شب نخست از دور آخر بازی‌‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با صعود یوونتوس و بازل سوئیس به مرحله یک هستم نهایی و حذف لیورپول از گردونه رقابت‌ها به پایان رسید.

صعود یوونتوس و بازل در شب حذف لیورپول

آخرین دور از بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب با برگزاری هشت دیدار در گروه‌های یک تا چهار آغاز شد که در مهم‌ترین آنها در گروه A، مصاف یوونتوس و اتلتیکومادرید با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

در دیگر بازی این گروه المپیاکوس یونان در خانه با نتیجه 4 بر 2 از سد مالموی سوئد گذشت. در این بازی داوید فوستر در دقیقه 22، دومینگس در دقیقه 63، میتروغلو در دقیقه 87 و و آفلای در دقیقه 90گل‌های المپیاکوس را به ثمر رساندند و سیمون کرون در دقیقه 59 و مارکوس روزنبرگ در دقیقه 81 برای مالمو گلزنی کردند.

به این ترتیب از گروه A، اتلتیکومادرید به عنوان تیم اول و یوونتوس به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند، المپیاکوس یونان با ایستادن در رده سوم سهمیه لیگ اروپا را کسب کرد و مالموی سوئد هم از گردونه رقابت‌‌ها حذف شد.

در گروه B‌ و در مهمترین بازی لیورپول انگلیس در بازی مرگ و زندگی برای صعود،‌ در ورزشگاه آنفیلد با تساوی یک بر یک برابر بازل سوئیس متوقف و از گردونه رقابت‌ها حذف شد. فابین فری گل نخست این بازی را در دقیقه 25 برای بازل زد و استیون جرارد در دقیقه 81 گل تساوی را برای لیورپول به ثمر رساند. ضمن اینکه لازار مارکوویچ در دقیقه 61 از لیورپول اخراج شد.

در دیگر بازی این گروه،‌ رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با تحمیل شکست 4 بر صفر به لودوگورتس رازگراد بلغارستان، ششمین پیروزی متوالی خود را کسب و صعودش را به مرحله بعد قاطعانه‌تر کرد. گل نخست این بازی را کریستیانو رونالدو در دقیقه 20 ازروی نقطه پنالتی،‌گل دوم را گرث بیل در دقیقه 38، سومین گل را آلوارو آربلوا در دقیقه 80 و مدران چهارمین گل را در دقیقه 88 به ثمر رساندند. لودوگورتس در دقیقه 19 این بازی 10 نفره شد.

در گروه C بنفیکای پرتغال از پیش حذف شده در خانه خود موفق شد بایرلورکوزن آلمان را با تساوی بدون گل متوقف کند.

در دیگر بازی این گروه مصاف موناکو و زنیت برای صعود با پیروزی 2 بر صفر نماینده فرانسه خاتمه یافت. آیمن عبدالنور در دقیقه 63 و فابینیو در دقیقه 89 گل‌های بازی را برای موناکو به ثمر رساند. موناکو با این پیروزی به عنوان صدرنشین و همراه با بایرلورکوزن راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

در گروه D نیز بورسیا دورتموند آلمان در خانه برابر اندرلشت بلژیک به تساوی یک بر یک رضایت داد. چیرو ایموبیله در دقیقه 58 گل اول بازی را برای دورتموند به ثمر رساند. میتروویچ هم در دقیقه 84 کار را برای نماینده بلژیک به تساوی کشاند. با وجود این نتیجه دورتموند به عنوان تیم اول گروه راهی مرحله بعد شد.

آرسنال انگلیس هم در این گروه میهمان گالاتاسرای ترکیه بود و موفق شد حریف حذف شده خود را با نتیجه 4 بر یک شکست دهد. پودولسکی دو بار در دقایق 3 و 90،  آرون رمزی دو بار در دقایق 11 و 29 گل‌های توپچی‌ها را به ثمر رساندند. تک گل میزبان را هم وسلی اسنایدر در دقیقه 89 زد.

وضعیت جداول گروه‌های یک تا چهارم در پایان شب نخست از دور آخر بازی‌های مرحله گروهی به شرح زیر است:

جدول گروه A

ردیف تیم بازی امتیاز تفاضل گل وضعیت
1 اتلتیکومادرید 6 13 11 صعود به مرحله یک هشتم نهایی
2 یوونتوس 6 10 3 صعود به مرحله یک هشتم نهایی
3 المپیاکوس 6 9 3- راهیابی به لیگ اروپا
4 مالمو 6 3 11- حذف

جدول گروه B

ردیف تیم بازی امتیاز تفاضل گل وضعیت
1 رئال مادرید 6 18 14 صعود به مرحله یک هشتم نهایی
2 بازل 6 7 1- صعود به مرحله یک هشتم نهایی
3 لیورپول 6 5 4- راهیابی به لیگ اروپا
4 لودوگورتس‌رازگراد 6 4 9- حذف


جدول گروه C

ردیف تیم بازی امتیاز تفاضل گل وضعیت
1 موناکو 6 11 3 صعود به مرحله یک هشتم نهایی
2 بایرلورکوزن 6 10 3 صعود به مرحله یک هشتم نهایی
3 زنیت 6 7 2- راهیابی به لیگ اروپا
4 بنفیکا 6 5 4- حذف

جدول گروه D

ردیف تیم بازی امتیاز تفاضل گل وضعیت
1 بورسیا‌ دورتموند 6 13 10 صعود به مرحله یک هشتم نهایی
2 آرسنال 6 13 7 صعود به مرحله یک هشتم نهایی
3 اندرلشت 6 6 2- راهیابی به لیگ اروپا
4 گالاتاسرای 6 1 15- حذف

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.