سخنگوی دولت ضمن تکذیب افزایش نرخ ارز به منظور کسب درآمد برای دولت گفت: قیمت بنزین و گازوئیل را در بودجه ۹۴ افزایش نداده‌ایم.

بنزین سال آینده گران نمی‌شود/ تکذیب افزایش نرخ ارز برای درآمدزایی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه گزارش‌های غیررسمی وجود دارد که شما در جلسه غیرعلنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی گفته‌اید که به استانداران برای شناسایی و حذف دهک‌های پردرآمد اجازه داده شده است، گفت: در آن جلسه توضیح داده شد که ما ساز و کارهایی را در چارچوب قانون هدفمندی یارانه ها داریم که بر مبنای آن پیشنهاد دادیم که اختیارهای بیشتری به استانداران برای شناسایی دهک های پردرآمد بدهیم. البته این پیشنهاد در تبصره قانون هدفمندی یارانه‌ها نیامده است؛ این تنها یک پیشنهاد است که قرار است بر پایه آن عمل شود.

وی توضیح داد: دولت علاقه‌مند نیست به کسانی که مستحق دریافت یارانه نقدی نیستند این رقم را پرداخت کند، در عوض این ارقام را می‌توانیم برای طرح تحول سلامت و بهبود تولید استفاده کنیم. بنابراین اینکه برای حذف دهک‌های پردرآمد یک شکل استانی بدهیم، یکی از پیشنهادها است که بر پایه آن عمل شود.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه برخی از کارشناسان معتقدند دولت برای کسب درآمد و جبران هزینه هایش رو به گران کردن نرخ ارز آورده است، گفت: اینکه دولت برای کسب درآمد ارز را گران کرده باشد، کذب است. با افزایش قیمت ارز در بازارهای داخلی خود دولت بیشتر از همه ضرر خواهد کرد، چرا که قیمت ارز به سایر قیمت‌ها وابستگی و ارتباط دارد.

نوبخت همچنین در خصوص راهکارهای مقابله با نوسانات بازار ارز گفت: بانک مرکزی در این بازار قطعا می‌تواند مدیریت و نظارت داشته باشد و همچنین برای اینکه افراد به سمت بازار نروند و افزایش قیمت و تقاضا صورت گیرد، می‌تواند دلار را خود به مشتری عرضه کند که امسال این نوع اقدامات از سوی بانک مرکزی انجام خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که قیمت بنزین و گازوئیل چه میزان در بودجه ۹۴ افزایش خواهد یافت، گفت: ما همان ۴۸ هزار میلیارد تومان منابعی که سال جاری مجلس محترم در بودجه ۹۳ تصویب کرد، همان سقف را برای بودجه ۹۴ در نظر گرفته‌ایم و بنزین و گازوئیل هیچ افزایش قیمتی در بودجه ۹۴ نداشته است.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: این ارقام باید به تصویب مجلس برسد و ما تصمیم گیری در مورد بنزین و گازوئیل را به مجلس واگذار کرده ایم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.