مسئولین نظام باید از حزب و جناح بازی و اختلاف دوری کنند/همایش ها نباید تشریفاتی باشد/باید شرایط زمان و مکان را درنظر داشته باشند و انتظار نداشت همه مشکلات کشور یک شبه برطرف و اصلاح شود.

ماهواره، اینترنت و فضاهای مجازی، بلای جان جوانان شده است

یکی از مراجع تقلید شیعه در قم، با بیان این که دشمن می خواهد با ابزار های نوین ارتباطی، دنیا را به فساد بکشاند، گفت: مسائل فرهنگی درجامعه شرایط نامطلوبی دارد که دلیل آن هم ماهواره، اینترنت و فضاهای مجازی است که بلای جان جوانان شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی پنج شنبه در دیدار با مشاورین روحانیت استانداران سراسر کشور که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، ضمن تبریک ماه ربیع الاول به یکی از سخنان پیامبر(ص) اشاره و اظهار داشت: پیامبر(ص) می فرمایند «در دوران عمر انسان نسیم های سعادت می ورزد و باید خود را درمعرض آن قرار دهید»؛ بر اساس این سخن پیامبر(ص) باید گفت که بیداری و هوشیاری عنصر مهمی در به سعادت رسیدن انسان ها و گرفتار نیامدن در امواج ها و طوفان ها است و شما نیز باید از این نسیم های سعادت استفاده کنید.

وی با بیان این که بدانید عنصر جوانی اولین نسیم الهی است که برای انسان ها به وزیدن درآمده و باید برای تهذیب نفس، تحصیل علوم و خدمت به کشور از آن استفاده کرد، گفت: انقلاب اسلامی ایران نیز نسیم رحمت الهی برای همه آزادگان بود.

این مرجع تقلید با بیان این که جمهوری اسلامی یکی از این نسیم های الهی است که درجامعه ما اتفاق افتاد و موجب سعادت بشر شد، تأکید کرد: باید قدر دان این نعمت بزرگ الهی باشیم و ویرانه های اخلاقی، اعتقادی و نا امیدی را با استفاده از این نسیم رحمت اصلاح کنیم.

وی با بیان این که ویرانی هایی در زمان های گذشته از سوی حکام دست نشانده استعمار گر در ایران به جود آمد که نگذاشتند اثری از تاریخ اسلام باقی بماند، گفت: این حکام جور و دست نشانده استعمار با سرکار آوردن فرقه های ضاله، نگذاشتند اثری از اسلام ناب محمدی(ص) باقی بماند و امروزه این ویرانه ها باید با وجود، افراد فعال، دلسوز و متدین در حکومت اسلامی در جامعه برطرف شود و البته برای تحقق این امر، دوری مسئولین از اختلاف و جناح بازی لازم است.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که اختلافات بین مسئولین نمی گذارد نتیجه مطلوب برای خدمت بدست آید، گفت: مسئولین نظام باید از حزب و جناح بازی و اختلاف دوری کنند؛ زیرا معلوم نیست که این فرصت گرانبهای به وجود آمده تا چه زمانی وجود دارد.

وی با بیان این که مشاورین باید مشاورین واقعی باشند نه صرفا تشریفاتی، گفت: باید مشاور نظر دهد و دیگران هم گوش دهند و اجرا کنند وگرنه مشاور وجودنداشته باشد بهتر است؛ البته مشاورین باید شرایط زمان و مکان را درنظر داشته باشند و انتظار نداشته باشند همه مشکلات کشور و جامعه یک شبه برطرف و اصلاح شود.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: روحانیون مشاور استانداران باید با صبر، تحمل و تکیه بر اهل بیت(ع) مشکلات جامعه را برطرف کرده و برای اصلاح جامعه از سستی، تنبلی و تندروی دوری کنند و علاوه بر آن به صورت معقولانه کارها را پیش ببرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مسئله فرهنگی از جمله مسائل مهم مشاورین درجامعه است، گفت: متاسفانه مسائل فرهنگی درجامعه شرایط نامطلوبی دارد که دلیل آن هم ماهواره، اینترنت و فضاهای مجازی است که بلای جان جوانان و عصر ما شده است.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که دشمن می خواهد با ابزار های نوین ارتباطی، دنیا را به فساد بکشاند، خاطرنشان کرد: اسلام فرهنگ قوی و نیرومندی دارد و باید از این فرهنگ ضمن بهره بردن برای تعالی فرهنگ جامعه، برای مقابله با اقدامات دشمنان استفاده کرد.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص عرصه فرهنگی کشور گفت: برگزاری همایش ها فوایدی دارد از جمله اینکه موجب می شود برنامه ها برای پیشرفت جامعه هماهنگ شود و تجربیات مهم افراد به هم منتقل شود اما باید توجه داشت که همایش ها نباید تشریفاتی باشد.

این مرجع تقلید با بیان این که مشاورین روحانیت استانداران کشور باید اهل مطالعه و فیش برداری باشند، گفت: مطالعه باعث می شود انسان حرف و کلام را فراموش نکند و جلسات را بهتر اداره نماید و در مشاوره دادن بهتر و دقیق تر عمل کند.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان سخنان خود خطاب به مشاوران روحانی استانداران سراسر کشور، با بیان این که باید ازاین فرصت گرانبهایی که به شما روی آورده، برای پیشرفت و تعالی جامعه استفاده کنید، چرا که فردای قیامت باید پاسخگوی خداوند بود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.