قدس آنلاین-ایلام: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: اصحاب مطبوعات و رسانه های ملی و استانی لازم است که عظمت اربعین امسال، زیبایی های این سفر و میزبانی شایسته مردم ایلام از زوار را به خوبی منعکس کنند.

رسانه ها عظمت اربعین امسال و میزبانی شایسته مردم ایلام را به خوبی منعکس کنند

به گزارش قدس آنلاین از ایلام،حجت الاسلام محمد نقی لطفی در دیدار با اعضاء خانه مطبوعات و جمعی از خبرنگاران رسانه های استان با بیان اینکه مطبوعات و رسانه ها وظیفه و رسالت سنگینی بر عهده دارند، اظهار داشت: استان ایلام یکی از استان های در حال توسعه است و رسانه ها بویژه رسانه های ملی و سراسری نقش بسزایی در توسعه همه جانبه آن خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام از قابلیت ها و ظرفیت های عظیمی برای توسعه برخوردار است، افزود: استعدادها و توانمندی های استان ایلام به درستی در سطح ملی منتشر و معرفی نشده است و می توان گفت که ایلام در این خصوص مظلوم واقع شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تأکید بر اینکه رسانه ها می توانند در توسعه و پیشرفت هر منطقه ای نقش تاثیرگذار و مؤثر داشته باشند، یادآور شد: شما رسانه ها بایستی با بیان واقعیات و اولویت های استان، زمینه را برای توجه هر چه بیشتر مسؤلان ارشد کشوری به استان را فراهم سازید.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی به حجم عظیم تردد زائران در مرز بین المللی مهران در ایام اربعین امسال اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مرز مهران تا اوایل دهه 80 مرز امنیتی و ناشناخته ای بود و ترددی از این مرز صورت نمی گرفت ولی بعد از سقوط صدام و با عنایت مقام معظم رهبری و مسؤلان ارشد نظام، به مرزی بین المللی و مهم برای تردد زوار تبدیل شد.

وی با بیان اینکه در چند روز اخیر حجم عظیم زائران از مرز مهران به عتبات عالیات خیره کننده بود، تصریح کرد: لازم است که اصحاب مطبوعات و رسانه های ملی و استانی زیبایی های این سفر و میزبانی شایسته مردم ایلام از زوار را به خوبی منعکس نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به ظرفیت مطلوب رسانه ها برای انتقال مسائل و مشکلات به مسؤلان، بیان داشت: رسانه ها باید از ظرفیت خود برای معرفی قابلیت های این استان استفاده کنند.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی پذیرایی مردم استان ایلام از زائران اربعین حسینی در این مدت را شایسته تقدیر دانست و تأکید کرد: اکنون فرصت مناسبی است که استان را به درستی به کشور معرفی کنیم و رسانه ها بایستی در این خصوص همت و تلاش بیشتری داشته باشند.

وی به کمبودها و مشکلات استان ایلام بخصوص در حوزه زیر ساخت های ارتباطی اشاره کرد و ادامه داد: توسعه راه ها و احداث راه آهن از نیازها و ضروریات و مطالبات بحق مردم این استان است که امیدواریم با پیگیری های مسؤلان و حمایت دولت، این نیازها بسرعت بر طرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ایجاد کنسولگری عراق در استان ایلام را یکی از مهم ترین ضروریات این استان ارزیابی کرد و افزود: با توجه به حجم بالای تردد زوار از مرز مهران، هم اکنون ضرورت راه اندازی کنسولگری بخوبی ملموس است و امیدواریم وزارت امور خارجه کشورمان با تعامل طرف عراقی، در این خصوص اقدامات لازم را به عمل آورد.

رئیس خانه مطبوعات استان ایلام نیز در این دیدار با اشاره به شروع فعالیت دور جدید اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات گفت: نقش رسانه ها در جهان برای انعکاس رویدادها و انتشار مشکلات بی بدیل و بی نظیر است.

عبدالحمید کرمی با بیان اینکه خوشبختانه فضای همدلی و تعامل خوبی بین اعضای خانه مطبوعات استان و اهالی رسانه برای توسعه همه جانبه استان ایلام و معرفی قابلیت ها فراهم شده است، اظهار داشت: ما بایستی از این فرصت برای انتقال مشکلات به مسؤلان به درستی بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه حدود دو دهه از فعالیت های مطبوعاتی در استان ایلام می گذرد و در این مدت اعضای خانه مطبوعات و اصحاب رسانه توانسته اند اثر گذاری خود را بیش از پیش در توسعه استان نشان دهند، یادآور شد: خلق حماسه برزگ اربعین حسینی و حضور گسترده زوار در مرز مهران، به یک فرصت ارزشمند برای معرفی استان ایلام به کشور و دنیا تبدیل شد.

وی به پوشش مناسب خبری این عظمت و شکوه حسینی از سوی رسانه های نوشتاری و مجازی اشاره و تصریح کرد: متأسفانه علی رغم حجم زیاد زوار در ایلام و مهران، رسانه ملی در این بخش همکاری لازم به عمل نیاورد و نسبت به استان ایلام کم لطفی کرد و دوربین های خبری خود را روی دیگر مرزهای کشور تعبیه کرده بود.

خداداد ابراهیمی رئیس اتحادیه مطبوعات محلی کشور نیز در این دیدار از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به خاطر هدایت و حمایت از ستادهای مردمی پذیرایی از زوار اربعین حسینی تقدیر کرد و گفت: خوشبختانه مردم این استان بصورت خودجوش میزبان مطلوبی برای زائران بودند تا خاطره ای خوش و ماندگار در اذهان ملت ایران از مهمان نوازی مردم ایلام باقی بماند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • R IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    اما تصاویر و فیلمهای هوایی زیادی می شد تهیه کرد بخصوص از حجم زوار در جاده ها و ترافیک حاصل از آن که مخصوصا صدا و سیمای ایلام قصور کرد.