ساری - خبرنگار قدس آنلاین:اجرای قانون هدفمندی یارانه ها ، صرفه جویی 30 درصدی در مصرف آرد را به همراه داشته است.

صرفه جویی 30 درصدی در مصرف آرد

  مدیرعامل جدید شرکت غله وخدمات بازرگانی منطقه 2 کشور با بیان این مطلب گفت: صرفه جویی آرد و اصلاح الگوی مصرف نان از جمله اهداف اجرای قانون هدمندکردن یارانه ها است .

رضا افرازه در حاشیه بازدید از نمابشگاه عکس " گندم ، آرد و نان " در ساری ، افزود : فعالیتها و اقداماتی همچون برگزاری دوره های آموزش خبازان و ارائه تسهیلات به نانوایی ها برای رسیدن به این هدف در حال انجام است .

وی روند ارتقاء کیفیت نان را زمانبر دانست و یاداور شد : در این روند عواملی همچون تهیه بذر مناسب ، بکارگیری تجهیزات و امکانات پیشرفته در کارخانجات آردسازی ، آموزش خبازان و استفاده از آرد مرغوب ، بسیار موثر بوده که اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است .

مدیرعامل شرکت غله وخدمات بازرگانی منطقه 2 کشور ، بهسازی و نوسازی نانوایی های استان مازندران را مهم خواند و گفت: اقدامات مناسبی نظیر ارائه تسهیلات بانکی برای بهسازی نانوایی های استان در حال انجام است که می تواند کیفیت نان را بهمراه داشته باشد .

افرازه بر استفاده از نان های با سبوس تاکید و افزود:هم اکنون آرد با سبوسگیری 18 درصد در استان توزیع می شود که امیدواریم با ایجاد فرهنگ مناسب به سمت افزایش میزان سبوس در آرد مصرفی خبازی های گام برداریم .

وی اضافه نمود : هر چند با انجام این کار ، رنگ نان تیره خواهد شد اما از مواد مغذی بیشتری برخواردار بوده و برای سلامت شهروندان نیر بسیار مفید است .

افرازه حدود 85 درصد نان مصرفی استان را نان بربری اعلام کرد و بیان داشت : اقدامات لازم برای تغییر ذائقه مردم به سمت سایر نان ها از جمله سنگک باید صورت گیرد .

گفتنی است: نمایشگاه عکس " گندم،آرد و نان " با حدود یکصد اثر در حوزه هنری مازندران آغاز شده که تا پایان هفته جاری نیز ادامه دارد و متقاضیان می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.