قدس آنلاین یزد - معاون دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات کشور گفت: اقدامات مختلف برای پیشگیری از وقوع جرم جزو برنامه های مهم دستگاه قضایی است.

پیشگیری از وقوع جرم اولویت دستگاه قضایی است

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ، 'علی رنجبر' در آیین قدردانی از قضات نمونه استان یزداظهار داشت : با توجه به جمعیت زندان های کشو، قضات باید در جلسات دادرسی خود از اختیاراتی که قانون در اختیار آنها قرار داده استفاده کنند زیرا در بسیاری از مواقع بجز موارد خاص ترس از زندان از خود زندان سازنده تر است.

وی، تدین و تعهد به نظام و ولایت فقیه، بهره مندی از دانش و مهارت قضایی، خدمت صادقانه، داشتن دغدغه های مردم و حقوق مردم در دستگاه قضایی، داشتن حسن خلق و ادب و واقف بودن در مقام قضا را از جمله معیارهای انتخاب قضات نمونه عنوان کرد.

این مسوول خاطرنشان ساخت : با توجه به جایگاه والای قضا نمی شود قاضی را از عدالت تفکیک کرد زیرا مبنای حکم هر قاضی حق است و این در حالی است که اگر هر قاضی حق را فراموش کند به اوج ذلت کشیده خواهد شد.

معاون دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات کشور افزود :اهمیت کار قضا ایجاب می کند که انسان ظرفیت های درونی خود را افزایش دهد و این مهم فقط به جهت اهمیت و مسوولیت بسیار مهم است.

رنجبر تصریح  کرد: در این زمینه باید بصورت جدی توجه داشت که قضاوت تکلیفی الهی و نه یک شغل دنیوی است و در قبال دیگران مسوول هستیم.

معاون دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات کشور، هدف اصلی در نظارت، ارزشیابی و بازرسی های پنهان و دوره ای را سنجش دقیق و واقعی عملکرد قضات نمره دهی و ترسیم نمودار رشد هر قاضی خواند.

این مسوول، سن پایین قضایی کشور را از جمله مشکلات دستگاه قضا برشمرد و از روسای دادگستری ها و دادستان ها خواست تا با نظارت و دقت عمل بیشتر به شکل گیری درست، اساسی و اصولی خمیرمایه قضات نوپا بپردازند.

رنجبر، شناسایی قضات شایسته و توانمندی های ردهای مختلف دستگاه قضایی و بررسی نقاط ضعف با هدف کمک را از دیگر اهداف معاونت نظارت و ارزشیابی دستگاه قضا در کشور دانست.

 

 

رييس كل دادگستري استان يزد نيز در اين مراسم كه با حضور آيت الله "محمدرضا ناصري" نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد، "سيد محمد ميرمحدي" استاندار يزد، سردار "اكبر فتوحي" فرمانده سپاه الغدير يزد و جمعي از مديران و قضات استان برگزار شد، كار قضات را بسيار سخت خواند چرا كه با حيثيت، آبرو و مال و جان مردم در ارتباط است.

محمدرضا حبيبي"  در ادامه به تاريخچه شكل‏گيري و تدوين آيين نامه‏‏ معاونت نظارت و ارزيابي قضات دادسراي انتظامي به تشريح اهداف اين معاونت پرداخت و از شاخص‏‏هاي ارزيابي قضات در ماده 24 اين آيين‏‏نامه به رعايت اخلاق اسلامي، حسن شهرت، دانش و مهارت قضايي، قدرت استباط قوي، شجاعت و استقلال قضايي، حسن خلق و ادب با مردم، داشتن دغدغه حقوق مردم و غيره اشاره كرد.

وی به تاكيدات مقام معظم رهبري در مورد توجه ويژه به سلامت قوه قضائيه و برخورد مضاعف با تخلفات در اين بخش، هدف از بازرسي‏‏ها و نظارت‎‎ها را حفظ منزلت و جايگاه دستگاه قضا خواند و افزود : قطعاً در صورت عدم توجه به هشدارها و توصيه‎‎ها با افراد خاطي برخوردي مضاعف خواهد د.



در این مراسم از محمد یعقوبی، سید علی اصغر رفاهی، محمد حسین ذولفقاری، مهدی زارع بناد کوهی، علی بهارستان، علیرضا حسین بیگی، رضا ملکی سلوکی، سید رضا پارسائیان، مرضیه دهقان چناری، علی محمد دشتکیان، عزیز صابریان، محمدرضا حدادزاده نیری و اکرم السادات ترابی به عنوان قضات نمونه استان یزد قدردانی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.