رئیس سازمان سنجش از تغییر و ابلاغ شیوه نامه ای به دانشگاه ها برای کاهش اعمال سلیقه در آزمون دکتری سال 93 خبر داد.

برنامه ریزی سازمان سنجش برای کاهش اعمال سلیقه در آزمون دکتری سال93
 

ابراهیم خدایی در گفت وگو با خانه ملت، درباره نحوه برگزاری آزمون دکتری، افزود: آزمون دکتری سال 93 مشابه سال گذشته است البته تا حدی این آزمون تغییراتی را به خود دیده است.

 رئیس سازمان سنجش کشور، با یادآوری تغییرات اعمال شده در آزمون دکتری سال 93، ادامه داد: تغییر در شیوه نامه مصاحبه و بررسی علمی دانشگاه است که بر این اساس دانشگاه ها موظفند بر اساس شیوه نامه ای که از سوی سازمان سنجش ابلاغ می شود نمره دهند از سوی دیگر دانشگاه ها می توانند  برای این نمره مصاحبه نیز حد نصاب تعیین کنند.

وی با بیان اینکه در آزمون دکتری، نمره دانشگاه 70 درصد و نمره علمی نیز 30 درصد تاثیر خواهد داشت، تاکید کرد: اسفندماه آزمون دکتری برگزار شده و اواخر فروردین نیز نتایج اولیه این آزمون به همراه کارنامه اعلام خواهد شد، بعد از آن در هفته اول اردیبهشت ماه انتخاب رشته می کنند و در خرداد ماه نیز برای مصاحبه معرفی خواهند شد.

خدایی با یادآوری اهم شیوه نامه ابلاغ شده به دانشگاه ها، افزود: این شیوه نامه دارای سه قسمت است و امتیازات آموزشی، امتیازات پژوهشی و مصاحبه تخصصی گروه را شامل می شود.

رئیس سازمان سنجش در مورد احتمال اعمال نظر و سلیقه در آزمون دکتری، گفت: در این شیوه نامه به نحوی فرمول بندی کردیم تا اعمال سلیقه به حداقل ممکن کاهش یابد./

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.