چندی پیش از سوی وزارت ارتباطات و شرکتهای زیرمجموعه آن اینگونه عنوان شد که قرار است مجوز تلویزیون اینترنتی و فعالیت در این حوزه به شرکتی ارائه شود با این حال کمی قبل از واگذاری این مجوز اینگونه اعلام شد که این مراسم به زمان دیگری موکول شده است.

موانع راه اندازی تلویزیون اینترنتی در ایران
چندی بعد وزیر ارتباطات در پاسخ به چرایی این موضوع و اینکه آیا این بار هم ممانعت سازمان صدا و سیما مانع انجام این کار شده، در نمایشگاه تله کام اظهار کرد: آن بخش که صدا و سیما محتوا تولید می‌کند و مربوط به این سازمان است، ارتباطی با وزارت ارتباطات ندارد اما ما در وزارت ارتباطات مسوولیت‌هایی داریم که در این زمینه مواردی را در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تدوین کرده‌ایم تا زیرساخت‌هایی که قرار است برای انتقال صدا و تصویر به کار گرفته شود فراهم شود.

محمود واعظی در عین حال تاکید کرد: از نظر ما نباید این خدمات در انحصار یک سازمان یا یک مرکز خاص قرار بگیرد؛ از نظر ما هر شرکتی که توان خدمات رسانی به مردم را داشته باشد می تواند با دریافت مجوزهای لازم به ارائه این خدمات بپردازد و در خصوص محتواهایی که در صدا و سیما یا مراکز دیگر تولید شده‌اند مجوزهای مربوطه را از بخش‌های مرتبط دریافت کند اما به هر حال ما هیچ اعتقادی به انحصاری بودن خدمات نداریم.

اما او طی روزهای گذشته درباره آخرین وضعیت این پروژه و اینکه صدا و سیما اقدام به راه اندازی بخشی به عنوان رگولاتوری صوت و تصویر در سازمان صدا‌وسیما کرده، اظهار کرد: در داخل هر سازمانی مسوول مربوطه می‌تواند تصمیمات مرتبط بگیرد و این امر حق رییس سازمان است که با توجه به سیاست‌های مدیریتی جدید زیرمجموعه‌های مورد نیاز خود را تشکیل دهد.

وی افزود: ارائه‌ی مجوز‌ IPTV مربوط به شرکت ارتباطات زیرساخت و در اختیار وزارت ارتباطات است، اما این وزارتخانه در ارائه‌ محتوا از طریق IPTV دخالتی ندارد و محتوایی که از طریق IPTV ارائه می‌شود به سازمان صدا‌وسیما و یا وزارت فرهنگ و ارشاد مربوط می‌شود.

وزیر ارتباطات با تاکید بر این‌که لازم است در بحث ارائه محتوا تمام سازمان‌ها به تقسیمات داخلی کشور احترام بگذارند، اظهار کرد: مسائل مربوط به فنی و زیرساختی ایجاد شبکه IPTV در اختیار وزارت ارتباطات است و مسائلی مانند ارائه مسائل آموزشی از طریق IPTV نیز به وزارت علوم مربوط می‌شود.

وی درباره‌ی زمان ارائه مجوز برای ایجاد شبکه IPTV تصریح کرد: مجوز IPTV آماده است و کسی که می‌خواهد این شبکه را راه‌اندازی کند باید براساس محتوای مورد نظر از سازمان مربوطه مجوز بگیرد، اما آیین‌نامه‌ها در قوانین مربوط به زیرساخت ایجاد IPTV آماده بهره‌برداری است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.