معاون اول رییس جمهوری با افشای برخی نابسامانی ها در بازار ارز در دولت گذشته تاکید کرد: دولت تدبیر و امید به هیچ وجه با نرخ ارز بازی نکرده است و چنین اتهاماتی را غیر واقعی، بی پایه و غیر اخلاقی می داند.

جهانگیری: متهم کردن دولت به بازی با نرخ ارز، بی پایه و غیراخلاقی است
به گزارش  قدس آنلاین به نقل از ایرنا، 'اسحاق جهانگیری' عصر سه شنبه در نشست شورای اداری استان همدان افزود: دولت یازدهم کنترل نرخ ارز و ثبات آن را یک دستاورد بزرگ ملی و به هم خوردن آن را یک خیانت بزرگ ملی می داند.

وی تصریح کرد: برخی در روزهای اخیر عنوان کرده اند که دولت با نرخ ارز بازی می کند در حالی که چنین چیزی اصلا واقعیت ندارد.

معاون اول رییس جمهوری یادآور شد: در زمینه ارز، رانت هایی وجود داشته که ما گرفتار آن شده ایم، بطوری که بدرستی معلوم نیست چه اندازه ارز از کشور خارج شده بدون اینکه کالایی در قبال آن وارد شود و متاسفانه، کسی هم در این رابطه پاسخگو نیست.

جهانگیری با اشاره به برخی گزارشها گفت: در دولت گذشته، ظرف کمتر از 18 ماه، حدود 22 میلیارد دلار از ارز مملکت به بهانه اینکه می خواهند قیمت آن را در داخل کنترل کنند، از کشور خارج شده و در بازارهای استانبول و دوبی به فروش رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، فضای اقتصادی کشور تفاوت کرده و با سیاستهای دولت یازدهم، دو مشکل جدی تورم و رکود در حال رفع شدن است. علاوه بر این، قرار نیست حادثه اقتصادی بدی در کشور رخ دهد و افرادی برای خرید ارز و ملک هجوم بیاورند.

** دعوت از بخش خصوصی برای اتمام طرح های نیمه تمام

جهانگیری در ادامه سخنانش، با بیان اینکه اکنون طرح های نیمه تمام زیادی در کشور وجود دارد، از بخش خصوصی خواست برای اتمام این طرحها به دولت کمک کنند.

وی گفت: با وضع کنونی بودجه های دولتی، اتمام طرح های نیمه تمام عمرانی کشور به 20 تا 30 سال زمان نیاز دارد و فقط، اجرای طرح های وزارت راه بیش از 30 سال طول می کشد.

معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت در این زمینه، بخش خصوصی را به همکاری فرا می خواند و حتی اگر طرح ها، خدماتی باشد، خدمات را از آنها می خرد.

وی با بیان اینکه مدیران دولت باور دارند که بخش خصوصی باید میدان دار اقتصاد ایران باشد، گفت: به طور یقین نگاه دولت تدبیر و امید در دفاع از بخش خصوصی در طول تاریخ ایران کم نظیر بوده است.

** اداره کشور با اقتصاد مقاومتی

جهانگیری با بیان اینکه بودجه سال 94 با درآمد نفتی هر بشکه 70 دلار بسته شده است، گفت: مدیران در همه استانها باید آماده خدمت با چنین وضعی باشند.

وی افزود: مدیران باید توانمند، تصمیم گیر و حل کننده مشکلات مردم باشند و با کسانی که دستشان آلوده است و از بیت المال سوء استفاده کرده اند، با قاطعیت برخورد کنند.

جهانگیری، یکی از راهکارهای اساسی برای تامین کسری بودجه سال 94 را اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: از روزی که سیاست اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شده، دولت جلسات متعددی برگزار کرده است، به گونه ای که برنامه های عملیاتی این طرح در هر فصل به اندازه یک کتاب است.

*همدان نگین ایران است

معاون اول رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی استان همدان، این استان را 'نگین ایران' خواند و گفت: در حال حاضر، همدان همانند دیگر نقاط کشور با خشکسالی مواجه است که باید در این زمینه، برنامه ریزی شود.

وی افزود: راهکار مهم در این زمینه، استفاده از آبیاری نوین در بخش کشاورزی است که امسال 10 هزار میلیارد ریال برای آن در استان همدان در نظر گرفته شده است.

جهانگیری، آبرسانی به شهرها را اولویت بزرگ دولت دانست و اظهارداشت: اکنون شش هزار و 600 روستا در سطح کشور با تانکر آبرسانی می شود که باید این امر مورد توجه قرار گیرد.

وی ساخت راه آهن همدان را از اولویتهای کاری دولت دانست و گفت: ماه گذشته تصویب شد از طریق فاینانس 250 میلیون دلار ریل خریداری شود که برای طرح هایی که زیرسازی آنان انجام شده، استفاده می شود.


 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.