قدس آنلاین: مدير پروژه ايستگاه متروي سي و سه پل اصفهان با رد شايعات مطرح شده در رابطه با تعطيلي كارگاه و آبگرفتگي ايستگاه متروي چهارباغ بالای این شهر ، گفت: كارگاه در حال حاضر در حال فعاليت است و تراوش هايي كه در كف فونداسيون به وجود آمد به علت پايين بودن سطح آب هاي زيرزميني بود.

تکذیب آبگرفتگي ايستگاه متروي چهارباغ بالای اصفهان

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، مرتضي قديريان در جمع خبرنگاران افزود: ديوارآب بندي شده اي به ضخامت ۶۰ سانتي متر دور ايستگاه مترو زده مي شود و بعد از اجراي ديوارهاي دور ايستگاه و فونداسيون به هيچ عنوان آبي در ايستگاه نخواهيم داشت و آب هايي كه هم هست به صورت تراوش بوده و به هيچ عنوان جلوي كار ما را هم نگرفته است.
وی با بيان اينكه با بازشدن آب رودخانه زاينده رود سطح آب هاي زيرزميني بالا آمده است اذعان داشت: كف فونداسيون ها در اين ايستگاه ۱۶ متر زير سطح آب هاي زيرزميني می باشد که تراوش آب در اين سطح طبيعي است .

مدير پروژه ايستگاه متروي سي و سه پل اصفهان تصریح کرد: ايستگاه قطار شهري سي و سه پل در فاصله حدود ۳۰۰ متري زاينده رود قرار دارد كه اين ايستگاه ۱۲۰ متر طول، ۲۵ متر عرض و ۲۱ متر ارتقاع (عمق) دارد.
وي افزود: سگمنت هايي كه توسط دستگاه TBM حفاري شده آب بند است و اگر آبي در ايستگاه بيفتد پمپاژ مي شود لذا وقتي كارگاهي در زير سطح آب هاي زيرزميني در حال كار است طبيعي است اين اتقاقات بيفتد كه پيش بيني ما در اين زمان پمپاژ است.
قدیریان با بيان اينكه در حال حاضر ۵ دستگاه پمپ در اين ايستگاه فعال است ، اظهارداشت: حدود 2 ماه قبل از باز شدن آب رودخانه زاينده رود اين پمپ ها نصب شده و آب پمپاژ مي شود.
وی عكس ها و خبرهاي منتشر شده در رابطه با‌آبگرفتگي اين ايستگاه را رد کرد و گفت: كار ما در اين ايستگاه نيمه تمام است لذا وقتي اين ديوار كامل احداث و آب بندها زده شود، سازه آب بند مي شود و تا زماني كه عمليات كارگاه تمام نشود اين مسائل وجود دارد.
مدير پروژه ايستگاه متروي سي و سه پل اصفهان ادامه داد: دو هفته بعد از بازشدن آب رودخانه، سطح آب هاي تراوش شده يكنواخت شده و سپتينگ ها براي جمع آوري آب هاي سطحي و پمپاژ به بالا راه اندازي شده اند و روال كار همانند روزهاي قبل طبيعي است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر پروژه ايستگاه قطار شهري سي و سه پل ۷۰ درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
قديريان با اشاره به اینکه ايستگاه سي و سه پل شامل ۱۳ گالري است و ۱۳ سازه جانبي به غير از سازه اصلي ايستگاه دارد، خاطر نشان کرد: ۶۰ درصد فونداسيون اين پروژه ريخته شده و تنها ۴۰ درصد باقي مانده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشفر IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    واقعا انتظار داری باور کنیم؟؟؟ پس اون عکسا چی بود!!