مسعود حکم‌آبادی: با پایان مهلت نقل و انتقالات نیم‌فصل لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، حداقل روی کاغذ می‌شود تشخیص داد که در نیم‌فصل دوم کدام تیم‌ها وضعیت بهتر یا بدتری برای ادامه کار به خود خواهند گرفت.

«پدیده» بی پدیده!

 تیم فوتبال «پدیده» هم در این مدت یک سری نقل و انتقالات داشت، بازیکنانی از این تیم رفتند و کسانی به تیم اضافه شدند که به زعم کارشناسان، پدیده را از نیم‌فصل اول ضعیف‌تر کرده است.

نگاهی به این اسامی و رفت و آمد‌ها، البته نشان می‌دهد که این نظریه بی‌راه هم مطرح نشده است. خریدهای «علیرضا مرزبان» نه‌تنها سابقه خوبی در تیم‌های پیشین خود ندارند که هیچ‌کدام‌شان آش دهن‌سوزی برای یک تیم لیگ برتری محسوب نمی‌شوند.

در اولین روز‌های نقل و انتقالات سرمربی پدیده با «روح‌ا... باقری» و «عبدا... ممبینی» خداحافظی کرد. بازیکنانی که مرزبان از آن‌ها به عنوان یکی از بهترین خریدهایش یاد کرده بود و پس از نخستین حضور باقری در ترکیب تیمش مقابل ملوان، تاکید کرد که یکی از بهترین مهاجمان لیگ برتر را در اختیار دارد!

مرزبان که توانایی مدیریت همزمان یونس شاکری و رضا عنایتی را هم نداشت، دست پیش را برای شاکری گرفت و در مصاحبه‌های مختلف غزل خداحافظی او را هم خواند و در کنارش با کیوان امرایی که معتقد بود یکی از بهترین هافبک‌های ایران است، خداحافظی کرد. در بین خروجی‌های پدیده نام «عباس محمدرضایی» یکی از بهترین بازیکنان نیم‌فصل اول این تیم هم دیده شد تا مشخص شود مشهدی‌ها در زمینه خروج بازیکنان، بهترین‌های‌شان را از دست دادند.

در نهایت اما با قطعی شدن خروج رضا عنایتی، مرزبان به ماندن شاکری اصرار کرد تا خروجی‌ها به نام‌های عنایتی، باقری، ممبینی، محمدرضایی و وحید عسگری به دلیل مصدومیت قطعی شود.

اما ورودی‌های پدیده چه بازیکنانی بودند؟ «بهادر نسیم‌اف» مهاجمی که از ازبکستان به مشهد آمد در نخستین دیداری که برای تیمش به میدان رفت، موثر واقع نشد. او گرچه در تبریز یک تنه پدیده را به نیمه‌نهایی برد، اما در مقابل تیم ضعیف نفت مسجد سلیمان آنقدر بد عمل کرد که مرزبان نه تنها او را دقیقه 30 از بازی بیرون کشید که اعتراف کرد نسیم‌اف با جان و دل برای تیمش بازی نمی‌کند.

«محمدمهدی نظری» بازیکن تیم گسترش فولاد تبریز که از نظر رده‌بندی جدولی وضعیت به مراتب بدتری از پدیده دارد، دیگر خرید مرزبان بود. بازیکنی که حتی زمانی که در استقلال تهران هم بود کیفیت لازم را نداشت. او در نیم‌فصل اول لیگ امسال، تنها 630دقیقه برای تبریزی‌ها به میدان رفته و جالب اینکه به تدریج مدت زمان حضورش در هر بازی نیز کاسته می‌شده و این عینا مصداق بارز افت بازیکنی است که پدیده با سلام و صلوات به مشهد آوردش!

بعد از این دو بازیکن که در میانه فصل به مشهد آمدند، پدیده وارد بازی نقل و انتقالاتی نیم فصل شد و بعد از مطرح شدن نام‌هایی مثل «آندرانیک تیموریان»، «محمد قاضی»، «رضا نورمحمدی»، «رضا حقیقی»، «امیرحسین صادقی» و «میثم نقی‌زاده» که مشخص بود بیشتر بازی رسانه‌ای است، آن‌ها توانستند «رضا حقیقی» را با قیمتی نجومی به مشهد بیاورند. بازیکنی که اگر از نظر هم‌پوشانی با اکبر صادقی به وضعیت «شاکری – عنایتی» دچار نشود، می‌تواند به پدیده کمک کند.

اما مرزبان پس از این خریدش سراغ بازیکنانی رفت که یکی از دیگری سؤال برانگیزتر بودند؛ «سعید قزل» بازیکن 32ساله که به قول سایت پدیده سابقه بازی در نفت تهران، ماشین سازی تبریز، تربیت یزد، سایپای البرز و فجرشهید سپاسی (که حتی اگر در تمام این‌ تیم‌ها هم فیکس بوده باشد، بازهم کارنامه مهمی نیست) بدون حتی یک بازی در لیگ امسال برای نفت تهران به مشهد آمده است.

«محمد غلامی» مهاجم 3گله راه‌آهن دیگر بازیکنی است که به پدیده آمده، غلامی اگر به همان کیفیت سپاهان و حتی استیل‌آذین باشد، قطعا به کار مرزبان خواهد آمد و مثلث نسیم‌اف، شاکری و غلامی می‌تواند خط حمله زهرناکی برای تیم‌های مختلف باشد، با تمام این‌ها عملکرد غلامی در تیم بحران‌زده راه‌آهن خوب نبوده و با وجود اینکه در تمام بازی‌های این تیم به میدان رفته، اما 3گل بیشتر نزده و مهاجم چاره‌سازی برای تیمش نبوده است.

«محمد صلصالی» بازیکن فصل قبل ذوب‌آهن که بعد از خروج از لیست اصفهانی‌ها، بدون مشتری لیگ برتری ماند و مجبور شد در لیگ یک کارش را دنبال کند، دیگر خرید مرزبان برای تیمی است که قول تک رقمی شدنش در جدول رده‌بندی را داده، این بازیکن با 31سال سن، یکی دیگر از خرید‌های مسن پدیده است که با بررسی جوانب، اصلا بازی رسیدن به او امری غیرممکن به نظر می‌آید.

«محمدعلی فرامرزی» از فجرسپاسی شیراز هم بازیکن دیگری است که به عنوان سهمیه امید به تیم پدیده پیوسته است؛ بازیکنی که در آخرین لیست خاکپور برای تیم ملی هم حضور داشت و حالا به پدیده آمده تا در کنار دیگر سهمیه‌های امید این تیم مثل «محمدرضا بازاج» که سابقه حضور در جام جهانی نوجوانان امارات را هم دارد، از روی سکو نظاره‌گر هنرنمایی پا به ‌سن گذاشته‌های پدیده باشد!

با تمام این‌ها اکثر تیم‌ها برای نیم‌فصل دوم هم تقویت شدند و هم حتما چهره جدیدی از خود به نمایش خواهند گذاشت، «پدیده» اما از مورد اول محروم و فقط چهره جدیدی از خود به نمایش خواهد گذاشت، چهره‌ای که شاید از نظر فوتبال دوستان خراسانی، چندان دیدنی نباشد!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.