قدس انلاین-قاآنی-معاون پژوهشی دانشگاه آزاد مشهد گفت:برقرار نشدن ارتباط مشکل اصلی حوزه پژوهش وصنعت است.

برقرار نشدن ارتباط مشکل اصلی حوزه پژوهش وصنعت/کشف پژوهشهای100 درصدی کپی شده!

به گزارش قدس انلاین،دکتر سعیدطوسی زاده در نشست هفته پژوهش با اعلام این مطلب اظهار داشت:آنچه که در اولویت ما قرار دارد پرداختن به برنامه های تجاری وکاربردی است.

وی تصریح کرد:بحث پژوهش به دلیل اهمیت وتاثیرش برای خروج کشور از برخی بن بستهای اقتصادی بسیار تاثیر گذار می باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اظهار کرد: ارتقای پژوهش کابردمحور مهم ترین هدف در بحث فعالیت‌های پژوهشی است.

محمد طوسی زاده با اشاره به اینکه برای افزایش سطح علمی دانشگاه نیازمند الگو برداری از روش‌های نوین دنیا هستیم اظهار داشت: توسعه مراکز تحقیقاتی موجود، ایجاد مراکز پژوهشی، افزایش کمی و کیفی طرح‌های برون دانشگاهی، شناسایی ظرفیت‌های لازم برای طرح‌های ملی و حمایت از مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان از رویکردهای اصلی فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس است.

وی با اشاره به اینکه مراسم افتتاح هفته نمایشگاه هفته پژوهش فردا با حضور استاندار خراسان رضوی برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: این نمایشگاه راس ساعت 11 با حضور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس آغاز می‌شود.

طوسی زاده با اشاره به اینکه دکترای پژوهش محور هدف اصلی‌اش مشارکت با صنعت و جامعه است خاطرنشان کرد: بودجه فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس افزایش پیدا کرده است و امیدواریم این افزایش هزینه‌ها نتایج مثبتی را نیز به همراه داشته باشد.

*کشف پژوهشهای100 درصدی کپی شده

مدیرکل پژوهش دانشگاه آزاد مشهد نیزدر این نشست درپاسخ به سوال خبرنگار قدس انلاین درباره نحو مقابله با کپی برداری پژوهشی اظهار کرد: در این خصوص سامانه جامع ای از سوی دانشگاه ازاد مشهد طراحی ودر اختیارتمامی دانشگاههای ازاد کشور قرار گرفته که در آن تمامی پژوهشها ثبت می شود.

وی افزود:در حوزه کنفرانس ها نیز با استفاده از نرم افزاری صحت علمی مقالات ارسالی بررسی می گردد بر همین اساس بود که در یکی از کنفرانس های علمی شاهد پژوهش هایی بودیم که 100 درصد کپی برداری شده بودند ومانع حضورشان در همایش شدیم.

هادی ظریف با اشاره به فعال شدن کلینیک صنعت و جامعه در دانشگاه آزاد مشهد اظهار داشت: قرارداد کار دانشجویی به مبلغ 500 میلیون ریال به منظور ساماندهی فعالیت‌های دانشجویی شهر مشهد سال گذشته با شهرداری مشهد منعقد شده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره بین المللی فناوری و دانش زمینه ساز کاهش هزینه‌ها، افزایش 30 درصدی مقالات پژوهشی و افزایش 10 درصدی مقالات آی اس آی، افزایش 100 درصدی حضور در همایش‌های بین المللی، افزایش 70 درصدی شرکت اساتید در کنگره‌های بین المللی گوشه‌ای از فعالیت‌های این مجموعه است.

ظریف با اشاره به اینکه دانشگاه‌های نسل نوین و کارآفرین در کشور به عنوان مهم ترین نیاز کشور شناسایی شده است خاطرنشان کرد: کلینیک صنعت و جامعه در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد فعال شده است و قطعا به زودی نتایج مثبتی را از خود نشان می‌دهد.

مدیرکل پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس گفت: دانشگاه نباید هم تولید کننده علم باشد و هم به دنبال تجاری سازی باشد، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نسبت به بسیاری از نمونه‌های مجموعه‌های علمی کشور در آمار رتبه بسیار بالایی را در اختیار دارد.

* افزایش ارتباط دانشگاه آزاد ‌مشهد با صنعت نفت و گاز

مدیرارتباط با صنعت دانشگاه آزاد مشهد مقدس با اشاره به اهمیت ارتباط دانشگاه با بخش صنعت گفت: ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با صنعت نفت و گاز افزایش می‌یابد.

سید هاشم قدمی با اشاره به برخی از فعالیت ‌های دانشگاه آزاد مشهد در سال گذشته اظهار داشت: کنفرانس بین المللی فناوری و دانش در سال گذشته در مشهد مقدس برگزار شد و نتایج بسیار مثبتی را به همراه داشت.

وی با اشاره به اینکه کنفرانس زمین‌شناسی و کنفرانس مدیریت تحول و مهندسی عمران نیز تا پایان سال در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس برگزار می‌شود افزود: 90 طرح برون شهری به صورت ویزه توسط دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در سطح شهر برگزار می‌شود.

مدیرارتباط با صنعت دانشگاه آزاد مشهد مقدس اظهار داشت: همکاری گسترده با صنعت نفت و گاز نیز به عنوان یکی از نیازهای اصلی حوزه پژوهشی شناسایی شده است.

قدمی با اشاره به اینکه دبیرخانه شورای سازمان و صنعت و معندن و تجارت با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد شکل گرفته است تصریح کرد: 4 کارگروه به صورت ویژه فعالیت‌های خود را در این زمینه آغاز کرده‌اند. هدف اصلی این است که فناوری و اطلاعات به محل تولید انتقال پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه 15 دوره همایش‌های دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در تهران برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: استانداری متولی برگزاری نمایشگاه بین المللی پژوهش بوده است اما متاسفانه در سال‌های اخیر این همایش به درستی برگزار نشده است.

مدیرارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس با اشاره به برگزاری نمایشگاه ویژه هفته پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس اشاره کرد و افزود: 15 هزار متر مربع برای حضور 8 دانشکده در نظر گرفته شده و بنیاد ملی نخبگان نیز در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.