یادگار امام(ره) گفت: رفع محرومیت آرمان انقلاب بود؛ آرمانی که همیشه به عنوان یک نقطه کانونی باید پیش روی ما باشد تا راهمان را گم نکنیم.

سیدحسن خمینی: انتظار امام(ره) از همه تلاش در جهت محرومیت​زدایی بود
به گزارش (ایسنا) –منطقه‌خوزستان- حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در شورای اداری استان که امروز، 4 دی​ماه در محل استانداری برگزار شد، اظهارکرد: بعضی اوقات سوال​هایی به ذهن من و یا شاید افراد مختلف خطور کند که اگر امام(ره) در حال حاضر وجود داشت، انتظاراتش از ما و مسوولان چه می​توانست باشد که با توجه به این‌که وصیت​نامه امام(ره) موجود است می​توان پاسخ این سوال را از آن گرفت.

وی افزود: شعار بزرگ انقلاب ما "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" است؛ علاوه بر این، شعار دیگری تحت عنوان "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی" در کارنامه انقلاب مطرح بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین خمینی تصریح‌کرد: در کنار این​ها، یک آرمان دیگری نیز برای جامعه اسلامی ترسیم شده که این آرمان رفع محرومیت از همه عرصه​های جامعه شامل محرومیت​های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است. استقلال یعنی رفع محرومیت ناشی از وابستگی و آزادی یعنی رفع محرومیت ناشی از استبداد است.

وی عنوان‌کرد: تمام تلاش انقلابیون در ابتدا فقط در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خلاصه نمی​شد و همه عرصه​ها مورد توجه قرار می​گرفت. وقتی انقلاب شکل گرفت اولین کارها توجه به تامین مسکن، برداشت محصول از روی زمین، توجه به محرومین کمیته امداد(ره) و توجه به مستضعفین بود و به قدری این مسایل پررنگ شد که گروهی انقلابیون را متهم به سوسیالیسم کردند.

یادگار امام‌راحل ادامه‌داد: امام(ره) نیز در این زمینه جمله معروفی دارند که فرموده​اند ”نه طرفدار سوسیالیسم و نه طرفدار سرمایه​داری هستیم”.

وی با اشاره به حضور همه طیف​های کاری و شغلی در نشست شورای اداری، خاطرنشان‌کرد: انتظار امام(ره) از همه ما و شما تلاش در جهت رفع محرومیت تلاش در جهت محرومیت​زدایی فرهنگی و اخلاقی است. جامعه​ای که در آن فقر باشد لاجرم به فرموده پیامبر(ص) به کفر می​انجامد.

حجت‌الاسلام و المسلمین خمینی اظهارکرد: هیچ وظیفه​ای پیش روی مسوولان جمهوری اسلامی به پررنگی تلاش برای رفع محرومیت در همه عرصه‌های جامعه نیست. بزرگترین انتظار امام(ره) همت بیشتر برای این امر است. رفع محرومیت از عرصه سیاسی یکی‌دیگر از نکات پراهمیت است زیرا جامعه​ای که آزاد نباشد، جامعه​ای محروم است.

وی افزود: رابطه مردم و مسوولان باید مثل رابطه فرزند و پدر باشد؛ اگر پدر در جایی فرزند خود را منع می​کند، منع از زاویه خیرخواهی و نه از زاویه تمامیت​خواهی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین خمینی گفت: امروز مهمترین عوامل تحقق استقلال سیاسی جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرتمند منطقه​ای و فرامنطقه​ای، دفاع مقدس، ایستادگی مردم و خون شهدا و پیوندی است که مردم با امام(ره) داشتند. بنده عشقی که بعد از 25 سال مردم به امام(ره) دارند را بهتر از هر کسی لمس می​کنم که چه پیوندی بین امام و مردم برقرار است.

وی خطاب به مسوولان حاضر در نشست شورای اداری استان خاطرنشان‌کرد: چند سال پیش مسوولان دیگری جای فعلی شما بودند و همواره مسوولان عوض می​شوند؛ قدر دوره کوتاه مسوولیت را بدانید و در هر موقعیت قدر این دوره خدمت را بدانید. ادای دین ما به امام و شهدا، تلاش بیشتر برای رفع محرومیت است.

نوه امام‌(ره) گفت: امروز استان خوزستان پتانسیل​های بسیار بالایی دارد؛ مساله رفع محرومیت عرب، کرد، لر و فارس نمی​شناسد. همت می‌خواهد و باید یک تلاش وافر برای رفع بیکاری کنید که این مساله جز با سرمایه‌گذاری مقدور نیست.

وی اظهارکرد: جذب سرمایه آرامش می​خواهد؛ البته آرامش در بیرون ما نیست بلکه در درون ما است. کسی که در وجودش آرامش است اطراف و دور خود را نیز آرام می​کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین خمینی بیان‌کرد: باید کینه​ها را فراموش و دل‌های خود را پاک کنیم. برای رفع محرومیت به عنوان یک وظیفه، ادای دین و برای اشتغال همت کنیم و سرمایه​گذاری داشته باشیم و باید تحمل خود را بالاتر ببریم زیرا شأن استان خوزستان بالاتر از این​ها است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.