دو نماینده در واشنگتن به دنبال پاسخ کاخ سفید در خصوص تغییر سیاست اف بی آی در زمینه کنترل و جاسوسی از اطلاعات تلفن‌های همراه در سراسر آمریکا هستند.

تغییر مخفیانه سیاست رهگیری تلفن‌های همراه آمریکایی‌ها توسط «اف‌بی‌آی»

به گزارش  تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، پاتریک لیهی و چاک گراسلی دو سناتور ارشد کمیته قضایی سنای آمریکا به دنبال پاسخی از سوی کاخ سفید در زمینه تغییر سیاست‌های پلیس فدرال در نظارت و جاسوسی از اطلاعات تلفن‌های همراه در سراسر این کشور هستند.

بر اساس این گزارش، پلیس فدرال آمریکا از تجهیزات جدیدی برای جاسوسی و رهگیری تلفن‌های همراه هوشمند استفاده می‌کند، به این روش که این تجهیزات مخابراتی به گونه‌ای عمل می‌کند که تلفن‌های همراه هوشمند این تجهیزات جاسوسی را یک برج مخابراتی تشخیص داده و اقدام به مبادله اطلاعات با آن می‌کند.

پلیس فدرال آمریکا در حال گسترش استفاده از این تجهیزات خاص مخابراتی برای رهگیری تلفن‌های همراه هوشمند در سراسر این کشور است. برخی از این تجهیزات در هواپیماها نصب شده و قادر به جمع آوری اطلاعات از مناطق بزرگ و وسیعی است.

به نوشته وال استریت ژورنال پلیس فدرال آمریکا برای استفاده از این تجهیزات مخابراتی در خودروهای پلیس نیاز به مجوز قضایی دارد. البته در این خصوص استثنائاتی نیز وجود دارد. این استثناء شامل مواردی می شود که امنیت عمومی به شدت در معرض خطر باشد یا این تجهیزات در اماکن عمومی نصب شود که مردم آن را حریم خصوصی خود ارزیابی نکنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.