۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
کد خبر: 255997

قدس آنلاین: حمام کردن و غوطه خوردن در وان آب حاوی نمک های معدنی تجربه لذت بخشی است که می‌تواند خستگی روزی خسته کننده را از تن به در کند. استفاده از نمک های حمام از دوران باستان تا چند سال گذشته، معمول و متداول بود. 

نمک حمام، مخدری با طعم جنون و مرگ

به گزارش گروه سلامت و بهداشت قدس آنلاین، اما در سال های اخیر، نمک حمام، نام ماده شیمیایی خطرناكی است که مصرف کنندگان را به مجانینی آدم خوار بدل می کند که اگر زنده بمانند در آمیزه ای از تهاجم و توهم با چنگ و دندان، ناخن و كارد، صورت و شكم و خرخره خود یا فرد دیگری را پاره می کنند.

این ماده نوعی روان گردان صنعتی است که مانند نمک حمام، نرم و سفید است و ربطی به کالاهای مورد استفاده در حمام ندارد.

مصرف کنندگان این ماده، آن را استنشاق، تزریق یا دود می کنند. اما در حال حاضر و برای سهولت خرید و فروش، این مواد شیمیایی به شکل محصولاتی بسته بندی، تحت عنوان نمك حمام و كود گیاهی خرید و فروش می‌شود. فرد مصرف کننده به جنون و تمایل به خودکشی، توهم، سوظن، درد قفسه سینه، تار شدن بینایی، افزایش درجه حرارت بدن، آشفتگی و خشونت مبتلا می شود. افزایش ضربان قلب، فشار خون بالا، تعریق، حملات وحشت، اضطراب و محرومیت از خواب از جمله عوارض ثانویه مصرف ایم ماده مرگبار است.

پزشکان معتقدند اثر روان پریشی این پودر بیش از محرک های قوی دیگر نظیر شیشه یا متامفتامین‌هاست زیرا مفدرون و متیلن دیوكسی پارووالرون یا MDPV هم در ترکیب شیمیایی پودرهای معروف به نمک حمام وجود دارد.

متخصصان مرکز کنترل و پیشگیری از مسمومیت های آمریکا اعلام کردند:" سه سال پیش گزارشی درباره مسمومیت، حالت تهاجمی و جنون ناشی از مصرف این ماده دریافت نکرده اند اما در سال 2011، میزان مسمومیت ها به شش هزار نفر رسید."

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.