۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۸
کد خبر: 252567

قدس: مراسم عزاداری اربعین حسینی با شور و شعور وصف نشدنی در سراسر کشور برگزار شد.

 ایران کربلایی شد

  عزاداران اهل بیت(ع) در راه عزیمت به مشهد

حضور گسترده زائران پیاده و نیز زائران شهرها و کشورهای مختلف و دیگر عاشقان ائمه معصومین (ع) در حرم حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی رنگ و بوی مشهد را کربلایی کرد.

هیاتها و دسته های عزاداری و زنجیرزنی از شهرها و روستاها با دلی آکنده از عشق امام حسین (ع) و خاندان امامت و اصحاب ایشان به سوی حرم نورانی علی بن موسی الرضا (ع) روانه شدند.

مضمون غالب نوحه ها و عزاداری‌ها ذکر مصیبت وارده بر امام حسین (ع) و خاندان و یارانشان و در کنار این ذکر مصایب تأکید بر مبارزه با انحراف تکفیری و حفظ وحدت و یکپارچگی جهان اسلام بود.

شب گذشته نیز هزاران زائر مشتاق راه و سلوک  امام حسین (ع) در حرم مطهر رضوی با قرائت زیارت عاشورا و حضور در آیین سخنرانی ضمن ابراز عشق و ارادت به مولایشان با فلسفه حرکت اصلاحی این امام شهید آشنا شدند.


  برپایی مجالس حسینی در حسینیه امام رضا(ع)

در شب اربعین حسینی مجلس عزای سیدالشهدا(ع) و اهل بیت ایشان با حضور آیت‌ا... واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی و جمع کثیری از زائران در مسجد و حسینیه امام رضا(ع) برگزار شد.

یادآور می‌شود: همزمان با ايام دهه پاياني ماه صفر المظفر، مراسم ويژه‌اي با حضور توليت آستان قدس رضوي در مسجد و حسينيه امام رضا(ع) تدارك ديده شده است.

سخنراني، قرائت ادعيه، مرثيه سرايي و عزاداري از جمله برنامه‌هايي است كه در مسجد و حسينيه امام رضا(ع) وابسته به آستان قدس رضوي، برگزار مي‌شود.

اين مراسم تا پايان شام شهادت امام رضا(ع) ادامه دارد و حجج اسلام والمسلمين، نظري منفرد و رفيعي در اين دهه به ايراد سخن مي‌پردازند و مداحان و ذاكران اهل بيت عصمت و طهارت (ع) ماه‌رخسار، غفاريان، كريمي، سعيد حداديان و ميرداماد،  به مداحي و مرثيه سرايي مي پردازند.

اين مراسم در اين ايام هر شب، پس از نماز مغرب و عشا در مسجد و حسينيه امام رضا(ع) واقع در ميدان شهدا خيابان شهيد هاشمي نژاد ابتداي كوچه ناظر برگزار مي‌شود.

 

  بستر وقوع جنایت در روز عاشورا از نگاه امام جمعه مشهد

امام جمعه مشهد گفت: یکی از عوامل وقوع جنایت در روز عاشورا و به شهادت رساندن حضرت اباعبدا... الحسین (ع)، تعدد قرائت از اسلام بود.

آیت ا... سید احمد علم الهدی در جمع عزاداران اربعین حسینی در حرم مطهر امام رضا (ع) افزود: اگر جایی که قرائتهای متعدد از دین ارایه می شود، دین از غیر دست نشانده معصوم گرفته شود، کار به جایی
 می رسد که زندگی سیاسی جامعه عرصه جنایتهایی می گردد که آدمکشهای تاریخ نیز انجام نداده اند.

 

  پیاده روی صدها هزار عزادار تهرانی

صدها هزار تن از عزاداران تهرانی سالار شهیدان حسین بن علی(ع) صبح دیروز در اربعین شهادت آن امام عظیم الشان و خاندان و اصحاب شهیدش از 3 مسیر مختلف به سمت حرم عبدالعظیم حسنی(ع) راهپیمایی کردند.

در مسیر 19 کیلومتری میدان امام حسین(ع) حرکت انبوه مردم از پیر و جوان و زن و مرد به صورت مداوم از ساعت 7 تا 10 صبح ادامه داشت. عزاداران اربعین حسینی در این مسیر که عمدتاً به صورت خانوادگی  حضور یافته بودند با در دست داشتن پرچم های سیاه و سربندهای  یااباعبدا… الحسین، ارادت خود را به آل ا... و خاندان رسالت ابراز داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.