دوازدهمین «همایش بین‌المللی بسیج و رسانه» روزهای 27 و 28 ماه جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

دوازدهمین «همایش بین‌الملی بسیج و رسانه» برگزار می‌شود
1418723831305_index.jpgبه گزارش ایسنا، اسماعیل احمدی معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین امروز با اعلام این خبر به خبرنگاران توضیح داد: برگزاری این همایش از افتخارات بسیج است و همه رسانه‌ها از جناح‌هایی با رویکردهای مختلف در این همایش و کارگروه‌های آن حضور دارند. در واقع این همایش بزرگترین و فراگیرترین همایش رسانه‌ای در کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: از سال گذشته در برگزاری این همایش تفاوت‌هایی ایجاد شد. مثلا ستاد ویژه‌ای تشکیل دادیم تا به همه اهداف پیش‌بینی شده دست پیدا کنیم. ما در بحث بین‌الملل این همایش در ابتدا به دنبال رسانه‌های جهان اسلام هستیم و هر وقت این ظرفیت احساس شد که می‌توانیم جنبه بین‌المللی همایش را گسترش بدهیم. شعار این همایش عبارت است از «بسیج، رسانه، گفتمان ولایت» و ما براساس همین شعار برنامه‌هایمان را عملی خواهیم کرد زیرا امروز وقتی مقام معظم رهبری بحث گفتمان را مطرح می‌کنند نباید فقط در حد گفتمان باقی بماند و باید به منویات ایشان جامعه عمل بپوشانیم. یکی از اهداف این همایش توسعه فضای رسانه‌ای انقلاب است و صدور دستورالعمل بسیج به سایر ملل.

احمدی ادامه داد: امسال کارگروه‌های بسیج؛ رسانه و اقتصاد مقاومتی، بسیج؛ رسانه و مطالعات فرهنگی ولایت، بسیج؛ رسانه و مقابله با تهدیدات ماهواره‌ای، بسیج و رسانه، عقلانیت و محاسبه‌گری در نظام اسلامی و بسیج؛ رسانه و مقابله با اسلام آمریکایی در این راستا تشکیل شده و اعضای آن تاکنون جلسات متعددی را برگزار کرده‌اند که جمع‌بندی این همایش در مشهد ارائه خواهد شد.

به گفته احمدی امسال 214 نفر از مدیران عالی رسانه‌های دیداری و شنیداری و نوشتاری در این همایش شرکت خواهند داشت و در روز 27 آذرماه آیت‌الله صفایی بوشهری با موضوع «اخلاق در رسانه» در آیین افتتاحیه این همایش سخنرانی خواهد کرد. همچنین سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اختتامیه همایش سخنرانی خواهد داشت. در اختتامیه همایش همچنین از مهندس عزت‌الله ضرغامی رئیس پیشین سازمان صداوسیما تقدیر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:امسال «نخستین جشنواره‌ای رسانه‌ای بسیج» را هم برگزار می‌کنیم. این جشنواره با هدف تقدیر از رسانه‌هایی است که برنامه‌های هفته بسیج را در سال 93 و در بخش‌های مقاله، گزارش‌های مکتوب، عکس، نماهنگ و کلیپ و... پوشش داد‌ه‌اند.البته هدف ما برگزاری ماسبقه نیست بلکه می‌خواهیم قدردان زحمات رسانه‌ها در تعامل با بسیج باشیم.همه رسانه‌ها در هفته بسیج فعالیت‌ قابل تقدیری داشتند و این نشان می‌دهد که هر زمان بسیج‌وار کار کرده‌ایم موفق هم بوده‌ایم.

به گفته احمدی، در هفته بسیج، مجموعا خبرگزاری‌ها،پایگاه‌های خبری و روزنامه‌ها 6354 عکس و 14076 خبر منعکس کرده‌اند که در این جشنواره از خبرگزاری‌ها،پایگاه‌های خبری و روزنامه‌ها و همچنین عکاسان و مقاله‌نویسان برتر تقدیر خواهد شد.همچنین رسانه ملی علاوه بر برنامه‌های تولیدی بیش از 120 ارتباط زنده با برنامه‌ها و مسئولان بسیج طی هفته بسیج برقرار کرد که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی اعلام کرد:‌در سال آینده و در همین جشنواره موضوعات خبری رسانه‌ها به صورت گسترده رصد خواهد شد به گونه‌ای که تمامی اخبار درباره کارکردهای مختلف بسیج از جمله راهیان نور، اردوهای جهادی و رزمایش‌ها هم جزو کارکردهای رسانه‌ها در داوری‌ها برای جشنواره محسوب خواهد شد.

احمدی همچنین در بخش دیگر این نشست خبری به فعالیت‌های بسیج از زمان تأسیس تاکنون اشاره کرد و گفت: بسیج پس از دفاع مقدس اقدامات مطلوبی را در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی به انجام رسانده است. هر چند در دهه 70 و بخشی از دهه 80 مظلوم واقع شد و کارنامه آن، آن‌طور که باید در رسانه‌ها مطرح نشد. به نظر من کارهای بسیج کمتر از تسخیر لانه جاسوسی و حماسه‌های دانشجویان در هویزه نبود. البته بسیج خودش بزرگترین رسانه شفاهی محسوب می‌شود و به همین خاطر امروزه شاهد گسترش فوق‌العاده آن در ابعاد مختلف هستیم.

وی گفت: زمانی عده‌ای خواستند مهر خاتمه بر بسیج بزنند اما پیام امام خمینی (ره) باعث شد بسیج با قوت بیشتری به راه خود ادامه بدهد. بسیج امروز چندین برابر دوران دفاع مقدس هم به لحاظ توان نظامی و در راستای انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی پیشرفت کرده است و در عرصه علمی و اقتصاد مقاومتی حضور پررنگ دارد. بنابراین بیش از هر زمان دیگر نیازمند تعامل با رسانه‌ها هستیم، نه برای تبلیغ بسیج، بلکه از این جهت که نیازمند تشکیل جبهه قدرتمند برای مقابله با امپریالیسم رسانه‌ای غرب و رویارویی با نظام سلطه.هدف ما در تعامل با رسانه‌ها تقویت نظام رسانه‌ای برای گسترش حاکمیت اسلام است و رسانه‌ها به دنبال این هستند که روحیه استکبارستیزی را گسترش بدهند تا شاهد قدرت نرم در برابر جنگ نرم نظام سلطه باشیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.