ادامه درگیریها در هلمند و کشته و زخمی شدن 20 نفر بر اثر حمله انتحاری در کابل از جمله تحولات افغانستان به شمار می رود.

ادامه درگیریها در هلمند/ 20 کشته و زخمی در حمله انتحاری در کابل

 
 به گزارش مهر به نقل از خامه پرس، مقامات ولایت بدخشان از رهایی چهار نفر از نیروهای امنیتی ربوده‌ شده توسط طالبان در این ولایت خبر دادند.

بر اساس این گزارش طالبان یک ماه پیش به پاسگاه نیروهای امنیتی در بدخشان حمله کرده و 24 نفر را به اسارت گرفتند که در ماه جاری 14 نفر از نیروهای اسیرشده از سوی طالبان آزاد شدند.

"لعل محمد احمدزی" سخنگوی پلیس بدخشان نیز از آزاد شدن چهار نفر از نیروهای امنیتی از سوی طالبان در شب گذشته خبر داد.

بدخشان در شمال افغانستان یکی از ولایت‌ های امن تا نیمه‌ های دهه اخیر به شمار می‌ رفت اما در سه سال گذشته به یکی از ناامن‌ ترین ولایت‌ ها در سطح این کشور تبدیل شده است.

خبر دیگر اینکه درگیری میان طالبان و نیروهای امنیتی در ولایت هلمند همچنان ادامه دارد، طالبان در خانه‌ های غیر نظامیان کمین کرده اند و در حال نبرد با نیروهای امنیتی هستند.

در همین رابطه دوگروه از مخالفان مسلح دولت در ولایت قندوز به جان هم افتاده و به مدت چهار روز با هم جنگیده اند که در جریان درگیریها دو شورشی با یک غیر نظامی کشته و پنج غیر نظامی دیگر زخمی شدند.

ولایت قندوز یکی از ولایت‌ های ناامن افغانستان در چندسال اخیر بوده که طالبان بیشترین فعالیت‌ ها را در شمال کشور انجام دادند.

خبر دیگر اینکه حمله انتحاری در کابل شش کشته و 14 زخمی بر جای گذاشت.

"محمد ایوب سالنگی" معاون و سرپرست وزارت کشور افغانستان در صفحه توئیتر خود نوشت: عامل انتحاری در منطقه "تنگی تره خیل" خودروی ارتش را هدف قرار داد که بر اثر آن پنج سرباز کشته و 10 فرد دیگر زخمی شدند.

وی افزود : در این حمله که طالبان مسئولیت آن را بر عهده گرفته است، سه غیرنظامی نیز زخمی شده اند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.