قدس آنلاین- ایلام: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آبدانان گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار و مشترک انسان و دام، شبکه دامپزشکی شهرستان آبدانان اقدام به واکسیناسیون احشام نموده است.

واکسیناسیون احشام در آبدانان

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، دکتر عسکر درویشی با اشاره به اینکه در 9 ماه گذشته 259 هزار و 141 نوبت سر واکسیناسیون توسط کارکنان شبکه دامپزشکی شهرستان آبدانان انجام گرفته است، اظهارداشت: در همین راستا واکسیناسیون شاربن علامتی، آنتروتوکسمی، قانقاریا، تب برفکی، آبله، PPR ، بروسلوز، هاری و تست سل از 147 رأس گاو نیز انجام گردیده است.

وی با بیان اینکه در همین مدت توسط بخش خصوصی دامپزشکی نیز بیش از 284 هزار نوبت واکسیناسیون بمنظور پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار و مشترک بین انسان و دام انجام پذیرفته است، افزود: درمدت مذکور 215 هزار و 666 نوبت سر دام سمپاشی و 682 هزار و 596 متر مربع جایگاه نگهداری دام سمپاشی گردیده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آبدانان نظارت شرعی و بهداشتی بر کشتار دام در کشتارگاه ها را از دیگر اقدامات این شبکه در راستای عرضه فرآورده های خام دامی به همشهریان عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: علاوه بر این در 9 ماهه اول سالجاری بر کشتار 2470 رأس دام نظارت صورت پذیرفته و مقدار 251 قطعه امعاء و احشاء (کبد – ریه – کلیه – قلب ) به وزن 310 کیلوگرم فرآورده های خام  دامی غیر قابل مصرف ضبط و معدوم گردیده است .

دکتر عسکر درویشی به 4 هزار و 511 مورد بازدید از اماکن عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: در همین مدت بیش از یک هزار و 317 کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی فاسد و غیر قابل مصرف ضبط و معدوم سازی گردیده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.