بازیگر نقش سعید اسحاقی در «حانیه» انقلاب را بهانه‌ای برای روایت زندگی این شخصیت دانست و تأکید کرد این سریال به هیچ عنوان کلیشه‌ای و غیرهنری نیست.

«حانیه» یک سریال قصه‌گو درباره انقلاب است/ از کلیشه خبری نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، عباس غزالی درباره همکاری با سریال «حانیه» توضیح داد: من از اول برای همکاری با این پروژه کارگردان آن را می‌شناختم و تا به حال هم فقط او را می‌شناسم. نویسنده و کارگردان این سریال سیدجلال دهقانی اشکذری انسان بسیار متعهد و مثبتی است. او کارگردانی کاربلد و جوانی با انگیزه و با استعداد است و من ارتباط خیلی خوبی با او گرفتم.

عباس غزالی در حانیه

وی که پیش از این در گفتگویی با مهر از احتمال تغییر نام این سریال به «شب و روز سعید» خبر داده بود، ادامه داد: قصه این سریال درباره زندگی سعید که من ایفای نقشش را برعهده دارم است و من شاید فقط دو سکانس در کل کار حضور نداشته باشم. سعید اسحاقی ستوانی است که در یک شهربانی خدمت می‌کند و ماجرا به دوران قبل از انقلاب و زمان شاهنشاه مربوط می‌شود.

بازیگر سریال «وضعیت سفید» یادآور شد: سعید به همراه مادرش برای انجام ماموریتی به شهربانی شهرستان یزد منتقل می‌شود و در روند قصه اتفاقاتی می‌افتد که او در یزد ماندگار و گرفتار می‌شود. از داستان‌های عشقی گرفته تا مسائل دیگری که جذاب است در این سریال وجود دارد.

عباس غزالی در حانیه

غزالی تأکید کرد: شما می‌دانید که من خیلی با وسواس نقش انتخاب می‌کنم و تا به حال کج دار و مریز جلو آمده‌ام. همواره سعی می‌کنم برای انتخاب هر نقشی، مخاطب را جلوتر از خودم در وهله اول در نظر بگیرم چون آنها به من اعتبار داده‌اند.

وی افزود: سعید اسحاقی یکی از آن نقش‌هایی است که در بین کارهایی که تا به حال از من پخش شده، شخصیتی با این شناسنامه بین آنها وجود نداشته است. فردی مثبت، آرام، منظم و با پرستیژ و طمأنینه. من دوست داشتم خودم را در قالب این شخصیت بسنجم و قصه بسیار بسیار کشش دارد.

عباس غزالی در حانیه

غزالی ادامه داد: دو ماه کامل در گرمای شهرستان یزد سریال را ضبط کردیم و قصه به طور کل آنجا می‌گذرد. این شهر معماری زیبایی دارد و حضور در کنار مردم خوب یزد تجربه خوبی برایم بود.

بازیگر فیلم سینمایی «اعترافات ذهن خطرناک من» تصریح کرد: در این سال‌ها سریال‌های مناسبتی زیادی به من پیشنهاد شده است اما برای بازی در آنها وسواس بیشتری داشتم. چرا که گاهی مناسبتی بودن بار هنری یک اثر را کم می‌کند و تبدیل به کلیشه می‌شود اما این سریال واقعا از آن آثاری است که اگر قرار باشد اسم آن را سریال انقلابی و دهه فجری بگذاریم، با اطمینان به شما می‌گویم اصلا کلیشه‌ای نیست و سریالی قصه‌گو به حساب می‌آید.

عباس غزالی در حانیه

وی افزود: مثل «وضعیت سفید» که جنگ در آن بهانه‌ای برای معرفی و روایت زندگی اعضای خانواده گلکار بود، انقلاب بهانه‌ای است تا زندگی سعید اسحاقی در سریال روایت شود.

غزالی در پایان گفت: از این اتفاق خوشحالم. به خصوص که سیدجلال دهقانی سال گذشته در جشنواره فیلم فجر به عنوان کارگردان اولی فیلمی به نام «خانه‌ای کنار ابرها» داشت و اصرار داشت من در آن بازی کنم اما من به دلایلی نپذیرفتم گرچه او تا دقیقه 90 برای این اتفاق مصر بود. اما برای این سریال وقتی فیلمنامه را خواندم با جان و دل کار را پذیرفتم و همانطور که گفتم تهیه‌کننده یا فرد دیگری را نمی‌شناختم و فقط حضور دهقانی اشکذری باعث شد سر این کار بیایم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.