه در زمین بود و پس از آن به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ مجبور به ترک میدان شد و البته بازی های اورتون مقابل سوانسی و ساندرلند را نیز از دست داد.
به همین دلیل با وجودی که ویاس بواس مجوز خریدهای زمستانه را از آبراموویچ گرفته اما شاید مجبور باشد برای در اختیار گرفتن «رادول» تا تابستان آینده صبر کند. با این حال در فهرست مرد پرتغالی اسامی افراد دیگری هم وجود دارند. یکی از این بازیکنان «گری کاهیل» بازیکن بولتون است، مدافعی که می تواند مرهمی برای پوشش ضعف خط دفاعی چلسی باشد. «اورلیو رومئو»، «رامیرس» و «رائول میرلس» سه هافبکی هستند که این اواخر رشد قابل توجهی داشته اند اما با وجود این، نگرانی اصلی مربی شیرها، از بابت «فرانک لمپارد» 33ساله است که در این فصل نشان داده نمی تواند آن رهبری سابق خود در میدان مسابقه را به نمایش بگذارد و به همین دلیل از حالا شنیده می شود سران چلسی قصد ندارند قرارداد این بازیکن را تمدید کنند و درصورت تمایل، لمپارد می تواند راهی تیم دیگری شود. از همین روست که «رادول» گزینه نخست خریدهای ژانویه چلسی به شمار می رود.
«مایکل اسین» 30 ساله نیز خطر جدایی از جمع بچه پولدارهای شمال لندن را بیخ گوش خود می بیند. او در این فصل به خاطر مصدومیت های فراوان، کمترین فرصت حضور در میدان را داشته، بنابراین اصلاً بعید نیست که حتی در ژانویه فروخته شود.
نفر بعدی از لیست اخراجی ها، «جان اوبی میکل» است که روزگاری مورینیو به او لقب «طلا» داده بود زیرا براین باور بود که «میکل» از اسین نیز بهتر خواهد شد اما این پیش بینی آقای خاص به حقیقت نپیوست. در این فصل بازی های ضعیف میکل باعث شده تا او جای خود را در ترکیب اصلی به «رومئو»20ساله بدهد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جنجال در «اردویزه»؛ دروازه بان آلکمار یک تماشاگر را لگدباران کرد!


فدراسیون فوتبال هلند اعلام کرد دروازه بان تیم آلکمار که یک تماشاچی فوتبال را زیر ضربات مشت و لگد گرفته و از بازی اخراج شده بود بیش از این مجازات نخواهد شد.
در جریان دیدار روز چهارشنبه آژاکس و آلکمار یک هوادار 19ساله آژاکس که الکل مصرف کرده بود در دقیقه 36 وارد زمین شد و از پشت سر به «استبان آلواردو» دروازه بان آلکمار حمله کرد. متعاقب آن، دروازه بان کاستاریکایی هم این تماشاچی را به زمین انداخت و با مشت و لگد به او حمله کرد.
«باس نیوهیس» داور این دیدار بلافاصله در محل درگیری حضور یافت و به دلیل برخورد خشن به دروازه بان آلکمار کارت قرمز نشان داد. سرمربی آلکمار هم که از این برخورد داور عصبانی شده بود به تیم خود دستور داد زمین بازی را ترک کنند.
تلاش ها برای میانجیگری و متقاعد کردن سرمربی آلکمار نتیجه نداد و این تیم برای ادامه بازی به زمین بازنگشت و در نتیجه بازی لغو شد.
«نیوهیس» پس از این اتفاق گفت: «فهمیدم که دروازه بان ما در حال دفاع از خود است ولی او به سمت آن تماشاچی رفت و چندین بار به او ضربه زد. او می توانست از درگیری پرهیز کند و از آن تماشاچی فاصله بگیرد.»
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هلند ضمن تأیید کارت قرمزی که داور به دروازه بان آلکمار نشان داد اعلام کرد که «استبان آلواردو» بیش از این مجازات نمی شود و برخورد او به دلیل شرایط استثنایی بوده که با آن روبرو شده بود.
فدراسیون فوتبال هلند در حال تصمیم گیری درباره برگزاری مجدد این بازی و یا پایان یافته تلقی کردن آن است. هنگامی که بازی متوقف شد آژاکس یک گل وارد دروازه آلکمار کرده بود.
باشگاه آژاکس هم از این حادثه ابراز تأسف و اعلام کرد که آن تماشاچی را مادام العمر از حضور در ورزشگاه محروم می کند.
«یورگن اسلوپ» رئیس باشگاه آژاکس گفت: پلیس آن تماشاچی را بازداشت کرد. حادثه ای واقعا وحشتناک و تاسف بار بود. او تا پایان عمر از حضور در ورزشگاه های آژاکس محروم خواهد شد.
برخی منابع خبر گفته اند پلیس این تماشاچی را که هنوز هویتش فاش نشده تحت بازداشت نگه داشته است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
«فان پرسی» به دنبال رکورد «شیرر»


«رابین فان پرسی»، کاپیتان آرسنال که در آستانه شکستن رکورد «آلن شیرر» برای به ثمر رساندن بیشترین گل طول یک سال در لیگ برتر است اعلام کرد تنها روی موفقیت با آرسنال تمرکز کرده است. فن پرسی پیش از این با رکورد 34 گل تیری آنری در طول یک سال برابری کرده اما او تاکید کرد به دستاوردهای شخصی فکر نمی کند.
او در گفتگو با دیلی میرر گفت:" من به دنبال مطرح کردن خودم نیستم. به عنوان یک مهاجم کارتان را درست انجام دهید، به چیزهایی که باید، خواهید رسید."

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
«سانچس» مرد سال شیلی


«الکسیس سانچس»، مهاجم شیلیایی باشگاه بارسلونا به عنوان بهترین بازیکن این کشور که در خارج از شیلی توپ می زند انتخاب شد.انجمن روزنامه نگاران ورزشی شیلی، «ادواردو وارگاس» ، برترین گلزن لیگ شیلی و ستاره تیم اونیورسیداد این کشور را به عنوان بهترین بازیکن شیلیایی شاغل در لیگ این کشور برگزیدند.«خورخه سامپائولی»، مربی آرژانتینی باشگاه اونیورسیداد هم به عنوان بهترین مربی سال این کشور انتخاب و رئیس این باشگاه هم برترین رئیس سال شد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اخراج به خاطر دزدیدن شامپو!


مدیر برنامه های «یاسین عبدالسعدی»، تعجب خود را از لغو قرارداد موکلش با باشگاه فرایبورگ ابراز کرده است. دلیل این اخراج ، دزدیدن 4 بطری شامپو و آسیب رساندن به محل نگهدارنده شامپو در هتلی در کلن بوده است.
این ستاره فرانسوی در زمانی که همراه با سایر هم تیمی هایش در روز دهم دسامبر در هتل آمرون کلن مستقر بود، این رفتار ناشایست را انجام داد.اکنون مدیربرنامه های این بازیکن فرایبورگ در صحبت هایی به بیلد گفت:« این تصمیم ناعادلانه است.» طبق صحبت های دکتر ورنر شورینگ، این بازیکن فرانسوی تنها می خواسته شامپو ها را بردارد ولی دیده که مخزن نگهدارنده شامپو در اتاقش خالی است.
بعد از آن به اتاق بغلی که اتاق «هایکو بوچر» و «جاناتان اشمید» بوده رفته و مقداری شامپو از مخزن شامپوی آن اتاق برداشته و بعد از آن هم «گارا دمبله»، هم اتاقی عبدالسعدی به لابی رفته و چند شامپو طلب کرده است.
سران باشگاه فرایبورگ در حال بررسی هستند و در این میان اعلام کرده اند که سران باشگاه حق لغو قرارداد عبدالسعدی را دارند.درک دافنر، مدیر ورزشی فرایبورگ در این باره گفته:« اتفاقاتی افتاده که ما نمی توانیم آنها را از یک بازیکن حرفه ای بپذیریم. بازیکنی که باید یک مدل و یک الگو باشد. باشگاه فرایبورگ چنین رفتاری را نمی پذیرد.»

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تیگانا: می خواهم در فوتبال چین تاثیرگذار باشم


سرمربی فرانسوی جدید تیم فوتبال حرفه ای شانگهای چین گفت: می خواهم با حضور در نقش سرمربی شانگهای در فوتبال چین تاثیر بگذارم.
«ژان تیگانا» 56 ساله در گفتگویی با شبکه تلویزیونی "کانال پلاس" فرانسه درباره نکاتی از قراردادش در خاور دور حرف زده است.
* آقای تیگانا، باور دارید پذیرش پیشنهاد تیم چینی شانگهای شن هوا از طرف شما، اقدامی است حیرت انگیز که باعث تعجب زیاد مردم شده است؟
** متوجه واژه حیرت انگیز نمی شوم. نمی دانم چرا مردم باید به خاطر استخدام من در شانگهای تعجب کنند.
* قبلا گفته بودید، می خواهید به فوتبال اروپا بازگردید. اما اکنون با این پیشنهاد سر از آسیا در می آورید. این موضوع شگفت انگیز نیست؟
** گمان نکنم. در تمام مدتی که فعالیت مربیگری نداشتم، با پیشنهادهایی از طرف تیم های اروپایی مواجه بودم. اما وقتی هر کدام را مورد بررسی قراردادم، هیچ یک نظرم را جلب نکرد.
* اما پیشنهاد شانگهای عاقبت مورد توجه شما واقع شد؟
** بله. در پیشنهاد چینی ها نکاتی وجود داشت که باعث جلب توجه من شد...
* مثلا دریافت دستمزدی خوب؟
** در ظاهر چنین تصور می شود که من به خاطر دستمزد بالا، به چین می روم. اما واقعیت این گونه که تصور می شود، نیست.
* بگویید حقیقت امر چیست؟
** چیزهایی فراتر از دریافت دستمزدی کلان.
*بیشتر توضیح می دهید؟
** وقتی با پیشنهاد شانگهای مواجه شدم، در اصل چیزهای قابل توجهی دیدم. به عنوان مثال متوجه شدم علاقمندم به چین بروم تا با فرهنگی غنی که از آن زیاد تعریف شده، از نزدیک آشنا شوم. در اصل بیشتر دنبال ماجراجویی بودم که پذیرفتم.
* رقم دستمزد تان چقدر است؟
** اجازه می خواهم به خاطر توافقی که با شانگهای کرده ام، رقم قراردادم را نگویم. فقط به ذکر همین نکته اکتفا می کنم که از آنچه در انگلیس و ترکیه دریافت کردم، بیشتر است. اما ...
* اما چه؟
** می خواهم بازهم تکرار کنم انگیزه من برای حضور در چین، پول نیست.
* در چنین انتخابی آیا حضور نیکولا آنلکا در این تیم تاثیر گذار بود؟
** درست است نیکولا گلزنی بزرگ و با کیفیت در فوتبال برتر جهان است و می تواند شانگهای را در سطح بین المللی بهتر معرفی کند، اما حضور او در آنجا شاید تا 30 درصد در تصمیم من نقش داشت. توضیح دادم بیشتر مایل هستم با فرهنگ چین از نزدیک آشنا شوم و برای مدتی حداقل 2 سال دور از فرانسه کار کنم. البته امیدوارم این حضور پرثمر باشد. یعنی بتوانم در فوتبال چین که گفته می شود دنبال پیشرفت است، تاثیر بگذارم.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
میثاقیان: در صورت حل مشکلات، همه تیم ها را شکست می دهیم


سرمربی تیم آلومینیوم المهدی هرمزگان گفت: بازیکنان تیم ماشین سازی تنها به دنبال ضد فوتبال و کسب یک امتیاز بودند. پس از تساوی بدون گل 2 تیم آلومینیوم المهدی هرمزگان و ماشین سازی تبریز، اکبر میثاقیان در جمع خبرنگاران، افزود: در بازی امروز هیچ فوتبال تاکتیکی و منظمی از تیم حریف شاهد نبودیم و تنها با افتادن بر روی زمین و کشتن وقت سعی در تساوی مسابقه داشتند که به هدف خود دست یافتند.وی با بیان این که تیم ماشین سازی تبریز هیچ نشانی از صدرنشین نداشت، ادامه داد: اگر بازیکنانمان قدری هوشیارتر عمل می کردند اکنون 3 امتیاز مسابقه در دستان ما بود و صدرنشینی مسابقات را در اختیار خود قرار می دادیم.میثاقیان در پایان با اشاره به این که در طول هفته گذشته تمرینات منظمی را پشت سر نگذاشته اند، گفت: در صورت حل مشکلات مالی مان قول می دهم تمامی تیم ها را با قدرت شکست دهیم.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حسین رضازاده در گفت وگوی اختصاصی با قدس: سلیمی رکورد 2ضرب را هم می زند


سهیل خمسه

حسین رضازاده هنوز هم آدم موفقی است. چه آن زمان که ورزشکار بود و وزنه ها را بالای سر می برد، و چه حالا که کت و شلوار می پوشد و پشت میز ریاست فدراسیون وزنه برداری می نشیند، کارهای او خیلی توی چشم هستند. رضازاده وقتی که وزنه می زد بیش از هر ورزشکاری دیده می شد و حالا هم بین رؤسای فدراسیون ها، چهره ای مورد توجه است. تیم ملی وزنه برداری مدتی قبل توانست در مسابقات جهانی مقام سوم را کسب کند که این اتفاقی بی نظیر در تاریخ وزنه برداری ایران بود. حالا رضازاده و ورزشکاران او چشم به آینده دارند؛ آینده ای که در آن المپیک مهم ترین اتفاق است. رضازاده به عنوان رئیس فدراسیون وزنه برداری می داند که انتظارها از او و مجموعه اش بالا رفته و باید در المپیک حداقل 5-6 مدال طلا بگیرند.
*مسابقات جهانی پاریس توقعات را بسیار بالا برده است. چه برنامه ای دارید که در المپیک هم بتوانید موفقیت های پاریس را تکرار کنید؟
**ما در المپیک فقط به فکر تکرار موفقیت های پاریس نیستیم. می خواهیم بهتر از پاریس نتیجه بگیریم. بچه هایی که ما داریم، به خاطر سن پایین شان می توانند در همین چند ماهی که تا المپیک داریم رکوردهایشان را بالاتر ببرند.
*یعنی ممکن است در رده بندی نهایی تیم ها، وزنه برداری ایران بر سکوی دوم بایستد؟
**احتمالش هست. البته هنوز چیزی مشخص نیست. باید وارد مسابقات بشویم و آنجا حرفمان را بزنیم. اینکه من الان بگویم می خواهیم دوم بشویم ارزشی ندارد. باید کارمان را بهتر کنیم و بتوانیم در عمل نتایج بهتری بگیریم. البته ایستادن بر سکوی دوم جهان کار مشکلی است. ما نیم نگاهی هم به آن داریم ولی هدفمان این است که در مجموع به جایگاه کاروان ایران در المپیک کمک کنیم.
*زمانی که خود شما وزنه می زدید، کل کاروان المپیکی ایران امیدوار به مدال های شما و نهایتا یکی دو مدال کشتی و تکواندو بود. اما الان می توانیم مدال های بیشتری بگیریم. در همین وزنه برداری می توانیم 5-6 مدال بگیریم. علاوه بر این، تکواندو، کشتی آزاد و کشتی فرنگی را هم داریم که انتظار می رود هر کدامشان چند مدال طلا بگیرند.
**الان وضعیت ورزش کشور بهتر شده. شما همین وزنه برداری را ببینید.4 سال قبل فقط از من انتظار داشتند مدال بگیرم که من هم نتوانستم به المپیک بروم. ولی الان در سنگین وزن 2 ورزشکار داریم که می توانند 3 طلا و 2 نقره بگیرند. کیانوش رستمی را داریم که می تواند حداقل یکی دو مدال طلا بگیرد. بچه هایی مثل محمدپور هم هستند که اگر بیشتر تلاش کنند می توانند طلا بگیرند.
*البته محمدپور تا همین جا هم خیلی خوب کار کرده.
**محمدپور با 18 سال سن در مسابقات جهانی شرکت کرد و برنز گرفت. رکوردی که او زد، رکوردی بود که پارسال مدال طلا آورد. حالا در این یک سال ورزشکاران رکوردهایشان را بیشتر کرده اند و محمدپور نتوانست طلا بگیرد. ولی او هنوز جوان است. می تواند مدال های زیادی برای وزنه برداری ایران بیاورد. محمدپور اگر با همین سرعت پیش برود، در المپیک حرف اول وزن خودش را می زند و کسی نمی تواند به او برسد.
*رکورد شما هم که توسط بهداد سلیمی شکسته شد تا دیگر رکورددار یک ضرب جهان نباشید.
**وقتی بهداد رکوردم را شکست، به آرزوی قلبی ام رسیدم. همیشه آرزو داشتم یک ایرانی رکورد من را بشکند.
*اما همیشه این شایعه وجود داشت که شما دوست ندارید کسی رکوردتان را بزند.
**ا شایعه ها همیشه هستند. ولی دیدید که وقتی بهداد رکوردم را زد چقدر خوشحال بودم. اگر بهداد هم رکوردم را نمی زد، سرانجام یک نفر دیگر این کار را می کرد. رکوردها که جاودانه نیستند. هر سال کلی رکورد شکسته می شوند و در هیچ رشته ورزشی کسی پیدا نمی شود که رکوردش جاودانه مانده باشد. رکوردها نهایتا چند سال باقی می مانند و بعدها کسی پیدا می شود که آن ها را جابجا کند. پس چه بهتر که رکورد من را یک ایرانی جابجا می کرد.
*بهداد سلیمی می تواند رکورد 2ضرب شما را بزند؟
**با تمرینات بیشتر می تواند. بهداد جا دارد مدال های زیادی برای ورزش ایران بگیرد. او هم در 2ضرب، هم در مجموع می تواند رکورد من را بزند. در تمرینات که عملکرد خیلی خوبی داشته و نشان داده می تواند.
*سلیمی در مسابقات جهانی پاریس وقتی می خواست آخرین وزنه را در 2ضرب بالای سر ببرد، خیلی راحت آن را به زمین انداخت. بعدا آقای باقری سرمربی تیم ملی گفت که او انگیزه اش را از دست داده بود در غیر این صورت می توانست رکورد 2ضرب را هم جابجا کند.
**شکستن رکورد یک ضرب و 2ضرب در یک تورنمنت کار خیلی سختی است. سلیمی وقتی رکورد یک ضرب را زد، برایش خیلی سخت بود در 2ضرب هم رکورد بشکند. رکوردشکنی انرژی زیادی از ورزشکار می گیرد. جدا از انرژی، بار روانی زیادی برای او دارد. سلیمی در آینده می تواند به فکر شکستن رکورد 2ضرب باشد. نگران نباشید. او خیلی زود رکورد 2ضرب و مجموع را هم جابجا می کند.
*به عنوان سؤال آخر، شما فکر می کردید ایران در مسابقات جهانی روی سکوی سوم بایستد؟
**ما می دانستیم قطعا هر 6 سهمیه المپیک را خواهیم گرفت. اما فقط روی سلیمی حساب کرده بودیم که بتواند 3 طلا بگیرد. ولی کیانوش رستمی هم طلا گرفت و جایگاه تیم ایران را ارتقا داد. خوشبختانه بچه ها غیرت به خرج دادند و کاری کردند که ایران برای اولین بار روی سکوی سوم مسابقات جهانی بایستد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

نشست خبری مسؤولان تکواندو و سفیر کره جنوبی ؛ پولادگر: از همه حریفان المپیکی شناخت داریم


سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندودر نشست خبری با سفیر کره جنوبی گفت: مسابقه های جام دوستی ایران و کره پس از وقفه ای طولانی امسال دوباره با همکاری سفیر کره جنوبی در حال برگزاری است. این رقابت ها همزمان با مسابقه های آزاد کشوری برای انتخابی های تیم ملی امید و بزرگسالان برگزار می شود که با استقبال کم نظیری روبروست.
وی با اشاره به کسب سهمیه ورودی المپیک لندن در بخش بانوان توسط سوسن حاجی پور افزود: با توان بالایی که او از خود نشان داده، باعث شده تا به حضور موفق تر و شایسته تر بانوان خود در المپیک امیدوار شویم.
رئیس فدراسیون تکواندو در مورد اردوهای مشترک تیم ملی ایران و فرانسه در خانه تکواندو گفت: آلمانی ها هم هفته آینده به ایران می آیند که این نشان دهنده توان بالای تکواندوی ایران است و امیدواریم بتوانیم همچون گذشته در بازی های المپیک برای کشورمان افتخارآفرینی کنیم.
در بخش دیگری از این مراسم، «پارک» سفیر کره جنوبی در ایران، در ابتدا به زبان فارسی گفت: سلام و خوشحالم در خدمت شما هستم.
سپس وی ادامه داد: امیدوارم با کمک فدراسیون تکواندو، این رشته بیش از گذشته در کشور ایران گسترش پیدا کند. ایران هم اکنون توانایی فنی بالایی دارد و جزو بهترین هاست.
پارک ابراز امیدواری کرد ورزشکاران ایران نتایج خوبی در المپیک لندن کسب کنند و گفت: کشور و دولت کره جنوبی به توسعه تکواندو در ایران کمک خواهد کرد.
همچنین هفته گذشته اخباری مطرح شد که بیژن مقانلو قرار است سرمربی تیم ملی بزرگسالان برای مسابقه های آسیایی ویتنام یا سرمربی تیم ملی امید شود که پولادگر در این باره گفت: هنوز هیچ حکمی صادر نشده است و کسی را انتخاب نکرده ایم.
وی در بخش پرسش و پاسخ خبرنگاران در مورد حضور تکواندوی ایران در بازی های المپیک گفت: برای تمام حریفان برنامه ریزی کرده ایم. فیلم آن ها را در اختیار داریم و تمام پیش بینی های لازم را برای کسب نتیجه خوب در المپیک کرده ایم و برای همین به میدان می رویم.
رئیس فدراسیون تکواندو در مورد انتخاب مربی جدید تیم ملی بزرگسالان در کنار فریبرز عسگری گفت: عسگری سرمربی است. هادی ساعی به عنوان مدیر فنی و بسحاق به عنوان مربی بدنساز، به او کمک می کنند. هنوز تصمیمی در مورد مربی دیگر تیم ملی نگرفته ایم و اگر لازم باشد و کادر فنی صلاح بداند، حتما تصمیم لازم را خواهیم گرفت.
در ادامه این نشست پولادگر در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که در مورد جدایی مهماندوست از تیم ملی، فدراسیون صورت مسأله را پاک کرد و مشکل را حل نکرد گفت: فکر نمی کردم چنین سؤالی را بپرسید. همه می دانند که روال چطور پیش رفت و فدراسیون چه تصمیمی گرفت اما باز هم می گویم مهماندوست از دوستان عزیز من است و به او علاقه مندم اما نباید فراموش کنیم که او 4 سال پیش توسط همین فدراسیون انتخاب شد و اکنون که دیگر نیست، به خاطر استعفای خودش بود.
وی ادامه داد: در جریان مهماندوست ادبیاتی جاری شد که واقعا راضی نبودم و به همین خاطر سکوت کردم تا به حاشیه ها دامن زده نشود اما چنین شرایطی پیش نیامد و مجبور شدم چنین تصمیمی بگیرم. جدایی مهماندوست تصمیمی بود که هیأت رئیسه، کمیته فنی و خبرگان فدراسیون اتخاذ کردند و بهترین تصمیمی بود که می توانستیم بگیریم چون نمی توانیم تیم ملی را مختص یک نفر و رفتار او بدانیم. همه جمع شده ایم تا به تیم ملی کمک کنیم.
پولادگر یادآور شد: منافع ملی بر منافع شخصی ارجحیت دارد و در آن زمان تصمیمی گرفتیم که منافع ملی را تضمین کند. اکنون هم شرایط خوب است و همه کارشان را می کنند و از همه خواهش می کنم به حضور موفق تیم ملی در المپیک کمک کنند.
رئیس فدراسیون تکواندو در مورد آینده بخش بانوان این فدراسیون گفت: از سال های پیش در گروه نوجوانان فدراسیون فعال شدیم و لیگ های فعالی داریم و باید منتظر بازدهی این کاشته ها باشیم که محصول اول آن را در مسابقه های نوجوانان جهان در مکزیک گرفتیم.
در بخش دیگری از این نشست ،غلامحسن ذوالقدری دبیر فدراسیون در مورد کسب سهمیه های المپیک گفت: به اهداف خود رسیدیم و اکنون شاهد هستیم که به خاطر توان خوب تکواندوی ایران ،تیم های دیگر به ایران می آیند.
وی در پاسخ به این سؤال که اردوهای تیم ملی بزرگسالان برای المپیک و مسابقه های آسیایی به صورت جدا برگزار خواهد شد یا خیر گفت: همه تلاش فدراسیون این است که کادر فنی و نفراتی که استعداد پوشیدن و هدایت تیم ملی را دارند، بدون دغدغه برای حضور در المپیک تلاش کنند و قطعا شرایط را طوری مهیا می کنیم که بهترین نتایج را در المپیک کسب کنیم.
دبیر فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سؤال که تیم ملی زیر 23 سال به مسابقه های آسیایی ویتنام اعزام می شود یا فدراسیون تصمیم دیگری دارد؟ گفت: هنوز تصمیم قطعی نگرفته ایم و هفته آینده تصمیم نهایی را می گیریم. اگر قرار باشد تیم زیر 23 سال اعزام شود، قطعا از تمام پتانسیل موجود که کم هم نیست استفاده می کنیم و برای بهترین نتیجه به میدان می رویم اما اگر لازم شد تیم زیر 23 سال را تقویت کنیم، در 2 یا 3 وزن از ملی پوشانی که سن بالاتری دارند استفاده خواهیم کرد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نیمه اول


عقیلی: اگر پرسپولیس مرا می خواهد با باشگاهم صحبت کند
هادی عقیلی می گوید پرسپولیسی ها با او تماس نگرفته اند و اگر هم مایل به آمدن او هستند باید با باشگاهش تماس بگیرند. مدافع ملی پوش تیم فوتبال العربی قطر درباره مسائل مختلفی از جمله شایعه حضور او در پرسپولیس و آمدن فرهاد مجیدی به لیگ قطر صحبت کرد که در زیر می خوانید.
* از آخرین شرایط خود در قطر برایمان بگویید.
** خبر خاصی نیست. یکی دو روزی است که به قطر برگشته ام و خود را برای ادامه فصل آماده می کنم.
* در ایران زمزمه هایی مبنی بر حضور شما در پرسپولیس به گوش می رسد. آیا مسؤولان این باشگاه با شما صحبت کرده اند؟
**نه. کسی از باشگاه پرسپولیس با من تماس نگرفته و پیشنهادی هم در کار نبوده است. پیش از این هم گفته بودم که اگر قرار است پیشنهادی بدهند باید با باشگاهم وارد مذاکره شوند.
* خودتان تمایل دارید به پرسپولیس بروید؟
** من اینجا شرایط خوبی دارم و در العربی راحت هستم. با این حال اگر پیشنهادی هم وجود داشته باشد ابتدا باید با باشگاهم مذاکره کنند چراکه من با العربی قرارداد دارم.
* تا به اینجای فصل از عملکردتان در العربی راضی بوده اید؟
** از عملکردم راضی هستم اما تیم مان متأسفانه هنوز نتوانسته به نتایج دلخواه خود دست پیدا کند. ما اکثر بازی های مان را مساوی کردیم. در عین حال تعداد باخت های مان کم است و می توانیم در ادامه لیگ نتایج خوبی به دست بیاوریم.
* خبر دارید فرهاد مجیدی به لیگ قطر آمده.
**بله، می دانم. خوشحالم که مجیدی به قطر آمده اما از سوی دیگر ناراحتم که چرا باشگاه الغرافه، مجیدی را به جای خلعتبری آورده است. واقعا نمی دانم چرا الغرافه با خلعتبری این کار را کرد. خلعتبری تا اینجای فصل بهتر از همه بازیکنان خارجی الغرافه کار کرده بود و حقش این نبود. دوست داشتم حالا که مجیدی آمده، خلعتبری هم در کنار او حضور داشت اما باشگاه الغرافه به خلعتبری بد کرد. در هر حال این تصمیم آنها بوده و من برای مجیدی در قطر آرزوی موفقیت می کنم.


حسن زاده:به تیم های بدهکار نیم فصل دوم برنامه نمی دهیم
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بر تصمیم جدی این فدراسیون برای برخورد شدید با باشگاه های بدهکار تأکید کرد و گفت: «به تیم هایی که بدهی دارند در نیم فصل دوم برنامه نمی دهیم.» اسماعیل حسن زاده درباره تصمیم فدراسیون فوتبال برای برخورد با باشگاه های بدهکار گفت: «باشگاه های بدهکار در نیم فصل نمی توانند بازیکن جذب کنند و در شروع نیم فصل دوم هم به آنها برنامه داده نمی شود. اکنون حدود 40 تیم فوتبال و فوتسال در لیگ برتر و آزادگان بدهکار هستند. وی درباره صحبت های علی کریمی درباره رئیس سازمان لیگ هم اظهار کرد: صحبت های کریمی به گونه ای بود که حتی اگر عزیزمحمدی شکایت هم نکند باز ما با آن برخورد می کنیم. البته خوشبختانه رئیس سازمان لیگ شکایتی از کریمی نکرده است. ضمن اینکه کریمی در جلسه کمیته انضباطی در نهایت ادب و احترام صحبت کرد و تلویحا از عزیزمحمدی هم عذرخواهی کرد.
حسن زاده در ادامه به رای کمیته استیناف درباره شیث رضایی و محمد نصرتی اشاره کرد و افزود: ما ابتدا برای هر کدام از این 2 بازیکن 4 ماه محرومیت در نظر گرفتیم و سپس براساس ماده 42 قانون انضباطی به محرومیت رضایی و نصرتی به ترتیب 16 6 ماه اضافه کردیم. کمیته استیناف آن بخش از رای ما را که براساس ماده 42 بود، قبول نکرد و محرومیت این 2 نفر را کم کرد.


کردی سرمربی "فرش آرا "شد
پس از کناره گیری حمید شاندیزی از سرمربی گری تیم فوتسال فرش آرا، رضا کردی سکان هدایت این تیم مشهدی را به عهده گرفت. اولین تغییر در تیم با سابقه علم و ادب، واگذاری امتیازش به شرکت فرش آرا بود و به دنبال آن حمید شاندیزی هم از سرمربی گری این تیم کناره گیری کرد. رضا کردی که در ابتدای فصل به همراه شمس در پرسپولیس بود، سکان هدایت فرش آرا را تا پایان فصل 90 به عهده گرفت. کردی با تأیید این خبر گفت: طی هفته گذشته مذاکراتی را با علی مرتضایی، مدیرعامل فرش آرا داشتم و با توجه به مشکلات شخصی ام قرار شد فقط تا پایان فصل جاری به عنوان سرمربی در این تیم باشم.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ریز و درشت از فوتبال ایران


توجیه از نوع قلعه نویی!
بیانیه 60 خبرنگارعلیه امیرقلعه نویی باعث ناراحتی این مربی شده است. قلعه نویی که هنوز هم میان هواداران استقلال از محبوبیت برخوردار است- با وجود همه حاشیه سازی هایش برای مظلومی- و البته میان اصحاب رسانه هم دوستداران زیادی دارد، در واکنش به بیانیه 60 خبرنگار گفت:" بنده همیشه برای اصحاب رسانه ارزش و احترام قائلم و همان طور که می دانید با وجود دوری چند ساله از استقلال، دوستان مطبوعاتی فراوانی دارم اما به خداوندی خدا منظورم همه نبود. بنده با آن شخصی بودم که در یکی ازسایت ها نوشته بود فتح ا...زاده رفیق قلعه نویی را از هتل اخراج کرد. چرا باید یک نفر را به من نسبت بدهند؟!" قلعه نویی که از ماجرا خیلی ناراحت بود درادامه به نکته جالبی اشاره کرد:" بعضی از دوستان رسانه ای ام با من تماس گرفتند و گفتند اسم شان را سرازخود میان آن 60 نفرنوشته اند!البته من از هیچ کس ناراحت نیستم اما از آن هایی که علیه من مطلب نوشتند، می خواهم قدری به جمله ای که من گفتم توجه کنند. منظور من همه نبود. من از آن شخصی که آن خبر را نوشت به شدت ناراحت هستم."


اعتراض فوتبالی یک استاندار
استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزاری دیدار تیم های شهرداری یاسوج و استقلال تهران را در ورزشگاه آزادی تهران ناعادلانه خواند. نیکزاد تصمیم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برتر در خصوص محل برگزاری بازی تیم های شهرداری یاسوج و استقلال تهران را ناعادلانه دانست.


2 بازیکن برزیلی در راه گیتی پسند
تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان که تا پایان هفته شانزدهم در صدر جدول رده بندی قرار دارد، در نظر دارد چند بازیکن خارجی را به جمع خود اضافه کند که در همین رابطه با 3 بازیکن برزیلی و 2 بازیکن روسیه ای وارد مذاکره شد. بازیکنان روسی که در لیگ این کشور شاغل بودند جواب رد به باشگاه اصفهانی دادند و در ادامه نیز بازیکن ملی پوش برزیلی خط خورد. نهایتا 2 بازیکن برزیلی که سابقه حضور در تیم ملی امید این کشور را دارند و در سوپرلیگ برزیل توپ می زنند در فهرست جذب گیتی پسند باقی مانده اند. این 2 بازیکن دوشنبه به ایران خواهند آمد تا برای توافق های نهایی و امضای قرارداد پای میز مذاکره بنشینند.


هفته شانزدهم لیگ برتر فوتسال ؛ فرش آرا به پرسپولیس باخت
هفته شانزدهم لیگ برتر فوتسال با برگزاری دیدارهای این هفته در شهرهای مختلف برگزار شد. در یکی از این دیدارها و در مشهد 2 تیم فوتسال فرش آرا و پرسپولیس به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت این دیدار با نتیجه 2 بریک به سود پرسپولیسی ها به پایان رسید. علی عبداللهی برای فرش آرا وحسن کریم پور و بهروز جعفری برای پرسپولیس در این بازی گلزنی کردند.
تابلوی نتایج هفته شانزدهم:
شهرداری ساوه 3 - گیتی پسند اصفهان 3
پرسپولیس تهران 2 - فرش آرا مشهد 1
گسترش فولاد تبریز 6 - لبنیات ارژن شیراز 2
فیروز صفه اصفهان 3 - شهید منصوری قرچک 4
فولاد ماهان 13- دبیری تبریز 2
راه ساری 2- شرکت ملی حفاری اهواز 4
میثاق تهران 3 - صبای قم 5


حضور 2 بازیکن خارجی در تمرین استقلال
تیم فوتبال استقلال با حضور پرویز مظلومی تمرین هایش را پیگیری کرد. پرویز مظلومی با لباس تمرینی حاضر شد اما آتیلا حجازی و هنکه در تمرین استقلال غایب بودند. از بازیکنان آبی پوشان رحمتی، برهانی، میداوودی و امیرآبادی غیبت داشتند.خسرو حیدری و اسماعیل شریفات در تمرین های گروهی شرکت نکردند و زیر نظر پزشک استقلال کار کردند. شریفات پس از گذشت حدود یک ساعت از تمرین، زمین چمن را ترک کرد.
علاوه بر یک بازیکن خارجی به نام ساموئل که از قبل در تمرین های استقلال حضور پیدا کرده است2 بازیکن خارجی دیگر نیز با این تیم تمرین کردند و کادر فنی عملکرد آنان را زیر نظر داشت. علی نظری، علی امیری و شاهرخ بیانی نیزدر تمرین دیروز استقلال حضور پیدا کردند.


آخرین رده بندی سال 2011 تیم های فوتبال زنان جهان ؛ ایران دوازدهم آسیا و پنجاه و ششم جهان شد
فیفا در آخرین رده بندی سال 2011 فهرست برترین تیم های فوتبال بانوان جهان را منتشر کرد که در این رده بندی، ملی پوشان ایران با 2 پله صعود نسبت به ماه گذشته با 1431 امتیاز در رده 56 جهان ایستادند. تیم ملی فوتبال بانوان ایران با وجود جهش 2 پله ای در رده بندی جهانی همچنان در رده 12 آسیا باقی ماند. در میان تیم های آسیایی، ژاپن با قرار گرفتن در رده سوم جهان بهترین تیم آسیایی است و تیم های کره شمالی و استرالیا در رده های دوم و سوم آسیا قرار دارند. در رده بندی جهانی پس از تیم های آمریکا، آلمان و ژاپن، برزیل در رده چهارم قرار گرفته است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فوتبال در جهان


زلاتان محروم نمی شود
زلاتان ایبراهیموویچ، مهاجم سوئدی میلان به دلیل آنچه گفته می شد به مقدسات توهین کرده است، با جریمه ای رو به رو نشد.
زلاتان در جریان دیدار تیمش مقابل کالیاری که با برد روسونری همراه بود، به مقدسات توهین کرده و انتشار ویدئویی دراین ارتباط او را به دردسر انداخته بود و شنیده می شد که مسؤولان بررسی لیگ ایتالیا در صورت اثبات این موضوع، زلاتان را با محرومیتی2 جلسه ای مواجه خواهند کرد.
البته اکنون مسؤولان بررسی این ماجرا با انتشار بیانیه ای اعلام کردند که تصاویر تلویزیونی این صحنه به قاضی ورزشی تحویل نخواهد شد، چون شفافیت کافی برای بررسی این صحنه و کلمات مطرح شده توسط زلاتان وجود ندارد. به دلیل عدم وجود صدا و عدم اثبات صوتی این ماجراست که نمی توان به فیلم ویدئویی برای اثبات حکم اتکا کرد.
در ماه مارس سال 2010 ، دمنیکو دی کارلو مربی کیه وو و داویده لانتزافامه (پارما) به دلیل توهین به مقدسات با محرومیت مواجه شدند.


نتایج جام حذفی آلمان
هرتابرلین 3 - کایزرسلاترن یک/ هولستین کیل 2 - ماینتس صفر
مونشن گلادباخ 3 - شالکه یک/ اشتوتگارت 2 - هامبورگ یک


نتایج هفته هفدهم لیگ برتر
آستون ویلا یک - آرسنال 2/ منچسترسیتی 3 - استوک سیتی صفر
نیوکاسل 2 - وست برومویچ 3/ اورتون یک - سوانسی صفر
فولام صفر - منچستریونایتد 5/ کوئینز پارک رنجرز 2 - ساندرلند 3
ویگان صفر - لیورپول صفر/ تاتنهام یک- چلسی یک


نتایج دیدارهای معوقه هفته اول سریA
اودینزه صفر - یوونتوس صفر/ آتالانتا 4 - سسنا یک
بولونیا صفر - رم 2/ اینتر 4 - لچه یک
لاتزیو صفر - کیه وو صفر/ پارما 3 - کاتانیا 3
ناپولی 6 - جنوا یک/ نووارا 2 - پالرمو 2


ال کلاسیکویی دیگر؛ این بار در جام حذفی اسپانیا
پس از قرعه کشی دیدارهای یک هشتم نهایی جام حذفی اسپانیا، تیم بارسلونا به مصاف اوساسونا و تیم رئال مادرید به مصاف تیم مالاگا خواهند رفت و در صورت پیروزی در یک چهارم نهایی با یکدیگر روبرو خواهند شد.
در صورتی که بارسلونا و مادرید به مرحله بعدی راه یابند، دیدار رفت دو تیم روز 18 ژانویه در ورزشگاه برنابئو مادرید و دیدار برگشت روز 25 ژانویه در ورزشگاه نیوکمپ بارسلون برگزار خواهد شد .
دیگر دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اسپانیا را والنسیا - سویا ، رئال سوسیداد - مایورکا، اسپانیول - کوردوبا، لوانته- آلکورکن، آلباسته- آتلتیک بیلبائو و راسینگ سانتاندر- میراندس برگزار خواهند کرد.
زمان برگزاری دیدارهای رفت و برگشت روزهای 4 و 11 ژانویه(1421دی ماه) خواهند بود.


"توره" بازیکن سال آفریقا شد
هافبک ساحل عاجی تیم فوتبال منچسترسیتی، بازیکن سال 2011 قاره آفریقا شد.
«یحیی توره» در دیدار نیمه پایانی رقابت های جام حذفی فوتبال انگلستان گل برتری تیمش را وارد دروازه منچستریونایتد کرد و سپس در دیدار پایانی به استوک گل زد و به انتظار 35 ساله منچسترسیتی در کسب جام پایان داد. بر پایه گزارش ساکرنت، توره دومین بازیکن ساحل عاج است که موفق به کسب این عنوان می شود. دیدیه دروگبا پیش از این به این افتخار نائل آمده بود.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
منهای فوتبال


"ممفیس گریزلیز" قرارداد حدادی را فسخ کرد
باشگاه بسکتبال ممفیس گریزلیز قرارداد 2میلیون دلاری حامد حدادی را فسخ کرد. ممفیس قرارداد 2میلیون دلاری خود با حدادی را فسخ کرده و این بازیکن که هنوز برای اخذ روادید در دوبی به سر می برد می تواند به تیم دیگری در رقابت های NBA بپیوندد.بر پایه گزارش "کامرشال پیپل"، فسخ قرارداد باشگاه ممفیس با حدادی بدین معنا نیست که این بازیکن نمی تواند در این تیم بازی کند و مسؤولان باشگاه آمریکایی می توانند با حدادی قراردادی یک ساله به ارزش یک تا یک و نیم میلیون دلار منعقد کنند.این تصمیم باشگاه ممفیس گریزلیز در پی مشکلات اقتصادی این تیم اتخاذ شده است. حدادی در 86 بازی که درمدت زمان حضور خود برای ممفیس به میدان رفته به طور میانگین 2/2 امتیاز در هر بازی کسب کرده و 2/2 ریباند داشته است.یکی از اصلی ترین مشکلات حدادی در راه حضور در ممفیس به زمان بازی این بازیکن ایرانی بازنمی گردد بلکه مشکلات رفت و آمد اوست که بر دشواری کار افزوده است. حدادی از تاریخ نهم دسامبر (18 آذر) که تمرینات پیش فصل ممفیس آغاز شده، غیبت داشته است.


ارسلان کاظمی بهترین ریباندر NCAA
ارسلان کاظمی بازیکن تیم کالج رایس با میانگین 3/12 ریباند در هر مسابقه در صدر بهترین ریباندرهای لیگ NCAA قرار گرفت. کاظمی در آخرین دیدار تیم رایس برابر تکزاس 10 امتیاز کسب کرد و با انجام 13 ریباند و 4 توپ ربایی و 3 پاس منجر به گل به کارش پایان داد.


دیدار دوستانه تکواندوکاران ایران و فرانسه ؛ شکست 9 بر یک خروسها!
تیم ملی تکواندو فرانسه در دیداری دوستانه مقابل تیم تکواندوی ایران ، شکستی سنگین را تجربه کرد. این دیدار دوستانه که بعد از چند جلسه تمرین مشترک بین تیم های ایران و فرانسه برگزار شد با نتیجه 9 بر یک به سود تیم ملی ایران به پایان رسید.
در این دیدار دوستانه، علیرضا نصر آزادانی(2بازی)، مسعود حجی زواره(2 بازی)، مهران عسگری، کوروش رجلی، فرزاد عبدالهی، سجاد مردانی(2 بازی) مقابل حریفان پیروز شدند.علی مومنی تنها تکواندوکار ایران بود که در راند طلایی نتیجه را به پاسگال ژنتیل کاپیتان سرشناس وزن 8 فرانسوی ها واگذار کرد.


محمدی: پس از لیگ، تیم آسیایی را اعلام می کنیم
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: به خاطر تیم ملی، مسابقات دور برگشت لیگ 6روز به 6 روز برگزار می شود.غلامرضا محمدی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: قبل از شروع لیگ، همه گونه همکاری را کردیم و پیشنهاد دادیم لیگ 26 دی ماه تمام شود، اما به خاطر عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی، لیگ یک هفته تعطیل شد. به همین خاطر دور برگشت هر شش روز یک بار برگزار می شود تا آن یک هفته جبران شود.
وی ادامه داد: برای مسابقات آسیایی حداقل باید 2 اردوی 15 روزه داشته باشیم. وقتی لیگ 26 دی تمام شود بلافاصله اردوی تیم ملی را آغاز کرده و یک ماه تا مسابقات آسیایی فرصت خواهیم داشت.
وی در مورد برنامه های تیم ملی گفت: پس از آسیایی، جام تختی را هم در دهه سوم اسفند داریم که احتمال دارد مسابقه انتخاباتی جام تختی هم برگزار کنیم. بعد از لیگ، تیم آسیایی را معرفی می کنیم و سعی می کنیم بیشتر از جوان ها استفاده کنیم. قبل از جام تختی هم 3 ملی پوش 60، 84 و 120 کیلو را برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک مشخص خواهیم کرد.محمدی در مورد اضافه شدن پرویز عالی و قدرت پورکریمی به کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد گفت: پرویز عالی به عنوان یک فرد دانشگاهی و باتجربه، شخصیتی شناخته شده است که مقبولیت بالایی نزد همه دارد. حضور وی به عنوان سرپرست تیم ملی با استقبال روبرو شد. قدرت پورکریمی هم سابقه مربی گری در رده های مختلف تیم ملی را دارد که تجربه این 2 فرد با سابقه به تیم ملی کمک می کند و با انسجام بیشتری به کارمان ادامه می دهیم. البته از همراهی مسؤولان فدراسیون هم باید تشکر کنم.


طلایی: نمازیان بگوید اشتباه کرده است!
مربی تیم کشتی آزاد نفت تهران گفت: در مسابقه با ملایر با این که تمام تیم را به بیرون بردند، اما من کنار تشک ایستادم اما کسی از ما نخواست کشتی بگیریم.
محمد طلایی در گفتگو با ایسنا، در رابطه با برنده کردن کشتی گیر 120 کیلویی تیم ملایر، اظهار کرد: آقای نمازیان و نیروی انتظامی از ما خواستند که تشک مسابقه را ترک کنیم تا جو آرام شود و بعد برگردیم کشتی بگیریم. با این وجود من روی تشک ایستادم و به همراه بقیه تیم به اتاق نرفتم. نمازیان گفت بروید تا خدای ناکرده برای کسی اتفاقی نیفتد، اما وقتی تیم را به اتاق بردند، در کمال تعجب دست کشتی گیر حریف را به عنوان برنده بالا بردند.
طلایی ادامه داد: من تا آخرین لحظه کنار تشک بودم، اما کسی نگفت که بیایید کشتی بگیرید. وقتی من مربی روی تشک ایستاده ام باید حداقل از من می پرسیدند که می خواهیم کشتی بگیریم یا نه. وقتی به نمازیان گفتم چرا از من نپرسیدید، او گفت «شما را ندیدم»! او اگر بگوید اشتباه کرده، بهتر است تا بگوید من اصلا نگفته ام که تیم را به بیرون ببرید. سرمربی تیم ملی نوجوانان همچنین گفت: متاسفانه رئیس هیات کشتی ملایر که نماینده فدراسیون بود، به جای این که جو را آرام کند، با مجید ورزیده برخوردی به وجود آورد و عصبی شده بود که این حرف هم جای سؤال داشت. به اعتقاد من باید در یک مکان بی طرف مسابقه تکرار شود تا حق به حق دار برسد.


لیگ برتر هندبال بانوان ؛ ثامن الحجج قهرمان نیم فصل شد
دور رفت لیگ برتر هندبال بانوان با قهرمانی ثامن الحجج سبزوار به پایان رسید. تیم ثامن الحجج که پیش از این قهرمانی اش در دور رفت مسجل شده بود در هفته پایانی مقابل مارتیای کردستان قرار گرفت و با اختلاف 10 امتیاز این تیم را شکست داد و قهرمان دور رفت شد.
نتایج کامل رقابت های هفته هفتم به این شرح است:
نفت و گاز گچساران 26- ذوب آهن 39/شهرداری کرمان 27 - فیروزآباد 28
مجید تهران 23 - زیتون کرمان 25/مارتیای کردستان 21- ثامن الحجج سبزوار 31


پیروزی شیرین میزان در لیگ والیبال
هفته دهم لیگ برتر والیبال عصر روز چهارشنبه در شهرهای مختلف برگزار شد که در کرمان تیم میزان خراسان رضوی موفق شد با نتیجه 3بر1 تیم هیأت کرمان را شکست داده و امتیازهای خود را به عدد 8 برساند.شاگردان جبار قوچان نژاد که ست اول را با نتیجه 25 بر21 واگذار کرده بودند با درخشش «اوو» بازیکن خارجی و «حامد صمدی» در رقابتی فشرده و پایاپای ست های بعدی را با نتایج 25بر22، 25بر17 و 25 بر23 به سود خود پایان دادند.نماینده والیبال خراسان فردا در سالن مهران مشهد برابر باریج اسانس کاشان قرار خواهد گرفت.
تابلوی نتایج:
میزان مشهد3- هیأت کرمان1 / سایپا 3- پیکان صفر
شهرداری ارومیه3- پیشگامان کویر 1/ آلومینیوم المهدی 3- شهرداری تبریز1
هاوش گنبد 2- گیتی پسند3/ باریج اسانس 3- کاله 2

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
گزارش کوتاه


لیگ برتر کشتی آزاد ؛ جدال جوانی و تجربه
هفته دوم از دور برگشت رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد (جام ولایت) امروز با انجام 4 دیدار در شهرهای تهران، تنکابن، سبزوار و بابل پیگیری می شود.نتایج دیدارهای این هفته می تواند تا حدود زیادی تکلیف تیم های صعود کننده را مشخص کند.
در حساس ترین دیدار گروه اول خونه به خونه بابل میزبان پیشگامان آسانسور مازندران است. شاگردان سرمربی تیم ملی که تا اینجای کار در تمام دیدارهای خود پیروز بوده اند در صورت برتری در این دیدار صعودشان به مرحله بعد قطعی خواهد شد.
در طرف مقابل شاگردان جوان و با انگیزه عسکری محمدیان که تا این هفته نتایج فراتر از حد انتظاری گرفته اند، به دنبال تکرار پیروزی هفته گذشته مقابل نیروی زمینی در بابل هستند هر چند که خودشان هم می دانند کار بسیار سختی خواهند داشت.
در گروه دوم ثامن الحجج (ع) سبزوار میزبان مجاهدان صنعت برق ایران (گلوگاه) است. با توجه به پیروزی های مقتدرانه نماینده سبزوار و عملکرد ضعیف گلوگاهی ها به نظر نمی رسد شاگردان محسن کاوه کار سختی برای تکرار نتیجه دور رفت داشته باشند هر چند که به گفته مربی تیم ملی ،هیچ تیمی را دست کم نخواهند گرفت هر چند ضعیف ترین تیم گروهشان را.
* برنامه مسابقات (شنبه 3 دی ماه)
- گروه اول:
خونه به خونه بابل - پیشگامان آسانسور مازندران
نفت تهران - آبفای زنجان
در این گروه تیم شهرداری ملایر استراحت دارد.
- گروه دوم:
سایپا شمال (تنکابن) - نیروی زمینی ارتش
موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج (ع) سبزوار - مجاهدان صنعت برق ایران (گلوگاه)


هفته دوازدهم دسته اول ؛ تساوی ابومسلم در تبریز
دوازدهمین هفته از رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاههای کشور با شکست پیکان تهران، پیروزی استیل آذین و توقف ابومسلم و ماشین سازی تبریز برابر حریفانشان به پایان رسید. هفته دوازدهم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول با برگزاری 12 دیدار در گروه های دوگانه پیگیری شد که در گروه "الف" پیکان در گرگان با تک گل دقیقه 38 محمدعلی حسینی مغلوب اتکای این شهر شد و در سمنان نیز استیل آذین با نتیجه 2 بر یک از سد شهرداری بندرعباس گذشت تا به اوضاع خود در جدول رده بندی گروه "الف" مسابقات سروسامان دهد.
همچنین در مهمترین دیدار گروه "ب" ماشین سازی تبریز در زمین آلومینیوم هرمزگان با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شد تا همچنان صدرجدول را بالاتر از نماینده هرمزگان برای خود حفظ کند. در دیگر دیدار این گروه گل گهر سیرجان در زمین نساجی مازندران با یک گل شکست خورد ولی همچنان در رده سوم جدول باقی ماند.
ابومسلم هم که به تبریز رفته بود در یک هوای سرد زمستانی به مصاف گسترش فولاد تبریز رفته بود که در نهایت این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.
- نتایج کامل دیدارهای هفته دوازدهم لیگ دسته اول
مس رفسنجان یک - صنعت ساری صفر/ایرانجوان بوشهر صفر - شهرداری اراک صفر
فولاد یزد صفر - سایپای شمال صفر/استیل آذین 2 - شهرداری بندرعباس یک
پارسه تهران صفر - پیام مخابرات فارس صفر/اتکای گلستان یک - پیکان تهران صفر
گسترش فولاد تبریز یک - ابومسلم مشهد یک/آلومینیوم هرمزگان صفر - ماشین سازی تبریز صفر/نیروی زمینی تهران صفر - گهر زاگرس لرستان یک/برق شیراز صفر - نفت مسجد سلیمان صفر/استقلال صنعتی اهواز 3 - شیرین فراز کرمانشاه یک/ نساجی مازندران یک - گل گهر سیرجان صفر


نصرتی از فردا در تمرین پرسپولیس
قائم مقام باشگاه پرسپولیس از حضور محمد نصرتی در تمرینات این تیم از روز یکشنبه(فردا) خبر داد. به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، جمشید زارع قائم مقام این باشگاه پس از اعلام حکم کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در خصوص محمد نصرتی گفت: محمد نصرتی از روز یکشنبه(فردا) در تمرینات تیم پرسپولیس شرکت می کند و بعد از زمان محرومیتش در مسابقات رسمی حضور خواهد یافت.


تجلیل از مربیان و بازیکنان ارامنه فوتبال ایران
سازمان لیگ همزمان با جشن میلاد حضرت عیسی از مربیان و بازیکنان ارامنه فوتبال ایران تجلیل می کند. سازمان لیگ قصد دارد روز 4 دی همزمان با جشن میلاد مسیح(ع) در مراسم ویژه ای از مربیان و بازیکنان ارامنه تجلیل کند. در این مراسم که قرار است در تالار مهربانی مجموعه ورزشی انقلاب بعد از برگزاری جلسه مجمع عمومی فدراسیون برگزار شود، از تیم فوتبال ارامنه اصفهان که حاضر نشد در مسابقات المپیک ارامنه جهان برابر تیم رژیم غاصب صهیونیستی بازی کند تجلیل به عمل خواهد آمد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.