تحلیلگران اقتصادی معتقدند اسپانیا در منطقه یورو در سال آینده یکی از مراکز سرمایه گذاری خواهد بود و نسبت به همسایگان خود رشد اقتصادی بیشتری خواهد داشت.

رشد اقتصادی اسپانیا شتاب می گیرد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اروپاپرس حاکی است، بخش استراتژی بازار بانک 'مارچ' (یکی از مهمترین بانک های اسپانیا) روز سه شنبه اعلام کرد، کاهش مالیات و ثبات بازارهای وام، موجب بهبود فعالیت اقتصادی حاشیه ای منطقه یورو به ویژه اسپانیا خواهد شد.

بر اساس گزارش این بانک، شاخص های اعتماد در اسپانیا در بالاترین حد خود در سال های اخیر قرار دارد و به این دلیل انتظار می رود میزان رشد اقتصادی این کشور بیشتر از میانگین اروپا باشد.

تحلیلگران بانک سرمایه گذاری 'لازارد' نیز معتقدند که اسپانیا در یک 'روند نابرابر اقتصادی' در منطقه یورو، رشد خواهد داشت.

کارشناسان اقتصادی می گویند، آلمان در سه ماهه اول سال جاری میلادی با رکود مواجه شد و وضعیت فرانسه و ایتالیا نیز تقریبا هیچ تفاوتی نداشت، اما اسپانیا با رشد روبه رو بود.

به گفته این تحلیلگران، رشد اسپانیا فقط به خاطر بهبود صادرات نبوده بلکه به دلیل افزایش تقاضاهای داخلی که اصلی ترین عامل رشد است، صورت گرفت.

از سوی دیگر بانک 'یو اس بی' سوئیس پیش بینی کرده است که اگر بهبود شرایط پولی تداوم یابد و وضعیت سیاسی پایدار بماند، رشد اسپانیا 2 درصد خواهد بود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.