مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو گفت: به علت وجود جو ناپایدار در کشور و تاثیر آن بر روی تهران، روز جاری(پنجشنبه) پایتخت انباشت آلایندگی نخواهد داشت.

تهران امروز انباشت آلایندگی نخواهد داشت

به گزارش قدس آنلاین مجید آزادی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: این سامانه که طی دو روز گذشته از شمال غرب و غرب وارد کشور شده بود و تا حدودی بر تمام کشور تاثیر داشته عصر امروز از سمت شرق خارج می شود.

وی افزود: تاثیر این سامانه بر روی تهران در قالب جو ناپایدار بوده است از این رو امروز وزش باد را به همراه خواهد داشت که موجب پراکندگی آلایندگی و در نتیجه هوای سالم خواهد شد.

آزادی ادامه داد: این شرایط تا آخر وقت پنجشنبه ادامه دارد و مجددا روزهای جمعه، شنبه و شاید یکشنبه 21 - 22 و 23 دی ماه دوباره جو پایدار در تهران حاکم می شود که موجب انباشت آلایندگی خواهد شد، هرچند پیش بینی ها نشان می دهد این شرایط دو تا سه روز ادامه داشته باشد.

وی گفت: البته به علت تعطیلی و کم بودن تردد خودرو انتظار می رود انباشت آلایندگی کمتر باشد و هوا به شرایط ناسالم نرسد.

مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو افزود: این شرایط کم و بیش در بیشتر شهرهای صنعتی کشور از جمله اراک نیز حاکم خواهد بود.

وی گفت: سرعت کنونی باد در تهران 2 متر بر ثانیه (7 کیلومتر بر ساعت) و میزان دید افقی هفت هزار متر و رطوبت نسبی ۴۵ نیز درصد است.

وی اظهار داشت: هوای کنونی تهران غبارآلود با بیشینه دمای 11 و کمینه دمای 6 درجه سانتیگراد اعلام شده است.

آزادی گفت: هوای تهران برای 24 ساعت اول هوایی کمی ابری درپاره ای نقاط وزش باد، 24 ساعت دوم هوایی کمی ابری درپاره ای نقاط غبارصبحگاهی گاهی وزش باد و 24 ساعت سوم کمی ابری درپاره ای نقاط غبارصبحگاهی پیش بیبنی شده است.

به گفته وی دمای کنونی تهران 11 درجه سانتیگراد و هوا غبارآلود است، جهت باد نیز غربی گزارش شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.