انتخابات

رستم زاده: مسابقات استانی پرش با اسب خراسان رضوی با تکرار قهرمانی بنیامین اژدر افشار به پایان رسید.در دور پایانی این مسابقات که به مدت سه روز در باشگاه ارشاد مشهد در جریان بود بعد از اژدر افشار، هاله نیکویی از باشگاه ارشاد و سعید رضا ساعدی از باشگاه پویا در رده های بعدی قرار گرفتند.

پایان رقابتهای پرش با اسب قهرمانی استان

 در این بین فربد فیلابی با اینکه در دور نهایی بدون خطا مسیر را طی کرد برای مشخص شدن نفر سوم همراه با سعید ساعدی وارد باراژ شدند که سعید ساعدی با اسب ویستر موفق شد عملکرد بهتری داشته باشد و در جایگاه سوم قرار بگیرد.

این مسابقات در پنج رده نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و مالکین برگزار شد که در رده c نونهالان حسام حلمی از باشگاه حسام، امیر عباس انبری از باشگاه ارشاد و امین شاهی از انجمن سوارکاری مشهد و در رده c نوجوانان  نیز تینا صف‌شکن  از باشگاه آریانا، بهراد رضازاده از باشگاه الیاس و امیر علی عمرانی از باشگاه آریانا در صدر جدول برترین‌ها قرار گرفتند.

در رده c جوانان حامد مرتضایی از باشگاه ارشاد، مقداد عسگری از انجمن سوارکاری و علی حربی  از ارشاد نفراتی بودند که به مقامات برتر دست یافتند. یاور داوری از انجمن سوارکاری مشهد مونا تهرانی از انجمن سوارکاری مشهد و آرمان عمرانی از باشگاه آریانا نیز در رده c1 مالکین موفق به کسب عناوین اول تا سوم شدند.  از نکات حاشیه ای این مسابقات که با استقبال خوب تماشاگران روبرو شد می توان به تقدیر حمید نیکویی به عنوان سرپرست هیأت از سرهنگ عرفانی رییس سابق هیأت اشاره کرد.

اژدر افشار قهرمان استان در مورد سطح کیفی این رقابت ها گفت:روز اول ارتفاع موانع زیاد نبود اما در روز پایانی ارتفاع موانع بلند تر و پارکور سخت تر شد.داوری ها هم مشکلی نداشت. در کل سطح رقابت ها نسبت به دور قبل بهتر بود. وی که سابقه حضور در تیم منتخب کشور در مسابقات بین المللی کره جنوبی را هم دارد در پاسخ به این سوال که چرا تعداد سوارکاران در رده بزرگسالان کم است گفت: در مشهد متاسفانه درآمدزایی برای سوارکاران حرفه ای بالا نیست و بسیاری از آنها برای تامین معاش و پیشرفت بیشتر به سایر استان ها می روند. راه حل این مشکل هم برگزاری مرتب مسابقات و برنامه ریزی و بها دادن به مربیان است.

وی در پایان با اشاره به همدلی خوبی که حمید نیکویی به عنوان کهنه سوار این ورزش در هیأت سوارکاری به وجود آورده گفت:روز پایانی مسابقات واقعا خوشحال شدم که تمام بزرگان سوارکاری دور هم جمع شدند و فضای خوبی بر این رشته حاکم شده است. امیدوارم با درس گرفتن از اتفاقات ناخوشایند گذشته همه  به  کمک به سرپرست هیأت دست به دست هم بدهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.