رئیس جمهور در ورزشگاه آزادی بیرجند گفت: از آغاز دولت و ۱۶ ماه از عمر دولت گذشته است توانسته‌ایم تورم را از ۴۰ درصد به ۱۷ درصد کاهش دهیم.

توانسته‌ایم تورم را از ۴۰ درصد به ۱۷ درصد کاهش دهیم/ توطئه نفتی به جایی نخواهد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی  در جمع مردم بیرجند در ورزشگاه آزادی بیرجند اظهار کرد: از مردم بیرجند و خراسان جنوبی برای حضور گسترده تشکر می‌کنم. وی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) شاه خراسان، فخر مردم ایران است ادامه داد: گرچه خراسان، به شمالی، جنوبی و رضوی تقسیم شده است، اما هر سه در پناه امام هشتم(ع) هستند. رئیس جمهور با بیان اینکه امروز کشور از رکود خارج شده است و این خبر خوبی بود که از خراسان رضوی و از جوار مرقد امام هشتم(ع) به ملت ایران اعلام شد، گفت: می‌دانید ما از آغاز دولت با دو معضل مواجه بودیم که لازم بود آنها را از پیش پای مردم برداریم. روحانی افزود: معضل اول تورم بالای 40 درصد بود که ما باید با کمک مردم و مسئولان قدم به قدم این تورم را کاهش می‌دادیم که خوشبختانه آن را از 40 درصد به 17 درصد رساندیم، اما در کنار تورم بحث رکود هم بود که عدم رونق و رشد را داشتیم. وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته رشد ما منفی بود، افزود: در سال 93 و در سه‌ ماهه اول سال، دولت طبق محاسبات بانک مرکزی به رشد دست یافت و حرکت رو به جلویی داشتیم که رشد ما نسبت به مدت مشابه سال 92 بالای چهار درصد بود و این در حالی بود که در دو سال قبل رشد ما منفی بود. روحانی با بیان اینکه ما در سه ماهه اول امسال از رکود عبور کردیم تاکید کرد: امروز افتخار دارم که اعلام کنم که بر اساس آمار شب گذشته بانک مرکزی، در سه ماهه دوم نیز کشور دارای رشد مثبت بوده است. وی با بیان اینکه دولت در مجموع در 6 ماهه اول سال دارای چهار درصد رشد بود، افزود: در این مدت در سال 91 ما 6.8 رشد منفی داشتیم و در سال 92 هم رشدمان در شش ماه اول هم منفی بود. رئیس جمهور گفت: وقتی کشوری در دو سه ماهه اول رشد مثبت داشته باشد این به معنی آغاز تحول و رشد اقتصادی در آن کشور است. روحانی با بیان اینکه در زمینه نفت و گاز، خدمات و کشاورزی اقدامات خوبی در این مدت انجام شده است، تصریح کرد: در مسکن که حرکتی نداشتیم امروز دارای پیشرفت هستیم و در بخش ساخت و ساز هم به برکت بودجه‌های عمرانی دارای پیشرفت شده‌ایم. قیمت جهانی نفت قطعا بالا می‌رود رئیس‌جمهور با بیان اینکه امسال تاکنون 94 درصد بودجه عمرانی استان‌ها را پرداخت کرده‌ایم که این در تاریخ سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است، گفت: 22 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی را در 9 ماه پرداخت کردیم. وی از اضافه شدن 100 میلیون متر مکعب گاز به شبکه گازرسانی کشور خبر داد و با اشاره به توطئه نفتی دشمنان تصریح کرد: قیمت نفت نمی‌تواند به شکل فعلی باقی بماند و قطعا بالا می‌رود. روحانی ادامه داد: ملت ما پیروز در تمام صحنه‌ها است و با وحدت و پکپارچگی می‌توان توطئه‌ها را پشت سر گذاشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرمان IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    آقاي رئيس جمهور فرمايش شما دقيقاً درست است
  • ااااااااااا IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    حتما" منظورت 44درصده جناب رئیس. همین هفته های فبل بود که نون رو 40درصد گرون کردین....دل ملت به نون خوش بود که اونم گرفتین ازشون. آخه چقد شعار ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟همه تون مث هم هستین. واقعا" متاسفم برای همه تون.
  • حسین IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    0 0
    سلام آقای رئیس جمهور به خدا من که گیج شدم نمی دونم این آمار کاهش تورم را شما از کجا می آورید به کارخانه ها نگاه می کنم می بینم که همه با مشکل روبرو هستند به تاجر کاسب کارگر وهرکسی که شما فکر می کنید نگاه می کنم همه یک جوری با مشکل روبرو هستند اجناس که روز به روز در حال گران شدن هستند لا اقل شما را به خدا یکی از جنس های که ارزان شده را نام ببرید ویک مقایسه قیمت انجام بدهید تا من بی سواد هم از معنی کاهش تورم ورونق اقتصادی سر دربیاورم