رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس از سفر هیئت پارلمانی کشورمان به لندن پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی انگلیس در سال آینده میلادی خبر داد.

هیئت پارلمانی ایران پیش از برگزاری انتخابات مجلس انگلیس به لندن می‌رود

عباسعلی منصوری آرانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس در گفت‌وگو با  تسنیم از سفر قریب‌الوقوع هیئت پارلمانی کشورمان به انگلیس خبر داد و گفت: با توجه به دعوتی که آقای "جک استراو" رئیس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران سال گذشته از هیئت پارلمانی کشورمان برای سفر به این کشور انجام داده است، بنابراین، این سفر به طور قطع انجام می‌شود.

وی همچنین به مصوبه کمیته سفرهای خارجی مجلس برای سفر هیئت پارلمانی کشورمان به انگلیس اشاره کرد و افزود: سفر هیئت پارلمانی کشورمان به انگلیس چندی قبل در کمیته سفرهای خارجی مجلس تصویب شده است و این سفر به زودی انجام می‌شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس در ادامه اظهار داشت: انتخابات پارلمانی انگلیس سال آینده میلادی انجام می‌شود و هیئت پارلمانی کشورمان نیز پیش از برگزاری این انتخابات به لندن سفر می‌کند.

منصوری آرانی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران رفتارهای موذیانه و سابقه مخدوش اقدامات انگلیس علیه ملت ما را فراموش نمی‌کند، گفت: سفر هیئت پارلمانی کشورمان به انگلیس در چارچوب دیپلماسی پارلمانی و در پاسخ به دعوت طرف انگلیسی انجام می‌شود و هیچ جنبه دیگری ندارد.

وی اضافه کرد: پیگیری مشکلات ایرانیان مقیم انگلیس، گسترش روابط پارلمانی و پیگیری مشکلات بازگشایی سفارت انگلیس در چارچوب قوانین بین‌المللی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر هیئت پارلمانی کشورمان به انگلیس است.

به گفته رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس، پیش از این قرار بود، هیئت پارلمانی کشورمان در آبان گذشته به لندن سفر کند که در واکنش به اظهارات "دیوید کامرون" نخست‌وزیر انگلیس در مجمع عمومی سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، این سفر لغو شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.