قدس انلاین- تبریز: استاندار آذربایجان‌شرقی از پيشنهاد ثبت جهاني جنگل هاي ارسباران در فهرست ميراث فرهنگي يونسكو خبر داد و گفت: با اين اقدام و معرفي كليبر در سطح جهاني ظرفيت بزرگي براي بخش گردشگري اين شهرستان و كل استان فراهم مي شود.

جنگل هاي ارسباران در فهرست ميراث فرهنگي يونسكو ثبت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعيل جبارزاده  ‌در ديدار با منتخبان كليبر در مسجد امام خميني اين شهر، گفت: مشكلاتي كه در اين جلسه مطرح شد نشان از احساس مسووليت نخبگان و منتخبان اين شهرستان نسبت به مسايل و مشكلات است و لازم است كه در جلسه ديگري به همه اين مسايل رسيدگي كنيم.

وي با قدرداني از همدلي و هماهنگي مسوولان شهرستان كليبر، به تصويب سند تدبير توسعه اين شهرستان اشاره كرد و گفت: توصيه دولت دكتر روحاني به كارگزاران خود اين بود كه هيچ كاري بدون مطالعه و تحقيق انجام نشود؛ چرا كه انتقاد ما از عملكرد گذشتگان به اين خاطر است كه كارهاي آنها بر اساس ذهن و اراده شخصي بود نه اراده جمعي.

جبارزاده افزود: بر اين اساس از ابتداي مسووليت خود در استان، جمعي از اساتيد دانشگاه را دعوت كرديم تا مسايل و مشكلات استان و شهرستان‌ها را بررسي و برنامه لازم متناسب با آن را تنظيم كنند.

استاندار آذربايجان شرقي با بيان اين كه دولت تدبير و اميد به دنبال كارهاي ويژه است، چرا كه با اقتصاد متكي به نفت كارها پيش نمي رود، افزود: ‌اين دولت بنا دارد در دو موضوع اساسي امنيت و سلامت سرمايه گذاري كند و اداره بقيه امور را به مردم بسپارد.

وي تاكيد كرد: دولت قصد ندارد در امور غيرضروري دخالت يا با بخش خصوصي رقابت كند، بلكه به دنبال آماده كردن زمينه هاي حضور بخش خصوصي و مشاركت مردم در اداره امور است.

جبارزاده در ادامه گردشگري را محور توسعه شهرستان كليبر عنوان كرد و گفت: توسعه اين بخش اولين هسته كليدي سند تدبير توسعه اين شهرستان است.

استاندار آذربايجان شرقي با تاكيد بر اين كه ظرفيت اقامتي شهرستان كليبر بايد افزايش يابد، افزود: كليبر در منطقه شمال غرب كشور جزو مناطق ممتاز گردشگري است كه براي توسعه آن بايد زيرساخت هاي گردشگري از جمله مراكز اقامتي افزايش يابد.

وي همچنين از پيشنهاد ثبت جهاني جنگل هاي ارسباران در فهرست ميراث فرهنگي يونسكو خبر داد و گفت: با اين اقدام و معرفي كليبر در سطح جهاني ظرفيت بزرگي براي بخش گردشگري اين شهرستان و كل استان فراهم مي شود.

جبارزاده با اشاره به اين كه ايجاد صنايع تبديلي محصولات كشاورزي و توسعه صنايع معدني محورهاي بعدي توسعه شهرستان كليبر هستند، افزود: نرخ بيكاري در شهرستان كليبر نسبت به شهرستان ديگر پايين تر است،‌ اما دليل بر اين نيست كه تلاشي براي اشتغال زايي نشود.

وي حضور بخش خصوصي براي اجراي فعاليت هاي تعريف شده در سند تدبير توسعه شهرستان را ضروري دانست و گفت: دولت به دليل محدوديت منابع و مشكلاتي مانند كاهش قيمت نفت، امكان سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف را ندارد، اما با تمام توان از حضور و فعاليت بخش خصوصي حمايت مي كند.

جبارزاده با بيان اين كه اتمام پروژه هاي نيمه تمام با بودجه دولتي زمان بر است، گفت:‌ از تمام افراد توانمندي كه دل در گروي توسعه و پيشرفت شهرستان كليبر دارند دعوت مي كنيم كه براي سرمايه گذاري در اين شهرستان به صحنه بيايند.

استاندار آذربايجان شرقي در خصوص مشكل بيمه قاليبافان شهرستان كليبر نيز گفت: متاسفانه در سال هاي گذشته به عناوين مختلف از اين موضوع سوء‌استفاده شده است كه امروز به مشكلي براي تامين اجتماعي تبديل شده، لذا بازنگري در اين امر در دستور كار قرار دارد.

وي در عين حال تصريح كرد: اجازه سوء استفاده از بيمه قاليبافي و تضييع حق قاليبافان واقعي را نخواهيم داد.

جبارزاده در بخش پاياني سخنان خود با تاكيد بر اين كه از توسعه كليبر با تمام توان حمايت مي كنيم، افزود:‌ نگاه ما به كليبر به عنوان شهرستاني محروم و عقب مانده نيست،‌ بلكه اين شهرستان داراي ظرفيت هاي بسيار بالايي است كه بايد آنها را به مردم و سرمايه گذاران معرفي كنيم.

وي با اشاره به همدلي و همسويي مسوولان شهرستان كليبر، خاطرنشان كرد: اميدوارم با استفاده بهينه از ظرفيت هاي شهرستان، كليبر به نگين آذربايجان تبديل شود و اين امر دور از دسترس نيست.

در ابتداي اين ديدار نيز نمايندگاني از خانواده هاي شهدا و ايثارگران، جامعه پزشكي و بهداشت و درمان، فرهنگيان و آموزش و پرورش و قاليبافان به بيان مسايل و مشكلات شهرستان كليبر در حوزه هاي فعاليت خود پرداختند.

سامان دهي مزار شهدا و رسيدگي به معيشت خانواده هاي ايثارگر،‌ افزايش امكانات درماني، استفاده از ظرفيت هاي شهرستان به ويژه قابليت گردشگري براي ايجاد اشتغال، تقويت قابليت هاي كشاورزي و ايجاد صنايع تبديلي، كيفيت بخشي به آموزش و اصلاح فرايندهاي آموزشي و حمايت از صنعت قاليبافي و صنايع دستي از جمله موارد مطرح شده در سخنان منتخبان شهرستان كليبر بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.